Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:21
hallo allemaal

ik heb windows xp geprobeert te installeren op een samsung spinpoint 1TB
alles lijkt goed te werken tot hij de computer opniew opstart, dan krijg ik de volgende error:

Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer.
Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen.
Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
Controleer de windows documentatie over schijfconfiguratie en uw hardwarehandleiding voor meer informatie.

dit is de error die ik krijg ik heb helemaal geen opstartdiskette(dvd) in mijn pc zitten en dan begint hij hier over te zeuren :S

ik heb geprobeert windows opnieuw te installeren, ik heb alle hardware eruit gehaald en er opnieuw ingezet. Ik heb zelfs de hardeschijf eruit gehaald en hem in mijn normale computer gestopt en zelfs daar doet hij het niet. ik heb zowat ales gedaan maar misschien hebben jullie nog ideeen?

ik hoop dat iemand kan helpen !

[ Voor 6% gewijzigd door prekz op 12-05-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doei HDD?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

Je kan even in bios kijken of boot sequence goed staat. Verder heb je meerdere hd's of alleen deze? en je kan ook proberen om windows nog een keer te instaleren.
daar heeft de ts natuurlijk helemaal niks aan :+

[ Voor 36% gewijzigd door the mod man op 12-05-2009 19:35 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
windows alopnieuw geprobeert en jaa de boot geval hoe en waar moet het op staan?

het is niet dooi HDD want ik ben na de plaatselijke pc boer geweest hij duwde hem derin en zag meteen de 3 a 4 partities die ik gemaakt had dus hij is niet kapot :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11

Reptile209

- gers -

Was je XP installatie minimaal geslipstreamed met SP2? Anders kan 'ie volgens mij niet met schijven groter dan 130 GB overweg ([google=xp hd limit]). Kan je moederbord (BIOS) overweg met zo'n grote schijf?

[ Voor 15% gewijzigd door Reptile209 op 12-05-2009 22:26 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

prekz schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:12:
windows alopnieuw geprobeert en jaa de boot geval hoe en waar moet het op staan?

het is niet dooie HDD want ik ben na de plaatselijke pc boer geweest hij duwde hem derin en zag meteen de 3 a 4 partities die ik gemaakt had dus hij is niet kapot :|
Omdat je begon over opstart diskette.... de boot sequence is de volgorde waarin je hd cd speler diskete drive etc worden gecontroleerd of ze bootable zijn. Als je een windows installatie op een hd hebt is het vaak aan te raden om die als eerste in de boot sequence te zetten. De hd wordt dan als eerste aangesproken om vanaf te booten.

In dit geval kan je in je bios kijken of je alle andere devices kan disabelen in de bootsequence (niet ergens anders) en alleen je hd erin te zetten.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
ik zal eens gaan kijken als het goed is worden er 3 dingen gestart: de hdd een dvd speler en een floppy geval?? ( die heb ik niet eens maarja) ik ga vanavond even kijken hoe het nou precies zit ik weet dat er 3 dingen aan staan ( ook in die volgorde) moet ik die andere 2 dus gewoon uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

JB

Cédric roelt!

prekz schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:07:
ik zal eens gaan kijken als het goed is worden er 3 dingen gestart: de hdd een dvd speler en een floppy geval?? ( die heb ik niet eens maarja) ik ga vanavond even kijken hoe het nou precies zit ik weet dat er 3 dingen aan staan ( ook in die volgorde) moet ik die andere 2 dus gewoon uitschakelen?
Je kunt ze uitschakelen maar dan kun je in het vervolg niet meer booten van de DVD speler bijv. Als je de DVD speler op 1 zet en de HDD op 2 en de rest laat voor wat het is zou het goed moeten gaan met booten. Er wordt dan alleen gekeken of er een DVD inzit, zo nee dan gaat ie op zoek naar de HDD.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

JB schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:35:
[...]

Je kunt ze uitschakelen maar dan kun je in het vervolg niet meer booten van de DVD speler bijv. Als je de DVD speler op 1 zet en de HDD op 2 en de rest laat voor wat het is zou het goed moeten gaan met booten. Er wordt dan alleen gekeken of er een DVD inzit, zo nee dan gaat ie op zoek naar de HDD.
sommige spellen hebben een boot ini op de cd/dvd staan waardoor de pc denkt dat ie vanaf de cd/dvd moet booten. (tdu heeft dit bijvoorbeeld) Dan krijg je een foutmelding als in ongeldige boot ini gevonden en wil je pc niet doorstarten. Je kan het natuurlijk altijd wijzigen als je eens wilt booten vanaf dvd.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

JB

Cédric roelt!

the mod man schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:19:
[...]

sommige spellen hebben een boot ini op de cd/dvd staan waardoor de pc denkt dat ie vanaf de cd/dvd moet booten. (tdu heeft dit bijvoorbeeld) Dan krijg je een foutmelding als in ongeldige boot ini gevonden en wil je pc niet doorstarten. Je kan het natuurlijk altijd wijzigen als je eens wilt booten vanaf dvd.
Of de cd eruit halen met booten ;)

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1