Problemen met MSI 790gx-g65 + team elite geheugen+ph2 X3 720

Pagina: 1
Acties:

• -Reca-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11-2025
Hallo,

ik heb vandaag mijn nieuwe configuratie binnengekregen. De kern van deze configuratie bestaat uit de onderdelen uit de titel. Nu heb ik een probleem. Ik heb alles in elkaar gebouwd en wilde eerst met de onboard videokaart testen of het werkte, maar hij komt met alleen deze onderdelen + harddisk gemonteerd niet eens in de bios. De 24 pins power aansluiting zit op het moederbord. Er zit ook nog een 4-pins aansluiting bij de processor. De koeler (scythe katana 3) is er goed op gemonteerd en zit vast. Maar helaas gebeurt er helemaal niets. Geen piepjes, geen beeld ( geprobeerd met verschillende schermen, zowel DVI als VGA).

Weet iemand wat ik nog kan proberen, of wat het meest waarschijnlijke onderdeel is dat kapot/ incompatible is? Het geheugen is team elite ddr3 1333 geheugen, dus dat zou moeten kunnen. Het platform is AM3 en de Phenom 2 720 BE zou dit geheugen bij mijn weten aan moeten kunnen sturen. Ik weet dus echt niet wat het nog kan zijn. Weet iemand nog een testje dat ik kan doen om iet uit te sluiten of om het probleem op te lossen?

Alvast bedankt.

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Spinnen de fans op? Heb je mobo batterij er al even uit gehaald en na +- 15 mins er weer in gezet? Alleen starten met voeding en moederbord en cpu? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgewerkt?

[ Voor 7% gewijzigd door Neodymium op 12-05-2009 21:42 ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 13:05

the mod man

iets van beeldmaker

Luukland schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:41:
Spinnen de fans op? Heb je mobo batterij er al even uit gehaald en na +- 15 mins er weer in gezet?
*knip*
Wat vaak beter werkt is batterij eruit en de stroomkabel achter uit de pc daarna een paar keer de powerbutton een paar seconden inhouden. Stroomkabel er weer in en de batterij.

Al gechecked of je geen kortsluiting hebt ergens?

De lampjes op het mobo al nagelopen? (volgens mij zitten er achter het onderste pci slot in het hoekje 3 lampjes)

Gaan de fans wel draaien?

[ Voor 19% gewijzigd door the mod man op 12-05-2009 21:51 ]

I can't wait to shoot!

• -Reca-
De fans draaien en blijven ook gewoon draaien. De batterij heb ik er nog niet uitgehad. Dat ga ik nu doen. Er zit op mijn moeder bord wel een clear CMOS button. Zou die niet hetzelfde doen als het uithalen van de batterij?

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

-Reca- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:55:
De fans draaien en blijven ook gewoon draaien. De batterij heb ik er nog niet uitgehad. Dat ga ik nu doen. Er zit op mijn moeder bord wel een clear CMOS button. Zou die niet hetzelfde doen als het uithalen van de batterij?
Correct :)

• -Reca-
Lijkt het er dan op dat het moederbord kapot is? Aangezien er geen enkel piepje is of iets? Of kan het net zo goed de processor of het geheugen zijn? Ik las op andere plaatsen op het forum dat er bij de processor of geheugen nog wel een geluid gegeven zou moeten worden.

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik zou alles even weer uitelkaar halen en proberen het moederbord los op te starten zegmaar met zo min mogelijk onderdelen... Dan kan je direct uitsluiten of deze het doet :) Eventueel testen in een andere pc indien mogelijk...

[ Voor 193% gewijzigd door Neodymium op 12-05-2009 22:08 ]

• -Reca-
Luukland schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:05:
Ik zou alles even weer uitelkaar halen en proberen het moederbord los op te starten zegmaar met zo min mogelijk onderdelen... Dan kan je direct uitsluiten of deze het doet :) Eventueel testen in een andere pc indien mogelijk...
En zo min mogelijk is: processor (met onboard video), geheugen en het moederbord zelf?

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

-Reca- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:09:
[...]

En zo min mogelijk is: processor (met onboard video), geheugen en het moederbord zelf?
Processor kan je gewoon even laten zitten, geheugen zou ik eruit trekken behalve 1 reepje, dus zegmaar processor, moederbord en 1 reepje geheugen...

• -Reca-
Luukland schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:12:
[...]

Processor kan je gewoon even laten zitten, geheugen zou ik eruit trekken behalve 1 reepje, dus zegmaar processor, moederbord en 1 reepje geheugen...
Ik zit nu te kijken hè, klopt het eigenlijk dat er bij de 24 pins power connector 1 gat leeg is? Dat er geen draadje inzit?

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

-Reca- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:13:
Ik zit nu te kijken hè, klopt het eigenlijk dat er bij de 24 pins power connector 1 gat leeg is? Dat er geen draadje inzit?
volgens mij niet 8)7

edit: even gekeken bij mijn reserve voeding en die heeft de volle 24 draadjes :*)

[ Voor 14% gewijzigd door the mod man op 12-05-2009 22:15 ]

I can't wait to shoot!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Afbeeldingslocatie: http://www.certtalk.com/kb/article_images/702/fig-6.gif

Lijkt me niet ok... :S Even wat meer info zoeken hoor... Ik zie ook plaatjes op het web die wel een kabeltje missen...;

Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/main24pin.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Neodymium op 12-05-2009 22:20 ]

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Welk draadje mist er? nummer en aan welke kant (met of zonder clip zoals op bovenstaande plaatje) kan je wss zelf wel fixen door er een draadje in te doen met de juiste spanning. Staan op goolge vast zat plaatjes om te zien hoeveel spanning er op elk draadje staat

I can't wait to shoot!

• -Reca-
Luukland schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:15:
[afbeelding]

Lijkt me niet ok... :S Even wat meer info zoeken hoor...
In mijn moederbordboekje staat er bij gat nummer 20 (het betreffende gat) 'res', zou dat betekenen dat het een reserve draad is? Of is het toch een cruciaal draadje dat er bij mijn voeding ontbreekt?

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

-Reca- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:18:
[...]

In mijn moederbordboekje staat er bij gat nummer 20 (het betreffende gat) 'res', zou dat betekenen dat het een reserve draad is? Of is het toch een cruciaal draadje dat er bij mijn voeding ontbreekt?
Welke is het van het onderstaande plaatje?
Afbeeldingslocatie: http://www.motherboards.org/images/articles/guides/24-pin.jpg

De -5Volt lijn, lijkt me geen kwaad te kunnen als deze mist...

[ Voor 6% gewijzigd door Neodymium op 12-05-2009 22:24 ]

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

-Reca- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:18:
[...]

http://pinouts.ru/Power/atx_v2_pinout.shtml

I can't wait to shoot!

• -Reca-
Luukland schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:22:
[...]

Welke is het van het onderstaande plaatje?
[afbeelding]
Aan de kant van de clip is het de 5e van rechts.

• -Reca-
Aha, dus die is optioneel bij nieuwere voedingen. Dus dat zal het probleem niet zijn dan dnek ik.

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

-Reca- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:25:
[...]

Aha, dus die is optioneel bij nieuwere voedingen. Dus dat zal het probleem niet zijn dan dnek ik.

Correct :)
Heeft de Proc, Mobo, 1 reepje test al iets opgeleverd?

Indien dit niet werkt trek dan al het geheugen eruit, het moederbord moet dan 100% zeker piepen...

[ Voor 17% gewijzigd door Neodymium op 12-05-2009 22:28 ]

• -Reca-
Luukland schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:26:
[...]

Heeft de Proc, Mobo, 1 reepje test al iets opgeleverd?
Ga ik nu doen. Klein momentje.

• -Reca-
-Reca- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:28:
[...]

Ga ik nu doen. Klein momentje.
Ik heb zojuist het MOBO met 1 reep geheugen (allebei de repen een keer geprobeerd), de processor en de systeemspeaker aangesloten. Ik heb het geprobeerd. de 24 pins is aangesloten op het moederbord en de 4 pins bij de processor. Maar hij geeft nog steeds geen piepje of iets. Geen signaal van leven dus. Ik heb helaas geen ander DDR3 geheugen dat ik kan proberen, maar klopt het dat het moederbord dan wel zou moetne piepen?

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Luukland schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:26:
[...]
Indien dit niet werkt trek dan al het geheugen eruit, het moederbord moet dan 100% zeker piepen...
Ik heb dit een tijdje geleden toegevoegd aan mijn post, wssnlk heb je deze over het hoofd gezien?

Verder zou ik het nog even proberen met een andere voeding als je die bij de hand hebt, anders terug naar de winkel :P

• -Reca-
Luukland schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:38:
[...]

Ik heb dit een tijdje geleden toegevoegd aan mijn post, wssnlk heb je deze over het hoofd gezien?

Verder zou ik het nog even proberen met een andere voeding als je die bij de hand hebt, anders terug naar de winkel :P
Zonder geheugen piept het moederbord 3x :) het eerste geluid dat ik ervan hoor. Wil dat ook zeggen dat het spaak loopt op het geheugen?

• -Reca-
In ieder geval al heel erg bedankt voor de hulp tot nu toe trouwens. Echt top dit forum

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

3 Short = Base 64k RAM failure.

Ik neem aan dat dit geheugen betekend maar weet het niet zeker...

"You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks that your CPU finds its first 64K of base memory in."

Even 1 reepje in alle 4 de slots doen dus en proberen :P
-Reca- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:44:
In ieder geval al heel erg bedankt voor de hulp tot nu toe trouwens. Echt top dit forum
De factuur zal over een aantal dagen op de deurmat liggen :P

[ Voor 78% gewijzigd door Neodymium op 12-05-2009 22:47 . Reden: Extra info ]

Verwijderd

Heb zelf ook een molex connector op mn mobo zitten. Misschien dat je die niet heb aangesloten?

• -Reca-
Luukland schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:44:
3 Short = Base 64k RAM failure.

Ik neem aan dat dit geheugen betekend maar weet het niet zeker...

[...]

De factuur zal over een aantal dagen op de deurmat liggen :P
Haha, stuur maar op. Die drie piepen lijkt me dan wel logisch zonder geheugen. Ik ga morgen ander geheugen proberen en hopen dat het dan gaat werken. Tenzij er iemand nog andere dingen weet over wat het kan zijn.

• -Reca-
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:48:
Heb zelf ook een molex connector op mn mobo zitten. Misschien dat je die niet heb aangesloten?
Ja die zit er op bij mij. Vlak bij de processor. Wat voor geheugen heb jij als ik vragen mag? Of heb je niet exact hetzelfde mobo?
Pagina: 1