proline TV aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:

• marvingfx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 21:06
Hallo,

ik heb een proline tv, maar de boxen die er in zitten doen het niet/nauwelijks. nou wil ik de tv graag aansluiten op de versterker via scart, kan dit? ik weet niet of op mijn tv alleen scart input heeft of ook output (of maakt dit niet uit?).
ik wil alleen weten of dit via scart kan, want op een andere manier kan het niet.

alvast bedankt,
marvin

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het kan in principe via SCART. In principe, omdat je SCART aansluiting dan wel zo gemaakt moet zijn dat de pinnen voor de audio-out verbonden zijn. En dat wil bij goedkope TV's nog wel eens niet het geval zijn.
Gelukkig weet je het zo :)

Koop een blokje als deze, die kun je namelijk selecteren voor zowel uit als ingang:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg

Kost je maar een paar euro bij bijvoorbeeld de MediaMarkt. Zet het blokje op "OUT" en verbind de audio-uitgangen met je versterker. Heb je geluid, dan zit je goed. Heb je geen geluid, dan ondersteunt je TV het niet. Mogelijk kun je dan nog iets met een verloop doen vanuit je koptelefoon, maar that's it. Of het blokje is stuk, maar dat zou met nieuw spul niet mogen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12 20:35

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Dan zul je toch echt moeten vertellen of het een input of output is? Staat er vast wel in kleine lettertjes naast, en dat maakt wel degelijk uit. En misschien heeft je tv ook wel een hoofdtelefoon aansluiting, daarmee zou het ook wel werken.

Je kunt het wat duidelijker voor ons maken door ook een typenummer mee te geven. Dat had je zelf natuurlijk ook wel kunnen bedenken. Want of je zegt een proline tv of een philips tv, daar zien wij vanaf hier geen verschil tussen.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• marvingfx
sorry, ik was vergeten het modelnummer erbij te zetten
het modelnr. is G2010T
er staat niks bij de scart aansluiting en ik heb geen koptelefoon aansluiting
[edit] ik ga vanavond even naar de mediamarkt en dan koop ik wel zo een kastje

[ Voor 20% gewijzigd door marvingfx op 12-05-2009 15:10 ]

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12 20:35

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik weet er op internet ook weinig over te vinden. Dan lijkt dat inderdaad de enige oplossing, gewoon even uitproberen.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• marvingfx
Hij doet het!! _/-\o_
bedankt allemaal. _/-\o_
Pagina: 1