Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11 19:40
Aangezien ik graag van mijn gebruikelijke lags in Call of Duty en Battlefield 2 geschiedenis wil maken stel ik hier mijn vraag; waarom lagt mijn spel altijd? Ik denk dat ik ongeveer wel weet waardoor het komt:

Netwerkverbinding: Wi-Fi (Wireless G, 54mbps), kan vervangen worden door bedraad (waardoor ik 100MBPS krijg) maar moet kabeltje ivm ruimtegebrek ter plekke assembleren.
Processor: Intel Core Duo T2050 (1.6 ghz, bf2 wil 1.7 dus overklok van 100mhz zou kunnen als ik wist hoe ik mijn dvd drive er tijdelijk uit kon halen in mijn s7630.nl van hp)
Videokaart: NVIDIA GeForce 7500LE (256MB)... LE staat voor mijn weten voor Light Edition. Valt te vervangen, als de videokaart geen 2 sloten breed is/te hoog is.

ISP + verbinding: XS4ALL (Start of Lite, ik dacht Start)

Wat kan ik het beste doen: processor overklokken/vervangen (laatste klinkt me nogal onmogelijk), internet bedraden of een nieuwe videokaart (ATI gaat dat worden)?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je gamed wireless met een bagger videokaart, tja wat verwacht je dan ?
Het is allemaal bagger, dus alles aanpakken.
Je netwerk bedraden, een fatsoenlijke game-pc laten samenstellen ne niet van die kant en klaar bagger.

[ Voor 51% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-05-2009 16:36 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:11
KillerAce_NL schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:35:
Lagggg :)

Ik zou zeggen internet aan de kabel en een nieuwe gpu

misschien je pc een x opnieuw installeren zodat je zoiezo van all je zooi afben /limewire / spyware troep etc

[ Voor 30% gewijzigd door Mektheb op 12-05-2009 16:37 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je moet natuurlijk wel even weten wat voor lag het is hè :)

Stottert het spel omdat je harddisk het druk heeft? Zo ja, is 'ie dan aan het swappen? Dan is de oplossing meer geheugen.

Is je CPU de bottleneck? Probeer die dan eens over te clocken of te vervangen. En wat heeft je DVD-drive daarmee te maken?

Of scoort toch je videokaart laag? Dan zou je eens naar een nieuwe kunnen kijken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• field33P
KillerAce_NL schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:35:
Moet je vooral tegen wat mensen tegen mij thuis zeggen die draden vervloeken (terwijl ik ze kan verbergen).

Videokaart moet je tegen HP (wat voor mijn gevloek hergebruikte pc's staat) zeggen en mijn ouders die per sé iets kleins wilden... mini equals no gaming.

• Mektheb
field33P schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:38:
[...]

Moet je vooral tegen wat mensen tegen mij thuis zeggen die draden vervloeken (terwijl ik ze kan verbergen).

Videokaart moet je tegen HP (wat voor mijn gevloek hergebruikte pc's staat) zeggen en mijn ouders die per sé iets kleins wilden... mini equals no gaming.
Sparen voor je eigen pc ? :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

field33P schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:38:
[...]

Tja, jij wil advies, ik zeg je wat er mis is. Als jij er vervolgens niks aan kunt verandere, dan houdt het op en heeft je vraag weinig zin.
Met de config waarmee jij speelt, zul je FPS lag hebben, LAG en packetl-loss met je WLAN.
Kortom de hele oplossing is BAGGER voor een gamer.

• field33P
CodeCaster schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:37:
Je moet natuurlijk wel even weten wat voor lag het is hè :)

Stottert het spel omdat je harddisk het druk heeft? Zo ja, is 'ie dan aan het swappen? Dan is de oplossing meer geheugen.

Is je CPU de bottleneck? Probeer die dan eens over te clocken of te vervangen. En wat heeft je DVD-drive daarmee te maken?

Of scoort toch je videokaart laag? Dan zou je eens naar een nieuwe kunnen kijken.
Hmm, ik krijg zo wel eens meldingen van There is an problem with your network connection. En soms heb ik ook nog wel eens last van een Battlefield 2 dat niet reageert en een eeuw later weer reageert.

En overklok/vervangen: mijn PC is ietsje te compact en m'n DVD drive zit recht boven de processor en dergelijke en ik zou niet weten hoe ik hem er tijdelijk eruit wip.

De laatste keer dat ik een benchmark (video) probeerde crashte 3DMark herhaaldelijk... Was toen nog onder Vista. Op XP nooit geprobeerd, bovendien is 3DMark ietsje te groot voor mijn normen (grootte die ik gewoonlijk via bittorrent gebruik). Ik ga zo even mijn PC openschroeven om wat te checken.

@ KillerAce: Ik zit nogal laag op budget, mijn laatste grote uitgave was een DSi en nu staat een Wii op de planning (tenzij jij iemand kent die een huis twv 225.000 euro wil kopen, dan krijg ik een Wii).

@ Mektheb: Bekabeld en nieuwe GPU is wel te doen. Maar ik ben ook iemand die vaak een defrag runt dus reinstall is niet echt nodig. Bovendien draai ik geen LimeWire (op autoboot), spyware heeft geen kans door de gezellige maandelijkse scans (en mocht het niks vinden en ik vertrouw ik het niet, dan post ik een Hijackthis logje).

[ Voor 19% gewijzigd door field33P op 12-05-2009 16:49 ]

• Mektheb
field33P schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:42:
[...]

Hmm, ik krijg zo wel eens meldingen van There is an problem with your network connection. En soms heb ik ook nog wel eens last van een Battlefield 2 dat niet reageert.

En overklok/vervangen: mijn PC is ietsje te compact en m'n DVD drive zit recht boven de processor en dergelijke en ik zou niet weten hoe ik hem er tijdelijk eruit wip.

De laatste keer dat ik een benchmark (video) probeerde crashte 3DMark herhaaldelijk... Was toen nog onder Vista. Op XP nooit geprobeerd, bovendien is 3DMark ietsje te groot voor mijn normen (grootte die ik gewoonlijk via bittorrent gebruik). Ik ga zo even mijn PC openschroeven om wat te checken.
Ik gok het allemaal een mini inmekaar geperst apparaat is waar of het geheugen ROT van is en je daarom overall uit gedonderdt wordt

a) wireless is lagg in de meeste gevallen
b) welke CPU ? en wat voor geheugen ? ( cpu is een mobile procc dus ik gok je uberhaudt weinig te upgraden heb aangezien de hele socket P eol is ( correct me if im wrong) )
c) je video kaart vervangen kan dat uberhaudt wel ? ( kwa voeding ) meestal doen ze een net aan de maat voeding erin,
d) heb je nog garantie ? , zo ja mag je van hp dan een kaart erin stoppen ? zonder de garantie verloopt ?

Er zijn een heleboel verschillende dingen wat het kan zijn en mijn gok is het een pc is die voor je school is gekocht en toendertijd niet de bedoeling was om te gamen ermee en nu wel wat helaas dus niet "top lukt"?

mektheb mompeld iets over "piep" kant en klare hab pc's"

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 12-05-2009 16:47 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kabel zeker mee beginnen. Kost het minste heb je altijd profijt van. IS ook simpel uit te zoeken door de PC een uurtje naast je router te zetten en bedraad aan te sluiten.

T2050 is vrij zeker te vervangen. maar de spec van 1,7 Ghz slaat denk ik op een P4, niet op een Core processor.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=212207

videokaart zou je benchmark voor moeten zoeken, maar voor 70-80 euro kun je denk ik veel winnen.

(@killerace Bagger vindt is niet zo'n technische term... ;) )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• field33P
Mektheb schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:46:
[...]

Ik gok het allemaal een mini inmekaar geperst apparaat is waar of het geheugen ROT van is en je daarom overall uit gedonderdt wordt

a) wireless is lagg in de meeste gevallen
b) welke CPU ? en wat voor geheugen ? ( cpu is een mobile procc dus ik gok je uberhaudt weinig te upgraden heb aangezien de hele socket P eol is ( correct me if im wrong) )
c) je video kaart vervangen kan dat uberhaudt wel ? ( kwa voeding ) meestal doen ze een net aan de maat voeding erin,
d) heb je nog garantie ? , zo ja mag je van hp dan een kaart erin stoppen ? zonder de garantie verloopt ?

Er zijn een heleboel verschillende dingen wat het kan zijn en mijn gok is het een pc is die voor je school is gekocht en toendertijd niet de bedoeling was om te gamen ermee en nu wel wat helaas dus niet "top lukt"?

mektheb mompeld iets over "piep" kant en klare hab pc's"
a) idd
b) staat in headpost, en ik heb 1GB DDR2, CPU is trouwens een Socket 479.
c) videokaart zou wel kunnen, maar over de voeding zegt HP niks, alleen maar over processoren, videokaarten, ramgeheugen, poorten en PCI-E's etc.
d) PC is in 2006 gekocht en garantie is inmiddels verlopen dus...

En ik heb hem NIET voor onderwijs gekocht, eerder voor allround-computing etc.

@ leuk_he: Alle routers staan op een plaats waar ik mijn PC niet neer kan zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door field33P op 12-05-2009 16:57 ]

• Mektheb
Ok ik begrijp em :)

Ik denk dat je zoiezo voor de proc goed moet kijken want volgens mij is socket 479 EOL ( end of life)
1gb extra werk geheugen zou wel nice zijn ( maar hp kennende zit er 2x 512 pc4200 in )

Voeding hoop ik dan voor je genoeg is want zoals je post aangeeft is het een mini pc en zou een alternatief aan voeding vinden waarschijnlijk niet mogelijk zijn

Neus eventueeel op pricewatch voor een S479 proc en misschien wat extra geheugen ? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 12-05-2009 17:12 ]

• field33P
Mektheb schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:09:
Ok ik begrijp em :)

Ik denk dat je zoiezo voor de proc goed moet kijken want volgens mij is socket 479 EOL ( end of life)
1gb extra werk geheugen zou wel nice zijn ( maar hp kennende zit er 2x 512 pc4200 in )

Voeding hoop ik dan voor je genoeg is want zoals je post aangeeft is het een mini pc en zou een alternatief aan voeding vinden waarschijnlijk niet mogelijk zijn

Neus eventueeel op pricewatch voor een S479 proc en misschien wat extra geheugen ? :)
Ik kan geen eind aan deze pagina vastbinden.

Bij Pricewatch vind ik vooral slechtere 479's.

Het ziet er naar uit dat de DS mij toch geld bespaart (icm flashkaart).

[ Voor 7% gewijzigd door field33P op 12-05-2009 17:18 ]

• Mektheb
field33P schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:15:
[...]

Ik kan geen eind aan deze pagina vastbinden.
Ja er zit dus Pc4200 512mb 2x in zoals de meeste fabrikanten dat doen

Je proccesor is oorspronkelijk bedoeld voor notebooks S479

Omdat het een mini pc is gebruiken ze liever mobile proc's voor een mini pc dan normale cpu's vanwege de mobile's minder heet en zuiniger zijn :)

Ook zeggen ze inderdaad niks over je voeding wat ik kan vinden

Ik gok je beter geld kan sparen tot de 300 euro of iets en een begin pc'tje in mekaar laat zetten bij je lokale computer toko en je dan wat kan, denk er weinig van gaat komen van upgraden

[ Voor 12% gewijzigd door Mektheb op 12-05-2009 17:22 ]

• field33P
Mektheb schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:21:
[...]

Ja er zit dus Pc4200 512mb 2x in zoals de meeste fabrikanten dat doen

Je proccesor is oorspronkelijk bedoeld voor notebooks S479

Omdat het een mini pc is gebruiken ze liever mobile proc's voor een mini pc dan normale cpu's vanwege de mobile's minder heet en zuiniger zijn :)

Ook zeggen ze inderdaad niks over je voeding wat ik kan vinden

Ik gok je beter geld kan sparen tot de 300 euro of iets en een begin pc'tje in mekaar laat zetten bij je lokale computer toko en je dan wat kan, denk er weinig van gaat komen van upgraden
Oke, bedankt. Dan dus een ethernet kabeltje...

Iedereen bedankt!

• Mektheb
field33P schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:33:
[...]

Oke, bedankt. Dan dus een ethernet kabeltje...

Iedereen bedankt!
Graag gedaan :)

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-11 12:29
Kan het niet laten... best buy guide... nieuwe pc...

My life is in 2D, How about yours?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56
Ik zou, zoals gezegd, eerst eens bedraad proberen. Ok de rest is ook niet top spul om te gamen, maar ik heb laatst bij m'n broer hetzelfde probleem gezien. BF2 wireless: lag, network connection, lost, problemen etc. Netwerkkabel erin: geen lag, en lekker knallen maar. In jou geval zullen de settings niet op high kunnen dus probeer het gewoon eerst met zo laag mogelijke settings, en dan telken iets hoger. Met alles op laag zou BF2 nog wel vloeiend moeten kunnen draaien denk ik. En om het netwerk uit te sluiten: start eens een singleplayer game met alles op laag, draait ie dan wel vloeiend?

Roomba E5 te koop

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Gast, je bent 19 en gamed op een stuk antiek omdat je ouders een compacte pc wilden?

Steek je geld niet in die gadgets en spaar eens wat voor een eigen pc. Misschien helpt het iets als je je pc bedraad aansluit, maar het blijft een systeem dat imho enkel nog geschikt is voor office en internetten, niet voor gamen. Een Geforce 7500LE, komop zeg :')

[ Voor 5% gewijzigd door MadMarky op 12-05-2009 23:42 ]

🖥️ | 🚗

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:09

lasharor

7 december 2004

Waarom is het gelijk de hardware?

Op welke resu wil jij call of duty draaien? heb je al eens een high fps config geprobeert?

Maar vind het een beetje vreemd, volgens madmarky ben je 19 maar je reageert alsof je 12 bent geworden.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:08
Ik zou ook een nieuwe pc kunnen aanraden... in combinatie met HD4770 + Dual Core.

Had eerst ook een oude pc (draadloos) waar ik bf1942 wou spelen maar om de 1-2min een 3sec freeze kreeg met een Network connection error. Dus bedraad helpt zeker... maar als je fps lag hebt dan moet je toch even kijken voor een nieuwe pc imo.

Nog veel succes :)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Gebruik het programma DPC Latency Checker om de latencies in je Windows systeem te checken. Hiermee kun je zien of je systeem goed reageert. Daarmee zou je verschillende drivers en/of software updates enzo uit kunnen proberen, om je latency van je systeem om laag te krijgen.

Grafische kaart mag wel wat beter, dat is na mijn idee nu de bottleneck.

Schijf snelheid kan erg van invloed zijn op games, omdat een game de data moet inladen van de schijf op sommige moment. SSD zou daar wel een uitkomst kunnen zijn, of gewoon een snellere schijf.

Gebruik iets als Path Analyzer om je netwerk latencies te meten. Hiermee kun je zien of je wireless en/of je internet niet te traag is. Misschien kun je daar nog wat mee.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

lasharor schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:16:
Waarom is het gelijk de hardware?

Op welke resu wil jij call of duty draaien? heb je al eens een high fps config geprobeert?

Maar vind het een beetje vreemd, volgens madmarky ben je 19 maar je reageert alsof je 12 bent geworden.
Omdat die hardware niksis om op te gamen ? Al gaat ie zijn netwerk probleem aanpakken, lekker gamen op die hardware is een no-go.

• field33P
sig69 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:03:
Ik zou, zoals gezegd, eerst eens bedraad proberen. Ok de rest is ook niet top spul om te gamen, maar ik heb laatst bij m'n broer hetzelfde probleem gezien. BF2 wireless: lag, network connection, lost, problemen etc. Netwerkkabel erin: geen lag, en lekker knallen maar. In jou geval zullen de settings niet op high kunnen dus probeer het gewoon eerst met zo laag mogelijke settings, en dan telken iets hoger. Met alles op laag zou BF2 nog wel vloeiend moeten kunnen draaien denk ik. En om het netwerk uit te sluiten: start eens een singleplayer game met alles op laag, draait ie dan wel vloeiend?
solospel (singleplayer) gaat helemaal vloeiend :) Ik heb een paar dagen geleden de haat aan Wi-Fi verklaard en ga bedraad doen (als ik wist hoe ik een kabeltje naar mijn kamer kon laten lopen zonder ouderlijk geklaag (nee, ik draai geen knorton)).
Pagina: 1