Ziggo Sitecom 54g Turbo router username/passw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 09:25
Ik heb nog een oude sitecom router liggen van Ziggo.
Nu wil ik deze graag als switch gaan gebruiken door de DHCP er op uit te schakelen.
Er is echter 1 probleem. Ik kan niet bij het router menu. (Hij accepteerd mijn username/password niet)
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
- Soft reset. (knop korter dan 4 sec inhouden) Er gebeurt dan niets met de lichtjes op de router
- hard reset (knop langer dan 4 sec inhouden) Alle lampjes flikkeren 1 keer, gaan dan uit en daarna gaan alleen WLAN en het standby lichtje aan.

Na beidde pogingen geprobeerd in te loggen op 192.168.0.1 met admin/admin, admin/(niets), (niets)/admin, admin/password, (niets)/(niets) maar hij laat me er niet in!

Ik heb de router met een 1m lange cat 5e ftp patch kabel aan gesloten op mijn pc. Het kabeltje bij de router in 1 van de PC in/uitgangen, niet de modem ingang.

Doe ik iets fout? Zie ik iets over het hoofd? Is er nog een manier om de router resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Handleiding geraadpleegd?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Die heb ik niet meer.
Wel geprobeerd te downloaden van ziggo. Hier zaten alleen drivers en firmware bij |:( De firmware kan ik zonder passw ook niet updaten. Maar volgens de site moet 192.168.0.1 admin/admin werken.

Voor de rest overal op het internet proberen te zoeken. Met veel antwoorden maar allen tevergeefs.
GoT is mijn laatste hoop voordat ik hem tegen de muur gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien moet je proberen 'm te flashen (dat zou ook zonder de web interface moeten gaan - tftp bv.).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Borromini schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:19:
Misschien moet je proberen 'm te flashen (dat zou ook zonder de web interface moeten gaan - tftp bv.).
Hier ben ik niet zo in thuis. Zou je me kunnen uitleggen hoe ik dit doen? of naar een site kunnen verwijzen?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:14

empy

Rijdt rondjes

Je geeft aan dat het een router van sitecom zelf is, heb je al geprobeerd via de website van sitecom zelf een handleiding te bemachtigen? :)
:>

edit:

username: kabel
wachtwoord: kwaliteit

Mocht het een nieuwer type router zijn van Ziggo, dan is het:

username: admin
wachtwoord: draadloos

[ Voor 54% gewijzigd door empy op 12-05-2009 21:00 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274086

gebruikersnaam: admin

Dan zou je erin moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Anoniem: 274086 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:44:
gebruikersnaam: admin

Dan zou je erin moeten kunnen.
YEH!! bedankt!

Ik heb nu het vinkje voor:
Status DHCP-server : Inschakelen
weggehaald. Maar als ik nu de kabel die van mijn echte router komt ook in de router doe kan ik nogsteeds niet via de router op internet.
Vergeet ik nog iets?
Het ip van mijn 'echte' router is: 192.168.62.1
dus het is niet hetzelfde dan zou het toch moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom twee routers? Dat compliceert je setup alleen maar. Kan je het ding dat aan het internet hangt niet bridgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:53
Borromini schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:18:
Waarom twee routers? Dat compliceert je setup alleen maar. Kan je het ding dat aan het internet hangt niet bridgen?
herb je wel gelezen? hij wil van die router de rfouter functionaliteit slopen, dus hem als switch gebruiken, is niets moeilijk aan..

en als je nu een pc gewoon aansluit op je 'router' die je tot switch hebt gebombadeerd, krijgt die dan wel een ipadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 02:17

nAffie

...

Heb je je router op de WAN poort van de Sitecom aangesloten? Dat gaat volgens mij niet werken als je deze als switch wilt laten fungeren.

Probeer je router eens aan 1 van de 4 LAN poorten van de Sitecom te prikken...

meh.

Pagina: 1