Allereerst even de specs van mijn computer:
Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333 6MB Box
OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 SLI XTC
XFX MB-N780-ISH9 nForce 780i MCP, SATA2 RAID
Gigabyte Videokaart PCI-e GeForce GTX280 1GB DDR3 2xDVI/HDCP
Seagate 500GB SATA300 32MB, ST3500320AS
OCZ Powersupply EliteXstream 800W
Windows 7 beta
Ik heb nu al een lange tijd een probleem, dat hoogst waarschijnlijk aan mijn videokaart ligt. Bij de meeste (niet alle) spellen die ik wil spelen loopt mijn computer vast na 5 minuten. Mijn scherm wordt dan zwart, en mijn monitor begint tussen analoog en digitaal te switchen, wat erop duidt dat deze geen signaal meer krijgt van de videokaart. De computer blijft overigens wel gewoon aan.
Spellen waarbij dit probleem voorkomt zijn:
Crysis
Anno 1701
World in Conflict
Demigod
Mijn huidige OS is windows 7, maar ik had dit probleem ook op windows Vista. Ik heb ook geprobeerd om de games op lagere resoluties en settings te draaien, maar dit had verder geen positief effect.
Mijn vermoeden is dat: óf de videokaart oververhit raakt, óf deze te weinig stroom krijgt (mijn computer zit op dezelfde groep als de wasmachine en droger). Wat voor programma kan ik gebruiken om mijn GPU temperatuur te meten?
Alvast bedankt
Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333 6MB Box
OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 SLI XTC
XFX MB-N780-ISH9 nForce 780i MCP, SATA2 RAID
Gigabyte Videokaart PCI-e GeForce GTX280 1GB DDR3 2xDVI/HDCP
Seagate 500GB SATA300 32MB, ST3500320AS
OCZ Powersupply EliteXstream 800W
Windows 7 beta
Ik heb nu al een lange tijd een probleem, dat hoogst waarschijnlijk aan mijn videokaart ligt. Bij de meeste (niet alle) spellen die ik wil spelen loopt mijn computer vast na 5 minuten. Mijn scherm wordt dan zwart, en mijn monitor begint tussen analoog en digitaal te switchen, wat erop duidt dat deze geen signaal meer krijgt van de videokaart. De computer blijft overigens wel gewoon aan.
Spellen waarbij dit probleem voorkomt zijn:
Crysis
Anno 1701
World in Conflict
Demigod
Mijn huidige OS is windows 7, maar ik had dit probleem ook op windows Vista. Ik heb ook geprobeerd om de games op lagere resoluties en settings te draaien, maar dit had verder geen positief effect.
Mijn vermoeden is dat: óf de videokaart oververhit raakt, óf deze te weinig stroom krijgt (mijn computer zit op dezelfde groep als de wasmachine en droger). Wat voor programma kan ik gebruiken om mijn GPU temperatuur te meten?
Alvast bedankt