Ervaringen Mac OS X 10.5.7

Pagina: 1
Acties:
  • 5.504 views

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Momenteel ben ik de comboupdate van Mac OS X 10.5.7 aan het downloaden. Het is wellicht handig voor de voorzichtigen om iets over de ervaringen met de update 10.5.7 te kunnen lezen. De bestandsomvang is in ieder geval nogal groot. Eerst maar wat gegevens:

Release notes
Security info pagina

Downloads: combo update (729MB), delta update (442MB)
General
• Includes latest security fixes.
• Includes additional RAW image support for several third-party cameras.
• Improves performance of video playback and cursor movements for recent Macs with NVIDIA graphics.
• Resolves an issue with Dvorak keyboard layout in Mac OS X 10.5.6.
• Improves the reliability and accuracy of Unit Converter, Stocks, Weather and Movies Dashboard widgets.
• Addresses a situation that may cause issues when logging into Gmail.
• Improves reliability when syncing contacts with Yahoo!.
• Expansion Slot Utility for Mac Pro now reports the correct PCIe slot configuration.
• Improves network performance when connected to certain Ethernet switches that have Flow Control enabled.
• Improves stability for network home directories hosted by Mac OS X Server v10.4.
• Improves Finder search results for network volumes that may not support Spotlight searching, such as Mac OS X Server v10.4, Time Capsule, and third-party AFP servers.
• Includes several improvements to Directory Service and Client Management, which are described in the About Mac OS X Server 10.5.7 Update article.

iCal
• Improves overall reliability with CalDav.
• Improves reliability when automatically syncing with MobileMe.

Mail
• Addresses reliability and sync issues with Notes.
• Addresses an issue that may cause the BCC field to populate incorrectly when redirecting a message from the Sent mailbox.

Parental Controls
• Improves consistency with Parental Controls and application restrictions.
• Addresses an issue in which time limits may not work properly with full-screen games and Fast User Switching.

Printing
• Resolves an issue that may cause certain third-party printers to print to the incorrect paper tray.
• Non-admin user accounts can now be allowed to add and remove printers by enabling Parental Controls and selecting "Can administer printers".
• Includes other printing reliability and stability improvements.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23
Ik heb net geüpdatet vanaf 10.5.6 en tot nu toe werkt alles prima, geen rare dingen die niet meer werken ofzo.

Verwijderd

Ik mag de komende 7 uur nog even downloaden.
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/8692/afbeelding1smu.png

Ook mag ik telkens opnieuw beginnen:
Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/6946/afbeelding2r.png

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Hmm, gek&vervelend Maikelw, hier doet de combo-update het prima (tot nu toe). Onder andere kunnen weer powermanagement-settings gekozen worden via het batterijmenu in de menubalk.

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-02 18:59
Maikelw, probeer ook de link van de meuktracker eens, die ging hier met 1,7MB/s terwijl de update functie hier net zo traag als bij jou was.

Heb trouwens nog weinig spannends ontdenkt, installeren ging even mis (last.fm bleef maar zeuren over dat hij geen verbinding meer kon maken en daardoor werd de installatie niet afgemaakt, kan ook komen doordat het OSx86 is), maar na 3x rebooten draait hij goed.

[ Voor 48% gewijzigd door Jeroen Sack op 13-05-2009 00:17 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Mocht je de update niet via de updater binnen kunnen halen dan is het handig om de combo updater te downloaden. Deze kun je ook gebruiken als je een oude 10.5.x versie naar 10.5.7 wil updaten. Mocht je andere problemen ondervinden na het updaten dan is het opnieuw updaten met de combo updater vaak ook de oplossing (en niet geschoten is altijd mis ;)).

Tot dusver gaat het hier goed maar ik ben benieuwd wat die Nvidia update gaat betekenen de komende dagen. Er zijn bijv. wat mensen die problemen hebben met de mini DisplayPort - dual link DVI adapter, benieuwd of met een Nvidia update die problemen zijn opgelost of dat we het toch in die adapter moeten gaan zoeken (let wel: er zijn ook aardig wat mensen waarbij het gewoon prima werkt, hier bijvoorbeeld).

Overigens is per 10.5.7 ook de Xquartz update 2.3.3 te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 13-05-2009 00:16 ]

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:56
Ik had de update in 5 min binnen (software update). Werkt tot nu toe prima. Het lijkt alsof de graphic update effect heeft. Expose en Spaces werken wat fijner en minder hakkerig nu.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Zojuist via twitter gespot van het VMware Fusion team:
If you have an ATI graphics cards and rely on VMware Fusion's 3D features, hold off on upgrading to Mac OS X 10.5.7 due to speed regressions

[ Voor 20% gewijzigd door ppl op 13-05-2009 00:30 ]

Verwijderd

De fourfinger gesture hack (http://tinyurl.com/5lnypw) doet het niet meer. Ik snap nog steeds niet dat Apple dit niet gewoon mogelijk maakt voor de early 2008 MacBook pro. Ik vind dit ook niet echt een hack maar het software matig mogelijk maken van waar de hardware toe in staat is.

Iemand hier al een oplossing voor? Misschien kan iemand een nieuwe AppleUSBMultitouch.kext online zetten om te kijken of dat werkt.

Ik kan echt niet meer zonder fourfinger gestures!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 04:57:
De fourfinger gesture hack (http://tinyurl.com/5lnypw) doet het niet meer. Ik snap nog steeds niet dat Apple dit niet gewoon mogelijk maakt voor de early 2008 MacBook pro. Ik vind dit ook niet echt een hack maar het software matig mogelijk maken van waar de hardware toe in staat is.

Iemand hier al een oplossing voor? Misschien kan iemand een nieuwe AppleUSBMultitouch.kext online zetten om te kijken of dat werkt.

Ik kan echt niet meer zonder fourfinger gestures!
De volledige multitouchondersteuning komt sowieso in Snow-Leopard en wordt dus gelijk voor alle multitouch-trackpads :) . Zie ook http://www.macrumors.com/...-to-original-macbook-air/.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

hmm bij werkt de ssh ineens niet meer :S

dit was ook al een keer eerder gebeurt bij een update, toen kreeg ik elke de melding "fragmentation fault" dat was toen op te lossen door met pacifist het kerberos.framework in de combo update opnieuw te installeren.

ik hoop maar dat ie het nu weer op deze manier te fixen is, anders kan niet echt verder met men werk :S

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Wat doet ssh niet? Bij mij lijkt het programma gewoon te werken.

Probeer anders eens de combo-update.

Verwijderd

nou als ik wil ssh'en naar 'ssh developer@10.0.0.13' b.v.
komt er geen error oid, maar er gebeurt ook niets meer.

-vv output was dit:

ssh developer@10.0.0.13 -vv

OpenSSH_5.2p1, OpenSSL 0.9.8k 25 Mar 2009
debug1: Reading configuration data /opt/local/etc/ssh/ssh_config
debug2: ssh_connect: needpriv 0
debug1: Connecting to 10.0.0.13 [10.0.0.13] port 22.
debug1: Connection established.
debug1: identity file /Users/stefan/.ssh/identity type -1
debug1: identity file /Users/stefan/.ssh/id_rsa type -1
debug1: identity file /Users/stefan/.ssh/id_dsa type -1
debug1: Remote protocol version 2.0, remote software version OpenSSH_5.1p1 Debian-3ubuntu1
debug1: match: OpenSSH_5.1p1 Debian-3ubuntu1 pat OpenSSH*
debug1: Enabling compatibility mode for protocol 2.0
debug1: Local version string SSH-2.0-OpenSSH_5.2
debug2: fd 3 setting O_NONBLOCK
debug1: SSH2_MSG_KEXINIT sent
debug1: SSH2_MSG_KEXINIT received
debug2: kex_parse_kexinit: diffie-hellman-group-exchange-sha256,diffie-hellman-group-exchange-sha1,diffie-hellman-group14-sha1,diffie-hellman-group1-sha1
debug2: kex_parse_kexinit: ssh-rsa,ssh-dss
debug2: kex_parse_kexinit: aes128-ctr,aes192-ctr,aes256-ctr,arcfour256,arcfour128,aes128-cbc,3des-cbc,blowfish-cbc,cast128-cbc,aes192-cbc,aes256-cbc,arcfour,rijndael-cbc@lysator.liu.se
debug2: kex_parse_kexinit: aes128-ctr,aes192-ctr,aes256-ctr,arcfour256,arcfour128,aes128-cbc,3des-cbc,blowfish-cbc,cast128-cbc,aes192-cbc,aes256-cbc,arcfour,rijndael-cbc@lysator.liu.se
debug2: kex_parse_kexinit: hmac-md5,hmac-sha1,umac-64@openssh.com,hmac-ripemd160,hmac-ripemd160@openssh.com,hmac-sha1-96,hmac-md5-96
debug2: kex_parse_kexinit: hmac-md5,hmac-sha1,umac-64@openssh.com,hmac-ripemd160,hmac-ripemd160@openssh.com,hmac-sha1-96,hmac-md5-96
debug2: kex_parse_kexinit: none,zlib@openssh.com,zlib
debug2: kex_parse_kexinit: none,zlib@openssh.com,zlib
debug2: kex_parse_kexinit:
debug2: kex_parse_kexinit: first_kex_follows 0
debug2: kex_parse_kexinit: reserved 0
debug2: kex_parse_kexinit: diffie-hellman-group-exchange-sha256,diffie-hellman-group-exchange-sha1,diffie-hellman-group14-sha1,diffie-hellman-group1-sha1
debug2: kex_parse_kexinit: ssh-rsa,ssh-dss
debug2: kex_parse_kexinit: aes128-cbc,3des-cbc,blowfish-cbc,cast128-cbc,arcfour128,arcfour256,arcfour,aes192-cbc,aes256-cbc,rijndael-cbc@lysator.liu.se,aes128-ctr,aes192-ctr,aes256-ctr
debug2: kex_parse_kexinit: aes128-cbc,3des-cbc,blowfish-cbc,cast128-cbc,arcfour128,arcfour256,arcfour,aes192-cbc,aes256-cbc,rijndael-cbc@lysator.liu.se,aes128-ctr,aes192-ctr,aes256-ctr
debug2: kex_parse_kexinit: none,zlib@openssh.com
debug2: kex_parse_kexinit: none,zlib@openssh.com
debug2: kex_parse_kexinit: first_kex_follows 0
debug2: kex_parse_kexinit: reserved 0
debug2: mac_setup: found hmac-md5
debug1: kex: server->client aes128-ctr hmac-md5 none
debug2: mac_setup: found hmac-md5
debug1: kex: client->server aes128-ctr hmac-md5 none
debug1: SSH2_MSG_KEX_DH_GEX_REQUEST(1024<1024<8192) sent
debug1: expecting SSH2_MSG_KEX_DH_GEX_GROUP
debug2: dh_gen_key: priv key bits set: 138/256
debug2: bits set: 495/1024
debug1: SSH2_MSG_KEX_DH_GEX_INIT sent
debug1: expecting SSH2_MSG_KEX_DH_GEX_REPLY
debug1: Host '10.0.0.13' is known and matches the RSA host key.
debug1: Found key in /Users/stefan/.ssh/known_hosts:12
debug2: bits set: 529/1024
debug1: ssh_rsa_verify: signature correct
debug2: kex_derive_keys
debug2: set_newkeys: mode 1
debug1: SSH2_MSG_NEWKEYS sent
debug1: expecting SSH2_MSG_NEWKEYS
debug2: set_newkeys: mode 0
debug1: SSH2_MSG_NEWKEYS received
debug1: SSH2_MSG_SERVICE_REQUEST sent
debug2: service_accept: ssh-userauth
debug1: SSH2_MSG_SERVICE_ACCEPT received

en hierna doet ie niets meer dus :S

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
De update bleef bij mij hangen, blauwe schermen, die af en toe qua tint veranderde. Dit ging een xx aantal minuten door. Toen maar eigenwijs gedaan en de computer uitgezet, en weer aangezet. En tot zover ik zie is de update wel geïnstalleerd.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:55
Ik heb de update geprobeerd te installeren maar kreeg de error dat de installatie niet voltooid kon worden.
Daarna opnieuw opgestart en nogmaals geprobeerd, zonder dat ik programma's had draaien (voorheen wel het geval) en de installatie ging goed. Dus een tip: eerst alles afsluiten (wat Apple ook adviseert).

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nielsvr schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:08:
De update bleef bij mij hangen, blauwe schermen, die af en toe qua tint veranderde. Dit ging een xx aantal minuten door. Toen maar eigenwijs gedaan en de computer uitgezet, en weer aangezet. En tot zover ik zie is de update wel geïnstalleerd.
Dat wordt op macfixit besproken
http://www.macfixit.com/article.php?story=20090512221023108

Bij mij met de Nvidia 9400GM en 9600GT merk ik een enorme boost in de graphics.
Dashboard start nu soepel, direct na een cold boot in één beweging vloeiend opgestard.
Safari is wel donders snel!

Blij met de update, 't wachten waard geweest :*)

• ZiSE
  • Laatst online: 22:24
matinez schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:18:
[...]
Safari is wel donders snel!
Safari 4 beta (de release van gisteren) is bij mij juist niet meer voor uit te branden. Voelt alsof processor heel druk is met andere zaken terwijl er helemaal niks actief is.
Al Safari 'reset' gedaan maar dat helpt niet.

-- Firefox heeft de zelfde issue dus lijkt meer in de 10.5.7 update te zitten dan in de Safari update.

[ Voor 18% gewijzigd door ZiSE op 13-05-2009 12:06 ]

Verwijderd

net de mac opnieuw opgestart na die safari 4 update, en ssh werkt weer :D

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51
Is de Bluetooth verbinding nu stabieler?

Zie http://discussions.apple....threadID=1940332&tstart=0

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wel vreemd dat er, ondanks laatste security fixes, openssl libs niet upgerade zijn.

ssh is nog steeds gelinked aan openssl 0.9.7l bijvoorbeeld.

Upgrade hier ging verder vlekkeloos.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:52

Grin

Ride si sapis.

Updata hier nu ook afgerond, ik heb de volle 729 MB van de combo update gedownload.
Geen zin in problemen omdat dit mijn primaire werkpaard is.
Mijn eerste ervaring van/met deze update is dat expose en het dock (de vergroting v/d pictogrammen) wat soepeler lopen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Merk nog niets van de update (iMac 24" early 2009), alhoewel ik wel het idee heb dat mijn 9400m beter/sneller reageert...

Verder werkt alles naar behoren...
Nu wachten op Snow Leopard.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Hier geen problemen, maar ook niet echt verbeteringen op een C2D iMac White (ATI X1600). Zonder Safari 4 overigens.

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ook geen problemen op een early 2008 MBPro. Ook niet echt merkbare verschillen, behalve dan dat netwerk verbinding bij streamen Full DVD beter lijkt te gaan, nu helemaal geen haperingen meer, voorheen begon hij na een uur kijken wel te haperen, wat na een seconde of wat weer ophield...

Ik heb niets te melden.

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 11:38

BasW

Non omnia possumus omnes

Ik merk dat er zeker wat veranderd is de bluetooth stack. Voor het eerst sinds weken blijft mijn mighty mouse constant werken. Normaal moet ik 2 a 3 keer per dag de muis uit en aanzetten, als ik te hard heb gewerkt op mijn macbook. Ook lijkt het erop dat mijn 3g verbinding nu wel opstart, zonder dat het programma crashed, iets wat op 5.6 regelmatig na het opstarten voorkwam.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 16:43
Ik heb wel een vreemd probleem, mogelijk dat het niet aan 10.5.7 ligt maar heb het wel sinds de update.
Op mijn werk geeft de wifi verbinding time-outs, echter zodra een collega connect onder windows doet hij het wel weer.

Vreemd dit probleem had ik niet voor de update, maar het kan net zo goed aan de router liggen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 02:31

alienfruit

the alien you never expected

Wat een waardeloze update. Sinds de reboot werkt mijn unibody niet meer omdat hij in een reboot loop zit. En mijn iMac heeft problemen met de wifi die om de n minuten wegvalt. Verder ook wat vage problemen met bestanden versturen naar mijn Nokia telefoons.

Morgen maar de iMac opnieuw installeren inmiddels al gedaan voor de Unibody moest namelijk toch al van Apple voor mijn grafische problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door alienfruit op 14-05-2009 12:36 ]

• matinez
  • Niet online
BasW schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:51:
Ik merk dat er zeker wat veranderd is de bluetooth stack. Voor het eerst sinds weken blijft mijn mighty mouse constant werken. Normaal moet ik 2 a 3 keer per dag de muis uit en aanzetten, als ik te hard heb gewerkt op mijn macbook. Ook lijkt het erop dat mijn 3g verbinding nu wel opstart, zonder dat het programma crashed, iets wat op 5.6 regelmatig na het opstarten voorkwam.
Dat niet alleen. Hij lagt ook een stuk minder, had de muis aan de kant gelegd maar begin hem nu weer te adoreren. Ook als je het systeem afsluit had je geen controle meer over de muis, en moest je met de touchpad op afsluiten klikken dat is nu niet meer zo en gaat perfect.

• Step
  • Laatst online: 05-02 11:07

Step

step@tweakers.net#

Nielsvr schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:08:
Precies hetzelfde gedaan! Zowel op mijn Mac Mini als MacBook Pro kreeg ik het probleem van een blauw scherm en het tijdelijk laden en dan in een loop. Na ~20 minuten te hebben gewacht heb ik toch maar op beide een harde reset gedaan, tot mijn verbazing werkte beide systemen daarna volledig met de update zonder problemen! :) (heb het wel eens anders ervaren!)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier ging het updaten eigenlijk prima (osx86 ;) ) Moest alleen mn soundcard drivers even herinstalleren.

Moet zeggen dat het allemaal net wat soepeler aanvoelt, dock ed. En dat is hetzelfde voor mn macbook :)

I am the great Cornholio!

• heuker
Dit is op zich ook wel interessant. Herkennen mensen met een netbook incl. osx86 zich hierin?

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Bij nader inzien toch problemen: Spaces doet erg raar. Bij wanneer bijv Mail op een andere Space zit en ik op het Mail-icon click, ga ik niet naar de Space van Mail. Gekker is nog dat, wanneer ik er handmatig naartoe ga, heel Mail niet te zien is.

Meer mensen met dit probleem? Zou het komen door mijn ATI X1600 in mn iMac?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Geen problemen met spaces hier (2007 MacBook Pro).

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 15-05-2009 10:58 ]

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 02:11
ook geen enkele problemen hier, merk eerlijk gezegd ook niet echt verschil

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Tijdens de reboot na installatie van 10.5.7 raakte mn MBP SR 2.2 in een loop. Ik zag tijdens het opnieuw booten alleen een blauw scherm, dat om de halve minuut even knipperde. 10 minuten gewacht, toen harde reset gegeven, nu werkt het prima :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
Geen problemen hier.. :) gewoon geupdate via SoftwareUpdate.. Zowel op mijn MBP(2007), als op mijn iMac (2009, 2.93GHz + 4850)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 14:47

iMars

Full time prutser

SyS_ErroR schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:11:
Geen problemen hier.. :) gewoon geupdate via SoftwareUpdate.. Zowel op mijn MBP(2007), als op mijn iMac (2009, 2.93GHz + 4850)
Hier ook geen problemen op mijn MBP(2007) via de SoftwareUpdate.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier ook soepel op een MBP 2.2 en op een Dual Quadcore 2.8 MacPro :)

• Ronwiel
  • Niet online
Overall merk ik geen performance verschil met 5.6, alles werkt nog steeds prima. Enige waar ik nog steeds tegen aanloop is dat iCal en Mail als venster open blijven staan bij het opstarten terwijl ik het toch echt heb ingesteld als opstarten+direct verbergen.

• FailFr8er
  • Laatst online: 02-02 18:20
De remote van mn MacMini is er mee opgehouden sinds de update... Lees op meerdere fora dat hier mensen over klagen. Handig, een MacMini die je niet kan besturen 8)7

Verwijderd

Mijn iMac heeft ook problemen met de update en niet zo'n klein beetje. Bij het opstarten blijft hij hangen op het grijze scherm met het appeltje. Tijdens deze fase hoor ik 2x een dipje (volgens mij de harde schijf). Na deze 2 dipjes schakelt de iMac zich automatisch uit. Ik heb al verschillende keren ge-reboot, opgestart en het PRAM gewist, opgestart met Leopard DVD en geprobeerd de harde-schijf te herstellen maar niets van dit alles werkt.

Ik zou het op kunnen lossen door de schijf te wissen. Ik heb echter nogal veel data erop staan die ik niet weg wil gooien (geen back-up dus... stom!).

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen? Alvast bedankt!

• heuker
Red Nalie schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:47:
De remote van mn MacMini is er mee opgehouden sinds de update... Lees op meerdere fora dat hier mensen over klagen. Handig, een MacMini die je niet kan besturen 8)7
systeemvoorkeuren --> beveiliging --> en dan iets van koppeling met afstandsbediening ongedaan maken

Misschien werkt dat?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zowel op Intel Mac als Power Mac is hij vlekkeloos gegaan.

Het viel mij wel op dat bij mij de update maar zo'n 230 (?) MB was. In ieder geval een heel stuk minder dan die 449 MB.

(Voor de duidelijkheid, ik heb gewoon via "Software Update" de release binnengehaald)

[ Voor 19% gewijzigd door Keypunchie op 18-05-2009 15:33 ]

Verwijderd

Prima gegaan hier, geen problemen.

• THE_BASE
  • Niet online
Hier ook soepeltjes verlopen. Ik merk er weinig van, hooguit wanneer je iets moet doen bij Voorkeuren, het energie-symbool is anders. :D

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

In mijn vorige post gaf ik aan geen problemen te hebben gehad, hier wil ik even op terugkomen.

Sinds de update is iMovie meerdere keren vastgelopen, het bekende strandballetje.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-02 02:15
De update is een beetje laat binnen gekomen maar zaterdag had ik hem dan ook. Wat me als eerste opviel was dat het icoontje van energiestand was veranderd en dat iPhoto en iMovie nu geregeld vast lopen, het strandballetje komt in beeld en dan kan ik een rapport op sturen naar apple of het programma opnieuw starten.

Ik werk op een iMac early 2008, 2,8GHz. 2GB en de ATI Radeon HD 2600 Pro.

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-02 09:44
Ik heb de indruk dat Time Machine ook een ontzettend stuk beter loopt. Het houdt de wifi minder bezet en doorloopt de cycli sneller. Ik ben blij (maar heb iPhoto nog niet gebruikt, dus klop op hout / aluminium)

• FailFr8er
  • Laatst online: 02-02 18:20
Red Nalie schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:47:
Mocht iemand hetzelfde probleem ondervinden:

Infrared onder Security even uitzetten en rebooten. Daarna weer aanzetten en locken, werkt weer als een trein :).

Nu alleen nog kijken hoe ik fix dat ie zich weer aanmeld bij mn Macbook (maar daar kom ik nog wel overheen).

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Zoals al eerder gemeld in dit topic, ook ik heb soms problemen met wifi op mijn Imac G2 na de update. Het wireless is voor zover ik tot dusver op heb kunnen merken voornamelijk weg na het wekken uit slaapstand. De melding "none of your preferred networks are available at the moment" verschijnt en ik kan eert herstarten voordat het geheel weer functioneerd. Hiervoor had ik eigenlijk nooit problemen met wireless, het is nu een keer of 4 voorgekomen sinds de update beschikbaar is gesteld en is geinstalleerd via software update..

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
THE_BASE schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:31:
Hier ook soepeltjes verlopen. Ik merk er weinig van, hooguit wanneer je iets moet doen bij Voorkeuren, het energie-symbool is anders. :D
Het lijkt nu zeker op een spaarlamp?

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Werkt prima op Mac Mini 1.83 Ghz.

• THE_BASE
  • Niet online
Arosf schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:21:
[...]

Het lijkt nu zeker op een spaarlamp?
Dat moge duidelijk zijn, de gloeilamp mag immers niet meer. ;-)

Overigens heb ik sinds 10.5.7 last, na een reboot, dat Airport vraagt met welk netwerk ik verbinding wil maken. In het venster staat mijn netwerk er niet bij, wanneer ik op het icoon rechtsboven klik wel...

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Verwijderd

1. Ik had problemen met Quicktime: De hele menubalk verdween zodra ik Quicktime activeerde.
    Als ik naar (bv) de Finder of Office overschakelde had ik wel de balk die bij dat programma hoort.
    Zoals door anderen al eerder beschreven voor andere problemen: cold boot en dat deel werkt weer goed.
  2. Als ik in Excel (2008) print naar PDF, kan ik pas opslaan als ik 'Verberg extensie' uitvink.
    Als deze optie aanstaat, gaat-ie mopperen over verkeerde extensie (.xls) voor het bestandstype (pdf).
    Ik kan me niet herinneren dat ik dit eerder ook al had.
    Ik kan me daarentegen ook niet herinneren of ik al eerder naar PDF heb geprint vanuit Excel....
    Het is niet onoverkomelijk: na één keer uitvinken, wordt dat voor volgende opdrachten gewoon onthouden.
    Dit issue is niet verdwenen naar de cold boot.
  3. Het derde wat me is opgevallen:
    Nadat ik via BootCamp in Windows XP (I have my reasons }:O ) heb gewerkt, staat in MacOS nu de klok std 2 uur voor. Dat was eerder volgens mij 1 uur.
    Trekt zich vanzelf weer recht. Geen probleem, alleen opvallend

• lowfi
  • Laatst online: 05-02 08:00
THE_BASE schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:15:
[...]

Dat moge duidelijk zijn, de gloeilamp mag immers niet meer. ;-)

Overigens heb ik sinds 10.5.7 last, na een reboot, dat Airport vraagt met welk netwerk ik verbinding wil maken. In het venster staat mijn netwerk er niet bij, wanneer ik op het icoon rechtsboven klik wel...
Heb je misschien System prefs.app uit de standaard folder gecopieerd?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:46:
  1. Het derde wat me is opgevallen:
    Nadat ik via BootCamp in Windows XP (I have my reasons }:O ) heb gewerkt, staat in MacOS nu de klok std 2 uur voor. Dat was eerder volgens mij 1 uur.
    Trekt zich vanzelf weer recht. Geen probleem, alleen opvallend
Zomer / wintertijd :) ?

Zoef

• PhoDB
  • Laatst online: 24-08-2025
ik heb hetzelfde probleem, moet elke keer mijn clock opnieuw laten syncen :/

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

neonlite schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:10:
[...]
ik heb hetzelfde probleem, moet elke keer mijn clock opnieuw laten syncen :/
Dat ligt aan Win (XP): in Linux heb je exact het zelfde probleem.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:11
heb het probleem sinds 10.5.7 dat mijn iTunes vastloopt met een foutmelding over AudioScrobbler wanneer ik mijn iPhone laat synchroniseren. Verschrikkelijk vervelend. Lijkt erop dat Last.fm er wat mee te maken heeft, maar zelfs als ik die uitschakel, loopt hij vast...

PSN: Sluuz

• THE_BASE
  • Niet online
lowfi schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:49:
[...]

Heb je misschien System prefs.app uit de standaard folder gecopieerd?
Uhm, nee, heb niets speciaals gedaan.

Wat ik nu wel heb gedaan:

Als het venster Airport komt en mijn netwerk staat er niet bij, heb ik hem zelf toegevoegd... nu vraagt hij er niet meer om, heel vreemd!?

• _Christiaan_
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Ik hoop dat Apple heeft verholpen dat als ik via spotlight rechtsboven iets intik en op enter druk, de 'knoppen' in de items links van spotlight (klok, batterij, geluid etc.) blijven hangen. Altijd zo irritant, want ik gebruik spotlight vaak en daarna ga ik steevast per ongeluk over de items ernaast. We gaan het zien...

edit: niet dus, jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door _Christiaan_ op 26-05-2009 16:30 ]

NOSIG

• robbert431
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05-2022
Ik heb wel wat heel raars, met m'n powermac g5 2GHz 1,5GB.
ter info; 'k ben een noob wat mac betreft :p
maar ik had wat opstartproblemen; hij loopt regelmatig vast, en begint dan na een tijdje hard te blazen,
en kan dan verder niks doen behalve een harde reset geven, en dan begint het feest opnieuw.
Dus heb ik geprobeerd om OS 10.5.7 opnieuw te installeren (ik had 'em al), maar tijdens de installatie loopt hij ook vast. Dus via andere pc OS 10.5.7 op dvd'tje gebrandt, in de mac gedaan, en tijdens opstarten van de mac op 'c' gedrukt, in de hoop dat hij vanaf dvd zou installeren, dit lukt ook niet :(

Iemand een idee wat ik kan proberen??

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Laat ik mijn ervaringen ook even delen.
Na de update kwam mijn Imac (24" alu mid 2007) niet meer uit de slaapstand en hij zag mijn firewireapparaten niet meer. Ik heb een externe HD op mijn 800 poort en een audiodevice (Edirol FA66) op de 400 poort.
Na een reset van de firewirepoorten en het herstellen van permissions werkt alles gelukkig weer!

aAarGhh

• _Christiaan_
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Ik merk met 10.5.7 wel dat draadloos internet met WPA2 veel sneller verbinding maakt! Dit duurde eerst een minuut, nu een paar seconden, wat echt wel relaxt is. Ook had ik eerst het probleem dat de bluetooth bestandsoverdracht vastliep, dat heb ik tot nu toe niet meer meegemaakt (fingers crossed).

NOSIG

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

* domi235 is blij dat je weer via het stroom-menutje kan kiezen uit de verschillende power modes :)

[ Voor 100% gewijzigd door domi235 op 24-06-2009 10:23 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:22
Dit wordt meer een soort vergaarbak van vragen en problemen. Het gaat niet echt meer over het bespreken van ervaringen met 10.5.7. Dus deze gaat op slot :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.