Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma gezocht: bestand koppelen aan computer(moederbord)

Pagina: 1
Acties:

• Marnixzzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 18:15
Ik weet niet of dat in deze categorie hoort maar ik heb het volgende probleem.

Ik heb een aantal handleidingen geschreven met het doel daarop winst te maken. Dit zijn gewoon wordt bestanden. Ik had er eerst een wachtwoord op gezet en het daarna verspreid aan de mensen die ervoor betaald hadden. Niet verwonderlijk bleken ook mensen die er niet voor betaald hadden er later over te beschikken.

Nu zoek ik dus een programma die, zegmaar net als bij windows licenties, een word of pdf bestand kunnen koppelen aan een computer, zodat het niet gelezen wordt door mensen die er niet voor betaald hebben. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen of hier een programma voor kent(maakt niet uit of dat een betaald programma is, als het maar niet te duur is).

Ik heb uiteraard gezocht op google, maar met de trefwoorden die ik kon bedenken niets nuttigs gevonden

[ Voor 6% gewijzigd door Marnixzzz op 12-05-2009 22:12 ]

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Dit lijkt me niet zo simpel. Waarschijnlijk is het veel makkelijker die handleidingen ergens online te hosten en mensen accounts te geven met toegang, en dan die blokkeren als je merkt dat er misbruik is.

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• Marnixzzz
@ The dud3
Opzich ook een optie ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Dan is er alleen wel een nieuw probleem, bij pdfjes kan je print en kopieerbeveiliging instellen. Ik heb daar online geen ervaring mee. Is zoiets mogelijk?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13

Reptile209

- gers -

Er zijn plugins voor Acrobat waarmee je een pdf-je aan een bepaalde PC kunt koppelen. Volgens mij is dat (onder andere) CopySafe. Geen idee of het geld kost (vast wel). Voor de gebruikers is het niet fijn, want ook eerlijke kopers gaan er een keer gedoe mee krijgen, maar verder werkt het principe prima.

[google=pdf copy protection]
En van Adobe: de protection FAQ

[ Voor 18% gewijzigd door Reptile209 op 12-05-2009 22:18 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Marnixzzz
Copysafe ziet er goed uit ja. bedankt Reptile209. Daar kan ik zeker wat mee. Nu nog een gratis alternatief!
EDIT: Copysafe is eigenlijk wat ik zoek, alleen met dit programma is er nog de mogelijkheid om het bestand + wachtwoord te kopieren. Ik zag net een programma die dat wel had, maar toen liep chrome vast in incognito modus, leuk dat die geen geschiedenis opslaat... :P

[ Voor 55% gewijzigd door Marnixzzz op 12-05-2009 22:33 ]

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Webaccounts en watermerken? Watermerken kun je gebruiken om herverspreiding traceerbaar te maken. Als je dat van te voren duidelijk maakt heb je kans dat dat afschrikt.
Een simpel watermerk is om wat spelfoutjes te maken (daar heb je vast al ervaring mee) en daar dan een boekhouding van bij te houden.

Quoten is geweldig... - boer Krelis

Pagina: 1