Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat kan ik met een OEM licentie?

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Hoi,

Ik heb een laptop gekocht met Vista . Dus er zit zo n sticker met code erop. Ik vroeg me af, hoe het valideren van de licentie gaat nadat ik windows heb opnieuw geinstalleerd? Want ik wil later de pc een format geven. Maar kan ik zomaar de al geregistreerde code gebruiken.
Zo ja, hoevaak? En kan ik later met deze code Windows 7 ook registreren?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zolang de hardware niet (drastisch) verandert (en da's vaak het geval bij laptops :P ) is er niets aan de hand. Zeker bij een enkele reinstall niet. Ga je het wekelijks doen dan zou het een probleem kunnen worden, maar (pin me d'r niet op vast) volgens mij ook niet echt.
Kakulukia schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:06:
En kan ik later met deze code Windows 7 ook registreren?
Wat denk je zelf? :X

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 12-05-2009 18:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Als je Windows zelf opnieuw wil installeren gebruik je een OEM installatiemedium waarbij je de key invult die op de onderkant van je laptop staat.

De activatie wijst zichzelf (lees: daar vraagt hij om en je hoeft alleen op ja en amen te klikken)
Maar kan ik zomaar de al geregistreerde code gebruiken.
Ik heb geen idee wat je daarmee bedoeld.
Zo ja, hoevaak?
Zo vaak als je wil
En kan ik later met deze code Windows 7 ook registreren?
Nee, natuurlijk niet.

edit:
Om het je makkelijk te maken:
Als je opnieuw wil installeren vul je de code in die onderop je laptop staat.
geen hogere wiskunde dus...

[ Voor 13% gewijzigd door Dysmael op 12-05-2009 18:13 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Deze vragen kun je met een klein beetje meer inzet (lees: zoeken) ook zelf beantwoorden.

Willekeurige installatieDVD's van intarwebz aftrekken gaat met die keycode van Vista niet werken aangezien (wat ook al vaker aan bod is geweest en ook in de Vista FAQ staat) de code ook de versie bepaalt die je kunt installeren.

Omdat je wel erg weinig vooronderzoek laat zien in je topicstart voldoet die ook niet aan Windows Clients - Beleid - daarom gaat deze ook dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.