17" notebook toetsenbord met 'J=3 K=2 L=1' ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279484

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit het met volgende. Ik heb sinds kort een vage gedoe met mijn toetsenbord instellingen, misschien kunnen jullie mij daarbij helpen.

Ik heb een 17" notebook met een volledig toetsenbord (met num-pad), maar deze functioneert als een toetsenbord zonder num-pad. Wanneer ik de num-lock uitzet werken mijn toetsen naar behoren, behalve de num-pad dan. 8)7

Als ik de numlock weer aanzet, krijg ik het bekende 'L = 3, K = 2, J = 1' toetsen instelling. Weet iemand zo even hoe ik mijn eigen instellingen weer terug kan krijgen? Want het is toch echt een volledige toetsenbord, waar dus ook niet in het blauw de numpad tekens op de JKL toetsen is gekalkt.

Op het moment maak ik gebruik van Windows Vista, mocht iemand zich dat afvragen. Ik werk nu op een externe toetsenbord omdat het zo vervelend is. Het zou zo wel fijn zijn als ik weer mobiel zonder externe toetsenbord kan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20
Welk merk laptop heb je?

Misschien nieuwe drivers installeren?

edit: Heb je ook al geprobeerd je keyboard layout te veranderen naar Amerikaans Internationaal / Engels oid?

[ Voor 45% gewijzigd door HenkEisDS op 12-05-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:17
Kijk eens of je je toetsenbord bij apparaatbeheer kunt verwijderen, en dan opnieuw laten zoeken naar hardware.

Denk dat hij niet het goede type toetsenbord herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HenkEisDS schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:41:
Welk merk laptop heb je?

Misschien nieuwe drivers installeren?

edit: Heb je ook al geprobeerd je keyboard layout te veranderen naar Amerikaans Internationaal / Engels oid?
Ik heb een HP Pavilion DV9645ED. Ik heb al qua taalinstellingen van alles geprobeert, maar een toetsenbord driver? Ik zal proberen om het een keer te verwijderen uit het apparaat beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 18:23

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Probeer eens de 'Fn' + Numlock. Heb het ook wel eens gehad bij een van mijn oude laptops, daar had ik zo ongeveer hetzelfde en Fn + aantal pogingen later was ik erachter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:42:
Kijk eens of je je toetsenbord bij apparaatbeheer kunt verwijderen, en dan opnieuw laten zoeken naar hardware.

Denk dat hij niet het goede type toetsenbord herkent.
Toetsenbord verwijdert, reboot uitgevoerd, zonder enige verandering :/ Ik kan ook niet de optie "Vorige stuurprogramma" selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ankhie schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:31:
Probeer eens de 'Fn' + Numlock. Heb het ook wel eens gehad bij een van mijn oude laptops, daar had ik zo ongeveer hetzelfde en Fn + aantal pogingen later was ik erachter :)
Nope, geen succes. Ook in de BIOS kan ik geen optie vinden die iets te maken heeft met de toetsenbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik T
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-03 05:53
Je zou ook nog eens Fn + F11 proberen, en misschien wel andere Fn + F? proberen. Dat is zo bij sommige laptops, het numpad zit dan ook in het toetsenbord verwerkt en staat standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rik T schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:51:
Je zou ook nog eens Fn + F11 proberen, en misschien wel andere Fn + F? proberen. Dat is zo bij sommige laptops, het numpad zit dan ook in het toetsenbord verwerkt en staat standaard aan.
Geen succes met alle andere toetscombinaties (Fn + *). Vreemd genoeg functioneert de toetsenbord onder veilige modus wel helemaal correct _/-\o_ ben een stapje verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 22:06
Anoniem: 279484 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:57:
[...]

Geen succes met alle andere toetscombinaties (Fn + *). Vreemd genoeg functioneert de toetsenbord onder veilige modus wel helemaal correct _/-\o_ ben een stapje verder
Dat zou dan aan een foute driver kunnen liggen. In de veilige modus worden dergelijke drivers dan weer niet geladen. Ik zou vooral ook kijken naar alle updates van HP. Wellicht dat een andere app hier voor zorgt om het geheel te remappen naar een normaal toetsenbord zonder numpad.

Aan de andere users, leer lezen :X Ja ik wilde eerst ook zeggen "Zet numpad uit" maar als je even de tijd neemt zie je dat dat het probleem hier niet is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GENETX schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:24:
[...]

Dat zou dan aan een foute driver kunnen liggen. In de veilige modus worden dergelijke drivers dan weer niet geladen. Ik zou vooral ook kijken naar alle updates van HP. Wellicht dat een andere app hier voor zorgt om het geheel te remappen naar een normaal toetsenbord zonder numpad.

Aan de andere users, leer lezen :X Ja ik wilde eerst ook zeggen "Zet numpad uit" maar als je even de tijd neemt zie je dat dat het probleem hier niet is |:(
Die vermoedens had ik dus ook.. Gelukkig heb ik zo'n herstel-partitie.. 8)7 Moest toch weer eens gebeuren.

Mja.. hoe is zoiets op te lossen zonder Windows opnieuw te moeten installeren. Ik houd mijn ogen open voor dergelijke tools.

Bedankt allen voor jullie reacties!

@GENETX: Ik werk zelf op een ict-helpdesk, en nu ik een keer aan de andere kant van de balie zit (:P), moest ik wel 2x aan m'n hoofd krabben voor ik m'n probleem zo kon uitleggen dat het voor iedereen een beetje duidelijk is. Er blijven altijd wel rotte appels tussen zitten (NO OFFEND BTW mensen). Het blijft lastig.. communiceren _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Crap, ik zit weer met hetzelfde.

Wat ik heb gedaan is Windows opnieuw geïnstalleerd, met een positieve resultaat. M'n toetsenbord-indeling was weer goed. Dit heeft een weekje gewerkt, maar nu heb ik weer last van hetzelfde. Ik heb weer een niet correcte toetsen-indeling in Windows.

Ik denk dat ik weet wat de oorzaak hiervan kan zijn. Ik heb namelijk ergens deze dagen een externe (mini) toetsenbord op aangesloten die deze indeling heeft. Nu heb ik geprobeerd om een driver-rollback te doen maar deze optie staat grijs aangegeven. Heeft iemand een idee hoe ik weer m'n eigen toetsenbord-indeling terug kan krijgen?

Ik heb momenteel "Nederlands (Nederland) - Vereningde Staten (internationaal)" als invoertaal. Ik heb ook "Engels (Vereningde Staten) - Vereningde Staten (internationaal)" geprobeert, maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oplossing:
1) Sluit een standaard usb toetsenbord aan
2) Zet num-lock uit.
3) Zet num-lock aan. Probleem opgelost.

Tenminste, bij mij dan. Zodra ik m'n oude usb toetsenbord (geen standaard) aansluit en ga numlocken, krijg ik het probleem weer terug. Num-locken op de toetsenbord van m'n laptop wilde mijn probleem niet oplossen. Dus een ander standaard toetsenbord aansluiten op je laptop/computer.
Pagina: 1