• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik wilde na mijn eerste BSOD in windows vista x64 mijn geheugen testen op fouten, dit kan nu na nog geen week in mijn bezit namelijk nog makkelijk RMA. Dus ik download memtest86+ en brand dit op een cdtje, boot hiervan, en dit gaat bezig. Wat meteen opvalt is dat dit programma m'n CPU niet goed herkent (ziet de L3 cache niet), en m'n ddr3 wordt herkend als ddr1. :? Dus ik kijk naar de release date van die rommel, is het al behoorlijk oud.

Dan maar een andere versie. Memtest86 (dus zonder de +) is van een latere datum, dus ik die branden op een cd. Deze heeft meer opties. Een single core test en een multicore test. De singletest laad niet eens, de pc reboot meteen, en de multicore test geeft een error, en begint ook niet met testen.

Ik maar zoeken naar welke chipsets ondersteund worden, of dat andere mensen met vergelijkbare moederborden dit ook hebben, maar niks. Geen list met ondersteunde chipsets of whatever en niemand met een vergelijkbaar systeem met dezelfde symptomen i.c.m. memtest.

Mijn vraag:

Doe ik nou wat fout en moet er nog wat ingesteld worden, wat ik niet in de instellingen van deze programma's kan vinden, of is er gewoonweg nog geen ondersteuning voor mijn systeem, misschien omdat de geheugencontroller van de X4 955 BE nog niet ondersteund wordt, en die (neem ik aan) een vitale rol speelt in het hele programma?

| system specs |

Verwijderd

wat zijn je verdere specs?

• Bramos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10-2025
http://www.memtest.org/#downiso

Misschien ff de laatste versie proberen. V2.11

[ Voor 44% gewijzigd door Bramos op 13-05-2009 09:40 ]

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Dat had ik gedaan ja, de nwste versies van beide progs
zie sig :+

| system specs |

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Post die gewoon even in het topic. Veel mensen hebben sigs uitstaan en als je je sig verandert is die info weg.

Verwijderd

Heb je het geheugen wel op het juiste voltage lopen en heb je de timings goed ingesteld?

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:32:
[...]

Post die gewoon even in het topic. Veel mensen hebben sigs uitstaan en als je je sig verandert is die info weg.
Ik wist niet dat je dat uit kon zetten :>

Ph X4 955 BE
4Gb OCZ Reaper HPC 1600
Gigabyte MA790XT-UD4P
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:42:
Heb je het geheugen wel op het juiste voltage lopen en heb je de timings goed ingesteld?
Ik heb het geheugen geprobeerd op 1,9 zoals de site aangaf, en 1,85. Op stock gaat het spul zowiezo niet starten. (1,5v oid)
De timings heb ik overgenomen uit de SPD kolom van het mobo.

| system specs |

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
In memtest 86+ (laatste versie), het enige prog wat ik zonder rare errors kan draaien, wordt mijn geheugen herkend als dit:

RAM: 602 (DDR 1205)
CAS: 1-0-13
DDR1 128bit

Ook wordt de chipset herkend als een K8, wat volgens mij een K10 moet zijn, en de L3 cache van de processor wordt over het hoofd gezien.

Zijn de resultaten van dit programma door al deze eigenaardigheden nog wel valide?

| system specs |

Pagina: 1