• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Omdat ik meer ervaring wil opdoen met modellen, ben ik op zoek naar (TFP-)modellen. Op een site als modellenplein.nl vind je echter veel minder serieuze reacties. Een tijd geleden ben ik uitgekomen op een site waar je je voor moest aanmelden als model/fotograaf, en dan ook een kopie van een legitmatiebewijs moet opsturen. Zo wordt serieusheid sterk gestimuleerd, en is een fotograaf/model ook te blokkeren als deze zich niet aan afspraken houdt.
De naam van de site ben ik echter kwijt. Weet iemand wat ik bedoel?

Stel dat je het op een andere manier doet: hoe vind jij modellen?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

http://www.dutchheaven.nl/ is erg bekend. Ik zou daar beginnen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Verwijderd

Gewoon je open ogen houden en aanspreken als je er een ziet :Y) en kaartje geven, tot nu toe 80% succes bij mij (8> verder ook kennissen en vrienden van vrienden :)
Dat werkt toch altijd beter dan via internet dat vage gedoe, dan kan je ook niet echt beoordelen of iemand in de sfeer die je zoekt past.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12
Dus vrouw en kinders voor de camera sleuren telt niet? ;)

Serieus, waarom zou je met een model willen schieten? En wat kost dat nou eigenlijk?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 23:22
Misschien eerst beginnen met een portfolio (gezien je vraag, gok ik dat je dat nog niet echt op orde hebt) opbouwen met behulp van je familie, vrienden etc etc. Actief zijn op de sociale netwerken (Hyves, Facebook) en wat eeerik zegt, gewoon mensen aanspreken.

Ik weekelijks gemiddeld 10 mailtjes met verzoekjes van modellen (zowel man en vrouw) en ik wijs ze bijna allemaal af. Oftewel, zorg gewoon dat mensen iets hebben om naar te kijken en dan komt het (langzaam) vanzelf.

Succes

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:08

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

en op photoplace je aanmelden bijvoorbeeld, daar zijn ze ook wel wat gericht op beginnende modellen en fotografen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nomad op 12-05-2009 22:32 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wat Gerard zegt: Misschien eerst beginnen met een portfolio (gezien je vraag, gok ik dat je dat nog niet echt op orde hebt) opbouwen met behulp van je familie, vrienden etc etc.

Zo ben ik ook begonnen. Het begin is wat moeilijk, je hebt weinig voorbeelden en komt zo wat minder betrouwbaar over (je kent de verhalen wel die de verkeerde bedoelingen hebben met een model), tot je wat albums begint te creëren.

[ Voor 33% gewijzigd door RobbyTown op 13-05-2009 02:46 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Wat de rest zegt, dus...
OF je begint d'r 'n relatie mee ;)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
:D

rondspeuren op hyves werkt ook prima ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Timo op 13-05-2009 21:05 ]

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Timo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:05:

Ik zou toch de minderjarigen vermijden, tenzij het familie is.
Wat ik doe is in eigen vriendenkring kijken en mensen vragen.

[ Voor 12% gewijzigd door psychodweep op 13-05-2009 21:15 ]

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

dodge_911 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:40:
OF je begint d'r 'n relatie mee ;)
Zul je er toch echt eerst één moeten vinden :)

• /\/\|)
  • Laatst online: 21-11-2025
Timo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:05:

Als je dat als 30+er doet, dan ben je zo de hoofdpersoon in een SBS6-reportage. :+

Verwijderd

yep als je nog geen ervaring hebt gewoon bekenden vragen of mensen die je al tegenkomt en via via kent.

ik had toen ik net mijn S5 had ook wel eens een shooting gedaan met een meid die ik tegen was gekomen bij bitterzoet. belangrijkste daarbij was dat ze zonder model te zijn wel gewoon die ontspannenheid had voor een camera waardoor ongeveer elke foto lukt. je kan natuurlijk meteen op zoek gaan naar een professioneel model maar je kan denk ik beter even op zoek gaan naar iemand die uit zich zelf al relaxed is voor de camera en het ook leuk vind om te doen.

• /\/\|)
  • Laatst online: 21-11-2025
Kinderen zijn ook vaak leuk om te fotograferen. Ze vinden het vaak leuk om gefotografeerd te worden, komen spontaan over en hun ouders zijn blij met goede foto's van hun kroost. Dus als je neefjes en nichtjes hebt: rekruteren. :)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Da's een aardige tip. Nog eentje kan zijn: loop bij een verzorgingtehuis langs bij mooi weer. Vaak zitten er wel wat bejaarden buiten een stukje van het pand af. Deze mensen zijn meestal geinteresseerd en altijd in voor een gesprek. Als je dat goed kunt, kun je zeker foto's maken. Zeker met hard licht kunnen de karakteristieken van gezichten van oude mensen best bijzonder zijn.

Verwijderd

Ik heb nog niet heel veel aan model fotografie gedaan maar wat ik deed was gewoon een groep meisjes die ik dan kende vragen of ik ze mocht fotograferen (leuk voor hunzelf en voor mij) en daarmee experimenteren. Ik liet ze gewoon verschillende truitjes/petjes/accesoires enzo meenemen en dan kun je naar hartelust dingen proberen.. Wel opletten dat ze niet te verlegen zijn..

Vrienden/vriendinnen van je zusje/broertje werkt ook goed trouwens.

• Timo
psychodweep schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:14:
[...]

Ik zou toch de minderjarigen vermijden, tenzij het familie is.
Wat ik doe is in eigen vriendenkring kijken en mensen vragen.
Waarom, zolang de moeder of vader meekomt is er niks aan de hand :)

Verwijderd

De meeste meiden vinden het leuk om op de foto te gaan, gewoon foto's schieten en aanspreken.Heb genoeg candid foto's waar ze lachend en vrolijk op staan (van alle leeftijden)
Kwestie van lef ofzo, ik loop ook elke winkel binnen met de camera.

Loop ze alleen niet achterna als een gefrusteerde puber :P

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Timo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:08:
[...]

Of een soort 'contract' opstellen waar ik sinds kort dus mee werk, dit biedt de fotograaf ook wat bescherming en het ziet er wat professioneler uit, bij bekende zou je dit weg kunnen laten maar vreemde is het gewoon handig.

Daar staat in wat het model mag, wat het model krijgt, indien minderjarig dan een volwassene meenemen, vaak dus pap of mam.

P.S. Heeft de topic starter het zo druk met modellen te fotograferen, hij reageert niet :P.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 15-05-2009 10:36 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
Oeh, goeie tips hier :Y

Verwijderd

vandeMeulenhof schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:35:
Of een soort 'contract' opstellen waar ik sinds kort dus mee werk, dit biedt de fotograaf ook wat bescherming en het ziet er wat professioneler uit, bij bekende zou je dit weg kunnen laten maar vreemde is het gewoon handig.
wat gaat een contract voor je doen dan ? echt zo onzinnig.

Ik werk met minderjarige modellen en heb nog nooit een contract gebruikt, ouders komen 9 van 10x ook niet mee en als ze wel komen, dan blijven ze 5 minuten - dan moeten ze weg, want ze hebben veel te veel invloed op het gedrag.

Daarnaast zijn er modellen en modellen. iedereen kan een model zijn, het is maar wat je er bij voorsteld.
Wil je een beeld maken dat in je hoofd zit, dan moet je een model daar op casten.

Wil je gewoon oefenen dan zijn er legio sites waar "modellen" zich aanbieden, zoals eerder aangehaald. maar het is nog beter om dat met iemand te doen die je goed kent, want dan voelt het niet zo ongemakkelijk

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bedankt voor de grote hoeveelheid aan nuttige tips! VandeMeulenhof heeft helaas geen gelijk, ik ben niet te druk met alleen maar foto's van de modellen te maken. Er bestaan echter ook nog andere dingen die gedaan moeten worden ;-)
Hie rkan ik zeker wat mee. Zowel Dutchheaven als 't langs een verzorgingstehuis lopen, en van random mensen op de foto zetten tot benaderen van vrienden/vriendinnen (van vrienden/vriendinnen). De site moet er op korte termijn komen, maar 't is tot nu toe nog steeds te druk daarvoor.

@ Bakman: een contact is niet onzinnig, je hebt het misschien zelf alleen nooit nodig gehad. Dat zijn twee verschillende dingen!

Verwijderd

je hoeft m'n advies ook niet mee te nemen, ga maar lekker rommelen met nietzeggende papiertjes...of denk je dat je voor een rechter komt ?

als je een contract nodig hebt, dan ligt de basis van je shoot al niet goed. Een shoot is intiem (nee daar hoef je niet naakt voor te gaan), als het vertrouwen er al niet is, gaat het niks worden, ja een beetje klooien voor jezelf met techniek.

maar goed, have fun.

Verwijderd

/\/\|) schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:34:
[...]

Als je dat als 30+er doet, dan ben je zo de hoofdpersoon in een SBS6-reportage. :+
Deze weak in Jambers: 'ij gaat in zijn normale leven braaf naar het werk, 's avonds is ie doordacht amateur stalker.

(sorry, kon het niet laten)

Maar inderdaad, ik zou beginnen met familie, ik zou er geen geld aan gaan besteden, en onbekende op de foto, lijkt me stiekem heel vreemd. Moet je net als model en fotograaf wel heel veel vertrouwen hebben in de mensheid.

Kan maarzo werken natuurlijk. Dat dan weer wel, maar ik zou eerst in de eigen kring rondvragen.

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04-2025

RamO

The Alchemist of Happiness

misschien geheel off topic, maar dit zijn best mooie manieren om een mooie vrouw aan de haak te slaan onder het mom van fotograaf zijn ;)

Floccinoccinihilipilification

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:50:
je hoeft m'n advies ook niet mee te nemen, ga maar lekker rommelen met nietzeggende papiertjes...of denk je dat je voor een rechter komt ?

als je een contract nodig hebt, dan ligt de basis van je shoot al niet goed. Een shoot is intiem (nee daar hoef je niet naakt voor te gaan), als het vertrouwen er al niet is, gaat het niks worden, ja een beetje klooien voor jezelf met techniek.

maar goed, have fun.
contract is misschien iets te zwaar maar in het andere geval is het wel handig om duidelijk te maken wat jij met de fotos van plan bent , wat het model met de fotos wel en niet mag doen etc te communiceren

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:07:
[...]

contract is misschien iets te zwaar maar in het andere geval is het wel handig om duidelijk te maken wat jij met de fotos van plan bent , wat het model met de fotos wel en niet mag doen etc te communiceren
Je doet het laten klinken (voor mij althans) alsof we wat van plan moeten zijn. Doe je het voor oefening, dan zou ik dat wat het model er mee wil doen toch ff de vrije loop laten.

Een contract zou ik iemand van de straat niet aanbieden. Hoezo een contract moet ik ergens bang voor zijn - kan een gedachte spinsel zijn van het model - dat wil je niet (toch?)
Dan moet je er net een neuroot tussen hebben die dat net zo belangrijk vind als jij, zo'n contract :)

• psychodweep
  • Laatst online: 08-06-2023
RamO schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:57:
misschien geheel off topic, maar dit zijn best mooie manieren om een mooie vrouw aan de haak te slaan onder het mom van fotograaf zijn ;)
Het soort vrouwen dat valt voor fotografen (idem met barmannen) zijn in 99% van de gevallen foute vrouwen. Ik blijf daar heel nuchter onder. Soms heb je van die vrouwen die zeggen: "I've been thinking about you all night"
Timo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:08:
[...]

Dat maakt natuurlijk een verschil, maar als je zo zelf 2 of 3 keer de leeftijd hebt van het kind en stel dat er een klacht komt, dan sta je er wel slecht voor vrees ik.

[ Voor 27% gewijzigd door psychodweep op 15-05-2009 18:35 ]

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:58

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Je zou eventueel eens kunnen kijken op http://www.all4models.nl/ ?
Misschien dat, dat interessant is ?

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03-2025

qadn

Pinnacle of Perversion

RamO schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:57:
Ik vind het best een foute manier eigenlijk.
Het zou eens "zomaar" kunnen gebeuren, swah. Maar om erin te gaan met het idee om vrouwen aan de haak te slaan lijkt me heel, heel erg fout.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Verwijderd

qadn schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:10:
[...]

... Maar om erin te gaan met het idee om vrouwen aan de haak te slaan lijkt me heel, heel erg fout.
Helemaal waar.

Dan ben je niet als fotograaf bezig, maar als een trieste puber en denk je aan je penis en niet aan f/iso/sluitertijden/kaderen/vorm van gezicht, lichaam, commerciële waarde in een blad/glossy :X

Makeup is te verwijderen overigens, staar je daar niet op blind, hihi. Zie ze liever zonder.

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04-2025

RamO

The Alchemist of Happiness

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:48:
[...]

Helemaal waar.

Dan ben je niet als fotograaf bezig, maar als een trieste puber en denk je aan je penis en niet aan f/iso/sluitertijden/kaderen/vorm van gezicht, lichaam, commerciële waarde in een blad/glossy :X

Makeup is te verwijderen overigens, staar je daar niet op blind, hihi. Zie ze liever zonder.
Het was meer als een grapje bedoeld hoor :o, het is natuurlijk compleet onprofessioneel gedrag om je dan zo te gedragen als fotograaf...

Floccinoccinihilipilification

• GerardHenninger
psychodweep schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:34:
Het soort vrouwen dat valt voor fotografen (idem met barmannen) zijn in 99% van de gevallen foute vrouwen. Ik blijf daar heel nuchter onder. Soms heb je van die vrouwen die zeggen: "I've been thinking about you all night"
Waarom zijn dat foute vrouwen?
Ze zijn misschien naief en kortzichtig, want wat is een barman/fotograaf nou meer dan Jan/Piet/Klaas die over straat loopt? Maar fout..... Nee, dat ben ik niet met je eens.

Verwijderd

GerardHenninger schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 01:08:
[...]

Waarom zijn dat foute vrouwen? ...
Het zijn vaak wel ontzekere types die graag een bevesting zien.
Tja. Het zijn niet allemaal Doutzen Kroes meiden. Vreselijk lief, natuurlijk en gewoon. Jammer van de makeup en Photoshop, in het echt is ze zoveel malen mooier.

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 01:31:
Het zijn vaak wel ontzekere types die graag een bevesting zien.
Dat ben ik niet met je eens, ik heb genoeg vrouwen meegemaakt die niet onzeker zijn. Over het algemeen zijn heel veel mensen onzeker op hun eigen manier, maar vrouwen die op barmannen vallen zijn dat niet in het bijzonder. Ze zijn net zo onzeker als dat leuke buurmeisje aan de overkant dat oogcontact met probeert te zoeken..... Ik vind dat niet bijzonder fout.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:36:
[...]

wat gaat een contract voor je doen dan ? echt zo onzinnig.

Ik werk met minderjarige modellen en heb nog nooit een contract gebruikt, ouders komen 9 van 10x ook niet mee en als ze wel komen, dan blijven ze 5 minuten - dan moeten ze weg, want ze hebben veel te veel invloed op het gedrag.

Daarnaast zijn er modellen en modellen. iedereen kan een model zijn, het is maar wat je er bij voorsteld.
Wil je een beeld maken dat in je hoofd zit, dan moet je een model daar op casten.

Wil je gewoon oefenen dan zijn er legio sites waar "modellen" zich aanbieden, zoals eerder aangehaald. maar het is nog beter om dat met iemand te doen die je goed kent, want dan voelt het niet zo ongemakkelijk
Wat er zoal met de foto's gedaan wordt en gedaan mag worden staat o.a bij mij erin.

• Timo
Zonder contract mag je er niks mee, dus als je dan een goede verstandhouding houd c.q iedereen is tevreden is er toch niks aan de hand niemand gaat dan klagen.
contracten hinderen alleen maar en zorgen voor conflicten die je niet op kunt lossen.

nvt bij commerciele opdrachten en als je de foto's commercieel wilt gebruiken

offtopic:
en weet je waar IK een hekel aan heb, mensen die andere mensen in hokjes duwen 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Timo op 18-05-2009 22:25 ]

Pagina: 1