Windows 7 installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Dit is mijn eerste post, dus als er iets fout is / niet duidelijk is, gewoon even zeggen;)

Het probleem is als volgt:

Ik heb windows7 gedownload en gebrand mbv powerISO, nou is het probleem dat hij niet bootbaar is (terwijl er stond van wel, en mijn andere CD's doen het wel gewoon, dus daar ligt het niet aan)

Nou dacht ik een oplossing te hebben, en datw as het installeren op een andere partitie. Dit heb ik dus gedaan, en nu wil ik mijn oude windows XP (die op een andere partitie staat) wegdoen, omdat hij anders dualboot, en dit wil ik niet.

Nou heb ik dit al een keer gedaan mbv partition magic, alleen toen ik die partitie formateerde startte die dus helemaal nietmeer (ook mijn windows 7 partitie niet) dus nu vraag ik opnieuw, hoe kan ik het beste deze partitie verwijderen...?

Alvast bedankt!

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:12
ik ken het windows 7 setup niet, maar er zit ongetwijfeld een repair console in. format de xp partitie, start opnieuw op van de windows 7 cd, draai de repairconsole (die zal de bootfile herschrijven) en alles moet weer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:22:
ik ken het windows 7 setup niet, maar er zit ongetwijfeld een repair console in. format de xp partitie, start opnieuw op van de windows 7 cd, draai de repairconsole (die zal de bootfile herschrijven) en alles moet weer werken
Bedankt voor je snelle reactie, helaas als het zo makkelijk was kon ik het zelf al doen.
Het probleem is dus dat hij niet kan booten vanaf de CD (heb meeredere malen CDtjes gemaakt, hijdoet het gewoonweg niet...) en daarom kan ik dus ook geen repair oid doen.. ik moet windows XP dus in windows 7 eraf halen, al heb ik geen idee hoe...

en als het mij eindelijk lukt die partitie leeg te maken, dan start die andere partitie niet automatisch op....
(zoals ik al beschreef in mijn start post)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dan gaat er iets fout :) De iso's van windows 7 zijn bootable.
Anders download je infrarecorder (freeware) en brand je de iso daarmee, als dat niet werkt is de iso misschien beschadigd of probeer je de 64 bit versie op een 32 bit systeem op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bouwfraude schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:33:
Dan gaat er iets fout :) De iso's van windows 7 zijn bootable.
Anders download je infrarecorder (freeware) en brand je de iso daarmee, als dat niet werkt is de iso misschien beschadigd of probeer je de 64 bit versie op een 32 bit systeem op te starten?
Ik heb een 32bit gedaan (expres voor een wat slomer systeem)
Ik zal even opnieuw de .iso downloaden en opnieuw branden met eht programma wat je hebt aangegeven.

En mocht deze het doen, kan ik dan gewoon die partitie eraf flikkeren en dan herstellen emt deze windows7 CD?

bedankt!:)