Ik zit nu al een tijdje te puzzelen maar kom er niet uit. Heb al verschillende dingen geprobeerd in m'n css, maar volgens mij heb ik hem nu redelijk clean.
Ik heb een DIV. Dit moet een soort van vierkant zijn gecentreerd op een pagina. Boven- en onderkant heb ik afgerond door een transparante PNG boven/onder te plaatsen. Rest van de DIV heeft een achtergrond plaatje, waar deze afrondingen dan overheen zitten.
Binnen deze DIV wil ik weer twee DIVs plaatsen. En deze naast elkaar zetten, float:right/left. Alleen nu komt het probleem. Wanneer de DIVs onder elkaar staan, schaalt de hele DIV mooi mee. Zet ik de float 'aan' dan staan de DIVs naast elkaar, maar buiten de wrapper.
Zie ik iets simpels over het hoofd, waarom dit niet lukt. Heb de html/css al een paar keer opnieuw opgemaakt, maar het wil maar niet lukken.
Wat mij tot nu toe gelukt is, staat hier online.
Hieronder twee plaatjes om het duidelijk te maken.
Wrapper ziet er goed uit, schaalt mee met de <p>. Maar staan niet naast elkaar.

Wel float, maar buiten de wrapper.

Iemand misschien een tip, kom er al de hele dag niet uit!
Ik heb een DIV. Dit moet een soort van vierkant zijn gecentreerd op een pagina. Boven- en onderkant heb ik afgerond door een transparante PNG boven/onder te plaatsen. Rest van de DIV heeft een achtergrond plaatje, waar deze afrondingen dan overheen zitten.
Binnen deze DIV wil ik weer twee DIVs plaatsen. En deze naast elkaar zetten, float:right/left. Alleen nu komt het probleem. Wanneer de DIVs onder elkaar staan, schaalt de hele DIV mooi mee. Zet ik de float 'aan' dan staan de DIVs naast elkaar, maar buiten de wrapper.
Zie ik iets simpels over het hoofd, waarom dit niet lukt. Heb de html/css al een paar keer opnieuw opgemaakt, maar het wil maar niet lukken.
Wat mij tot nu toe gelukt is, staat hier online.
Hieronder twee plaatjes om het duidelijk te maken.
Wrapper ziet er goed uit, schaalt mee met de <p>. Maar staan niet naast elkaar.
Wel float, maar buiten de wrapper.
Iemand misschien een tip, kom er al de hele dag niet uit!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| #page { background: #ccc /* url(../images/bgpage.jpg) no-repeat 2px top */; width: 964px; height: auto; margin: 20px auto 20px auto; } #wrapper { width: 964px; background: transparent url(../images/bg.page.body.png) repeat-y; } #wrapper .header { display: block; height: 6px; width: 964px; background: transparent url(../images/bg.page.header.png) no-repeat; } #wrapper .footer { display: block; height: 6px; width: 964px; background: transparent url(../images/bg.page.footer.png) no-repeat; } #wrapper .content { width: 964px; } #wrapper .content .left { display: block; width: 600px; position: relative; /* float: left; */ /* werkt niet */ } #wrapper .content .right { display: block; width: 250px; position: relative; /* float: right; */ /* werkt niet */ } #page p { line-height: 18px; padding: 10px; text-align: justify; } |