Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02
Misschien dat iemand mij een beetje op weg kan helpen, want ik zie het even niet meer. Ik heb een dvd-recorder aangeschaft, en wil deze icm mijn tv en upc mediabox gaan gebruiken. Waarschijnlijk dat één van jullie mij zo kan vertellen hoe ik het moet aansluiten.

De huidige situatie:
Coax naar mediabox ->Mediabox met scart en coax naar tv

Nu moet hier dus de dvd-recorder tussenkomen. Maar waar? En kan ik ook een situatie creëren waarbij ik ook het digitale signaal kan opnemen?

Wat ik in gedachte heb:
Coax naar mediabox -> mediabox met scart en coax naar dvd-recorder -> dvd-recorder met scart en coax naar tv

Zou dit gaan werken, of heeft iemand een tip? Let me know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Dit staat als het goed is ook wel beschreven in de handleiding van zowel de mediabox als de dvd-recorder.
Volgens mij kan je het beste de coax in je mediabox pluggen en die doorlussen via dvd-recorder naar je TV. Kijk hier wel goed of het signaal niet te slecht wordt. Anders dvd-recorder overslaan. Hierdoor kun je niet meer analoog opnemen.
Vanaf de mediabox kun je, dacht ik, een scart rechtstreeks naar je TV leiden voor het kijken van digi TV. de andere scart uitgang kan in de line-in scart ingang op je dvd-recorder. Zo kun je via line in digitaal opnemen. Let wel op dat je mediabox aanstaat als je je recorder programeert. Sommige dvd recorders hebben hiervoor een eigen infra rood oog dat je mediabox zelf aan kan sturen.
Vanaf je Dvd-recorder kan je dan weer een scart kabel naar je TV doen om het te kijken.

Maar waarom heb je niet gekozen voor de DVD recorder van UPC zelf. Ok je betaalt er €4,- p/m voor. Maar hier kan je heel gemakkelijk digitale TV opnemen terwijl je gelijkertijd digitale TV bekijkt en evt pauzeert.
Heb hem vroeger ook gehad en hij beviel me veel beter dan mijn huidige sony recorder.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Ik lees veel over slecht beeld, of het niet meer digitaal kunnen kijken tijdens opnemen. Vandaar de vraag. Er staan inderdaad schema's in de handleiding, maar als ik die zou volgen voor mijn huidige situatie (ivm splitter) dan zou dat geeneens werken. De beste situatie voor mij nu (zonder dvd-recorder) is een situatie die UPC, zo bleek uit telefooncontact, niet kon garanderen. Zij konden alleen ondersteunen in de slechtste situatie, vandaar dat ik om praktijkervaringen vraag. Theorie en praktijk liggen vaak ver uit elkaar helaas.

Ik ga het eerst wel via de handleidingen proberen, misschien dat ik er dan nog op terug kom :)

En de laatste vraag, tja wil graag op dvdram opnemen. Vandaar :P

[ Voor 7% gewijzigd door Tarabass op 12-05-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Als je maar 1 tuner hebt (en dat heb je) kan je idd óf digitaal TV kijken óf digitaal opnemen. Vandaar de de media box van UPC ideaal is omdat hier 2 tuners in zitten. Helaas is het niet mogelijk om bv een Humax digi decoder aan te schaffen met de mogelijkheid om digitaal op te nemen omdat UPC zo "vriendelijk" is om hun eigen encryptie te gebruiken en alleen hun eigen hardware te ondersteunen.

Maar bij het gebruik van een dvd-recorder kan je alleen Of/Of gebruiken en niet En/En.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Dat dacht ik al. Gelukkig heb ik een hele goeie coax kabel gelegd, dus analoog komt erg dichtbij de kwaliteit van de digitale zenders. Ik ga van het weekend eens proberen op de upc-manier de boel aan te sluiten. Bedankt voor je input!