Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XP installeert niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil net xp gaan installeren op mijn Acer Aspire m5620 alleen toen kreeg ik een bluescreen met het volgende:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you’ve seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with the manufactor for driver updates. Try changing video adapters.

Check with you hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or schaduwing. If you need to use safe mode to remover or disable component, restart your computer, press F8 to select advanced startup options, and then select safe mode

technical information::

*** STOP: 0x00000007E (0xc0000005, 0xf748e0bf, 0xf78da208,0xf78d9f0

*** pci.sys – address F748E0BF base at F7487000, Datestamp 3b7d855c
Ik heb even gezocht en kwam uit dat ik xp moest slipstreamen, dus ook dit heb ik gedaan en ging weer opnieuw booten en toen kreeg ik weer een bluescreen maar dan met deze code:

0x0000007B (0xF78D2524, 0xc0000034, 0x0000000,0x000000000)
Wat moet ik nou toch doen om XP op mijn pc te krijgen ?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het lijkt me om een laptop te gaan, de stopcode die je krijgt is vanwege het feit dat je harde schijf niet toegankelijk is om je OS er op te zetten. Als je deze in je BIOS naar IDE-compatible mode zet zou het wel moeten werken.

Als je de search hier op GoT had gebruikt met je stopcode: 0x0000007B had je tig resultaten met oplossingen gehad ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
het is een desktop pc!
en ik weet ook niet zeker of ik het slipstreamen wel goed doe, of ik de goede drivers erin zet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gezien je Stop error met INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE (de 0x7B) niet nee.

Maar welke drivers je dan wel moet hebben moet je ook wel met wat zoekwerk kunnen vinden - immers had een keer [google=0x0000007B] je ook al aardig in die richting kunnen sturen :)

pricewatch: Acer Aspire M5620 (91.N1E7T.TYR)
Daar staat ook een link bij voor de Acer website waar je de exacte specs vandaan kan halen.

Zoals je ziet: behoorlijk wat relevante zaken die je eigenlijk zelf hoort uit te zoeken :)

Ga daar eerst mee aan de slag, en gebruik de search met wat creativiteit om te zien hoe je de juiste driver correct laat installeren.
Dan kun je het met wat meer concrete informatie altijd opnieuw proberen, maar dit topic gaat op slot.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.