Toon posts:

Waarom wil het capturen niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag iets opnemen van VHS met mijn Hauppage TV kaart, maar blijkbaar kan dit niet eens. Telkens als ik langer dan 1 minuut opneemt dropt het knetterveel frames. Ik capture met een resolutie van 336x252 (zodat ik later de randjes ervan af kan croppen zodat het een 320x240 resulotie wordt). Blijkbaar wil dit gewoon niet. Zelfs als ik ga testen met 160x120 wil het niet! De frames blijven maar droppen...
Ik heb een Pentium III 500 MHz, Hauppauge WinTV kaart, een Diamond Viper V550, 256 Mb RAM, mijn C: is een Quantum Fireball 7200 RPM 13 gig en ik save het op D:, dat is een Maxtor 60 gig 5400 RPM. Is dit soms veel te langzaam? Zelfs op de C: wil hij niet normaal capturen.
Op zich is het niet erg dat hij een paar frames dropped, maar het ergste is nog als dat wanneer ik 10 minuten capture, hij een foutmelding geeft van: "Fout: audiogegevens verloren gegaan. Probeer een lagere vastleggingssnelheid" of iets dergelijks. Waar dit nou weer op slaat.....

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, ik heb het al gevonden. Ik moet niet capturen met WinTV 2000 of VirtualDub, maar met de OUDE WinTV! Het lukt nu perfect...