[Windows 7] Gebruikersrechten/Permissions

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:06
Ik heb Windows 7 naar alle tevredenheid op laptop en pc geinstalleerd. Op de laptop geen problemen, maar wél op de PC. Ik heb een E: partitie met verschillende mappen bestanden van diverse gebruikers. Deze hebben ooit de status 'Mijn Documenten' gehad in XP. Inmiddels ben ik over op Windows 7 en ik krijg het niet geregeld met gebruiksrechten.

Ik heb de Owner al verander naar 'I-King', de bestandsrechten op Full controll gezet voor zowel Administrators als 'I-king' als gebruiker. Ik heb continue een vinkje 'Read-Only', dat krijg ik ook niet weg. Ook staat nu in het bestandsicoontje iets dat waarschijnlijk duidt op adminrechten.

Wat is nu het probleem? Ik krijg bijvoorbeeld niet eens een Word document geopend. Als bij effective permissions kijk onder de naam 'I-King' dan staat er ook dat ik alle rechten heb. Al met al wil ik graag alle rechten resetten naar standaard of normale rechten. Enig idee hoe ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke foutmelding krijg je tijdens het openen van het bestand?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:06
Ik kon hem niet openen, had geen rechten. Ik heb nu de rechten op 'Everyone' gezet. Niet echt veilig, maar het werkt wel. Ik denk dat de rechten voor adminstrator boven die van de user gingen. Ik moest namelijk ook bij verwijderen op bevestigen klikken met admin rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

^^ Met I-king. Ik heb hetzelfde met mijn HD met muziek... Ik krijg met geen mogelijkheid de rechten zo dat ik weer normaal een tag kan aanpassen in W7.
Take ownership, attrib... allemaal geen effect

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Laat eens een output zien van icacls op die folder?

icacls X:\folder

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
I-King schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:25:
Ik heb Windows 7 naar alle tevredenheid op laptop en pc geinstalleerd. Op de laptop geen problemen, maar wél op de PC. Ik heb een E: partitie met verschillende mappen bestanden van diverse gebruikers. Deze hebben ooit de status 'Mijn Documenten' gehad in XP. Inmiddels ben ik over op Windows 7 en ik krijg het niet geregeld met gebruiksrechten.

Ik heb de Owner al verander naar 'I-King', de bestandsrechten op Full controll gezet voor zowel Administrators als 'I-king' als gebruiker. Ik heb continue een vinkje 'Read-Only', dat krijg ik ook niet weg. Ook staat nu in het bestandsicoontje iets dat waarschijnlijk duidt op adminrechten.

Wat is nu het probleem? Ik krijg bijvoorbeeld niet eens een Word document geopend. Als bij effective permissions kijk onder de naam 'I-King' dan staat er ook dat ik alle rechten heb. Al met al wil ik graag alle rechten resetten naar standaard of normale rechten. Enig idee hoe ik dat kan doen?
Als ik kijk verwijdt de map My Documents/Mijn Documenten naar de map C:\Users\%username%\Documents

Voor de map geldt dat de permissies worden geerft van C:\Users\%username%. Heb je inheritance al eens een keer aangezet en gekeken of je er dan wel bij kan?

Edit: Ik zie nu dat dit er een bekend probleem is bij MS, wat wel heel veel raakvlakken heeft met de uitdaging van de TS

A folder that is created under the root of the system drive is missing entries in its security descriptor, which may cause some application failures on the English version of Windows 7 Release Candidate 32-bit Ultimate

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 16-05-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

X:\Musicka Delirium\JJLvK:(OI)(CI)(F)
           BUILTIN\Users:(OI)(CI)(F)
           Delirium\JJLvK:(F)
           CREATOR OWNER:(OI)(CI)(IO)(F)
           Delirium\JJLvK:(I)(F)
           CREATOR OWNER:(I)(OI)(CI)(IO)(F)
           Delirium\JJLvK:(I)(OI)(CI)(IO)(F)
           NT AUTHORITY\SYSTEM:(I)(OI)(CI)(F)
           BUILTIN\Administrators:(I)(OI)(CI)(F)
           BUILTIN\Users:(I)(CI)(S,WD)
           BUILTIN\Users:(I)(CI)(S,AD)
           BUILTIN\Users:(I)(OI)(CI)(RX)

Successfully processed 1 files; Failed processing 0 files

Ik ben al behoorlijk wat aan het klooien geweest, en het resultaat blijft 0

Fijne link naar MS, ook ;)
WE weten het, er is een patch... via de windows update. En daar krijg hem dus NIET binnen :P

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is het een externe schijf, of een lokale harddisk?
Aan de manier van NTFS permissies zetten of wijzigen is niet echt iets essentieels gewijzigd ten opzichte van 2000 of XP wat dat aangaat.

Kortom: need more input :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de Mijn Documenten folder al aangepast naar de oude situatie? Dat heb ik ook gedaan en werkt bij mij vlekkeloos. Al weet ik bij mij niet hoe het met de machtigingen zit, ik ben de enige gebruiker van deze PC.

Als je naar C:\Users\%username% zie je daar als het goed is de map Documents staan, als je daar properties op doet, kan je de map heel simpel verplaatsen en kan je eventueel ook machtigingen weer instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In mijn geval gaat het om een externe disk, en niet om een systeemmap als 'mijn documenten' ofzo.
De map Musicka is aangemaakt direct in de root van X:, en ik krijg in geen enkel geval de rechten (of de attributen) op orde. Niet van de root-folder, niet van de onderliggende mappen.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan kun je het makkelijkste alle ACLs overschrijven met Everyone Full Control aangezien je dan niet met meerdere PC's/Installs hoeft te knoeien.
Enige wat er echt dan op hoeft is SYSTEM en Everyone.

Niet de meest ideale manier, maar bij NTFS formatted externe schijven die als een slettebak van de ene PC naar de andere hobbelen wel de meest pragmatische oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 18-05-2009 16:29 ]

Pagina: 1