Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dubbele mp3's zoeken en verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 12:22
Ik heb sinds enkele maanden vrijwel elk liedje dubbel staan. Een of ander programma heeft in elk album het liedje dubbel neergezet namelijk, hierbij is de bestandsnaam wel veranderd (waar het bijvoorbeeld staindsong1album....faraway was, is het nu Staind - Far Away (ofwel, de liedjesnamen kloppen nu wel)

Maargoed, nu is vrijwel de hele collectie dubbel te vinden, wat ongeveer 8gb weggegooide ruimt is. Er zijn van die duplicate finders, echter werken de freeware programma's vaak enkel met foto's.

Is hier wel een freeware programma voor? En het liefst een die nog werkt ook ;) Het gaat dus om een duizend liedjes welke dubbel zijn dus handmatig duurt echt te lang

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:48
Media monkey?

Verwijderd

vandevorst schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:26:
Ik heb sinds enkele maanden ........ dus handmatig duurt echt te lang
Sorteren op datum? "gemaakt op" en dan de oudste weg gooien en de nieuwste/goede bewaren???

• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
Bitdefender heeft een duplicate finder, kan je een maand gratis nemen volgens mij

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-11 05:33
Doublekiller als alleen de filename veranderd is klik

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

is meer software vraag...

AUD > CSA

Wise enough to play the fool

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Als alle dubbele liedjes de zelfde bestandsnaam hebben kun je al heel wat met Total commander, anders zijn er wel programma's als Audio Comparer

Signature

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De dubbele zullen waarschijnlijk allemaal de zelfde datum en waarschijnlijk tijd hebben. Zoek met Windows naar bestanden met deze datum en tijd. Daarna verwijderen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Unique Filer vindt veel dubbele bestanden (foto's, maar ook MP3'tjes), ook als ze andere namen hebben.
Het programma wordt al 5 jaar niet meer bijgehouden, maar werkt toch onder Vista. Er is een nagware-versie (die na 10 deletes vraagt om registratie; wat je steeds kunt wegklikken), en een totaal andere maar buggy beta-versie, registratie-vrij. Ruimt heel lekker op!

• Matis
  • Laatst online: 28-11 13:13

Matis

Rubber Rocket

pinojo123 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:49:
Doublekiller als alleen de filename veranderd is klik
Gebruik ik ook altijd voor praktisch alle bestanden (meestal backups van dezelfde bestanden in verschillende mappen), maar voor muziek werkt het ook prima.

Je kan instellen waar hij op moet zoeken enzo (id3tags / bestandsnaam / bestandsgrootte)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

http://www.softpedia.com/...plicate-File-Finder.shtml

Deze is wel gratis (gebruik het zelf al enige tijd met volle tevredenheid) en heeft ondersteuning voor elk formaat ... hij gaat checken op size / name of gewoon op content (CRC) :)

Duplicate files are determined based on CRC checksums, not files sizes or name, which ensures a 99.99% to 100% accuracy rate when identifying duplicate files. Duplicate File Finder is great for cleaning up disk space in your picture folders, documents folders or download folders.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 10:36 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Doublekiller kun je ook indien de naam verschillend is de dubbele vinden, er word een crc van de file gemaakt(en het midden van de file word gecheckt), dan kun je zien of elke file hetzelfde is.

Bij de pro versie kun je van bijvoorbeeld, een dvd met alle files in een file zetten(database met crc op alle files), dan kun je later nieuwe files vergelijken met de database file, dus of je al files hebt die hetzelfde zijn. Dan de dubbele weggooien en de rest weer branden(en een database weer maken).

Dus indien je backgrounds/achtergrond foto's verzameld kun je dus alle dubbelen eruit gooien.
Dit werkt dus met alle files, ook films, foto, pdf etc.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

DupeGuru / DupeGuru Music Edition.

Afbeeldingslocatie: http://www.sharewareplaza.com/images/screenshot/38734.gif

Je kan met dit programma aangeven of er gezocht moet worden op filename, filetag etc.
Daarnaast kun je een marge instellen, hoeveel % overeenkomstig moet zijn om resultaat te tonen.
(Met een marge van bijv. 60 of 75% krijg je dus niet telkens alleen maar nummers te zien omdat ze van dezelfde artiest zijn).
Gebruik het programma al een tijdje, werkt erg goed. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Da_maniaC op 13-05-2009 17:55 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Tonkey
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:28:
[...]

Sorteren op datum? "gemaakt op" en dan de oudste weg gooien en de nieuwste/goede bewaren???
Door een reinstall van de pc is alles weer opnieuw op de pc gezet. Alle bestanden zijn dus binnen 1 uur aangemaakt (zowel dubbele als orginele dus)
Bovendien zijn er totaal ruim 200 mappen (artiest en album vaak apart) dus dat is ook veel werk ;)
teacher schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:55:
is meer software vraag...

AUD > CSA
Dank u :D
BGB4rn schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:00:
Als alle dubbele liedjes de zelfde bestandsnaam hebben kun je al heel wat met Total commander, anders zijn er wel programma's als Audio Comparer
Deze ga ik testen, danku :D
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:35:
http://www.softpedia.com/...plicate-File-Finder.shtml

Deze is wel gratis (gebruik het zelf al enige tijd met volle tevredenheid) en heeft ondersteuning voor elk formaat ... hij gaat checken op size / name of gewoon op content (CRC) :)

Duplicate files are determined based on CRC checksums, not files sizes or name, which ensures a 99.99% to 100% accuracy rate when identifying duplicate files. Duplicate File Finder is great for cleaning up disk space in your picture folders, documents folders or download folders.
Klinkt ook goed ;)

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En om de keuze nog ruimer te maken, deze gebruik ik al jaren: http://www.clonespy.com

Dit is geen signature...

• Tonkey
BraveWorld schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:36:
En om de keuze nog ruimer te maken, deze gebruik ik al jaren: http://www.clonespy.com
Ook hier enkel afbeeldingen
Da_maniaC schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:54:
DupeGuru / DupeGuru Music Edition.

[afbeelding]

Je kan met dit programma aangeven of er gezocht moet worden op filename, filetag etc.
Daarnaast kun je een marge instellen, hoeveel % overeenkomstig moet zijn om resultaat te tonen.
(Met een marge van bijv. 60 of 75% krijg je dus niet telkens alleen maar nummers te zien omdat ze van dezelfde artiest zijn).
Gebruik het programma al een tijdje, werkt erg goed. :)
Is een demo en zoekt enkel op foto's/afbeeldingen

• Tonkey
Unique filder niet geprobeerd (ivm bugs)
Ook double killer niet, vind helemaal niets (terwijl ik weet dat er veel mp3's precies even groot zijn, al kan daar misschien de id tag van veranderd zijn inmiddels)

Zo werkt ook duplicate file finder niet... zoekt ook al niet op MP3 (ook niet na het toevoegen van *.mp3 extensie)

Dus gok dat het maar een 8gb weggegooid is, geen zin om dit allemaal handmatig te moeten gaan uitzoeken

• Archie_T
vandevorst schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:08:
Unique filder niet geprobeerd (ivm bugs)
Ook double killer niet, vind helemaal niets (terwijl ik weet dat er veel mp3's precies even groot zijn, al kan daar misschien de id tag van veranderd zijn inmiddels)

Zo werkt ook duplicate file finder niet... zoekt ook al niet op MP3 (ook niet na het toevoegen van *.mp3 extensie)

Dus gok dat het maar een 8gb weggegooid is, geen zin om dit allemaal handmatig te moeten gaan uitzoeken
Media monkey niet geprobeerd? Alles laten inlezen en duplicates pakken. Hij leest wel op MP3 tag maar volgens mij is die bij jou ook nog intact?

• Tonkey
Archie_T schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:26:
[...]

Media monkey niet geprobeerd? Alles laten inlezen en duplicates pakken. Hij leest wel op MP3 tag maar volgens mij is die bij jou ook nog intact?
Dat is trouwens de enige die ik nog niet geprobeerd heb ;) Ga ik nu testen :D

Edit: Die werkt opzich wel goed :D moet alleen elk liedje apart selecteren om te verwijderen :P
Maargoed, 713 liedjes weg (3.6gb) dus scheelt een hoop!

Dankje :D

[ Voor 19% gewijzigd door Tonkey op 13-05-2009 20:33 ]

• Archie_T
vandevorst schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:34:
[...]

Dat is trouwens de enige die ik nog niet geprobeerd heb ;) Ga ik nu testen :D

Edit: Die werkt opzich wel goed :D moet alleen elk liedje apart selecteren om te verwijderen :P
Maargoed, 713 liedjes weg (3.6gb) dus scheelt een hoop!

Dankje :D
En dat is alles? Ander zou ik namelijk de lijst in Media monkey exporteren naar m3u en vervolgens er tegenaan scripten om de rest te verplaatsen... Maar misschien ben ik ietsje overdreven bezig ;)

Verwijderd

vandevorst schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:08:
....

Dan heb je toch iets fout gedaan of dan zullen je mp3 bestanden niet langer (100%) identiek zijn geweest (alhoewel je ook enkel kan zoeken op filename / filesize en niet noodzakelijk alleen op content / CRC)
Ik gebruik het regelmatig voor mijn mp3 collectie uit te kuisen; afgelopen week zelfs nog en ik had er toch weer een 40-tal dubbele gevonden ...

Maar ik lees dat je er ook bent uitgeraakt bent met Media Monkey, probleem opgelost dus >:)

Verwijderd

Ik zou Unique Filer toch eens testen. De bug (vastlopen bij eerste delete) zitten alleen in versie 2 (bêta).
Pagina: 1