Is een printserver noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:17
I wil een pricewatch: Samsung CLX-3175FN printer kopen en vraag mij af of een printserver noodzakelijk is.

De Samsung CLX-3175FN heeft een LAN aansluiting. Thuis heb ik 2 computer + 1 laptop. Computers zijn via LAN aangesloten en laptop via wifi. Dit is het standaard online/orange/wanadoo modem en ik ben bereid een nieuwe router te kopen.

Heb ik een aparte print server nodig of kan ik de printer aansluiten of elke router?

p.s helaas kon ik het antwoord niet vinden. Wellicht dat ik verkeerd zoek.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als deze een lan aansluiting heeft, dan is het een printer met eigen printserver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon aansluiten op je netwerk, het krijgt een IP-adres en is daarna bereikbaar. Geen aparte printserver nodig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
Er zit toch een LAN poort op? Dan kan je hem aansluiten op je switch/router/modem/whatever, een ip geven en verbinding ermee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bedankt voor jullie reacties. Dus het maakt niet uit welke router ik koop, zolang die voldoende lan aansluitingen heeft (meestal 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
dat klopt. en al zitten je 4 lan poorten vol, dan kan je altijd nog een switch kopen die je daarop aansluit.
dat is gewoon een uitbreiding waardoor je meer aansluitingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Een beetje offtopic. Kan je met een switch ook het volgende?

Je hebt 2 ADSL lijnen die binnenkomen. Bijvoorbeeld die van jou en die van je buurman. Elke 9mbit down en 800kbit up. Kan je ze dan beide modem/routers op een switch aansluiten zodat je 18mbit down en 1.6mbit up hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lisadr schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:30:

Je hebt 2 ADSL lijnen die binnenkomen. Bijvoorbeeld die van jou en die van je buurman. Elke 9mbit down en 800kbit up. Kan je ze dan beide modem/routers op een switch aansluiten zodat je 18mbit down en 1.6mbit up hebt?
Nee. Dat kan niet met een switch.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je zou ook eens kunnen [google=pairing ADSL connections]. Al zou ik niet weten waarom je dat zou willen (als particulier). Je snelheid word er niet hoger van. Wel kan je dan als het ware aan load balancing doen, waardoor de snelheid hoger lijkt, maar je maximale snelheid blijft gewoon 9mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik vraag het omdat wij op het werk nu dubble SDSL hebben (4.6 down en 4.6 up) echter tijdens kantooruren is het vaakr 1mbit down en 4.5mbit up. Om 4x SDSL te nemen is te duur. Maar ik dacht dat er mischien een relatief betaalbare oplossing zou zijn om voor 30-40 euro per maand een ADSL2 lijn erbij te nemen waardoor we een extra 10Mbit download zouden hebben.

ik ga http://www.google.com/search?q=pairing+ADSL+connections verder bekijken. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kan, maar niet zoals jij wil. Je kunt de beide routers een verschillend LAN-subnet geven. Een PC die ook aan de switch hangt kan dan via 2 verschillende IP adressen de verschillende modems bereiken, en daarmee de totale bandbreedte gebruiken. Alleen zonder speciale load balancing software heb je hier vijwel niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enige tijd op internet gezocht te hebben zit ik nog steeds met de volgende vraag:

Kan een Samsung CLX-3170N Series printer (met netwerk- en USB-port) draadloos aangesloten worden op een Linksys WRT320N router met enkel en alleen een Linksys WUSB600N in de USB-port van de printer?

Alvast dank voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat werkt niet. De WUSB600N is wireless adapter voor een PC.

Je zou eens kunnen kijken naar de CLX-3175FW deze heeft een ingebouwde wireless adapter.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer. Hoopte dat het bij een printer ook zou werken.

Hoe kan ik dan mijn printer draadloos aansluiten op mijn router? Kan dat überhaupt via de USB-port of moet het via de netwerk-port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus een ander model kiezen met en wireless adapter of een access point/bridge kopen en deze aansluiten op de LAN aansluiting. Hiervoor zullen heel misschien ook wel USB adapters zijn die hetzelfde doen maar dit zijn naar mijn mening houtje-touwtje oplossingen.

HP verkoopt deze kits overigens wel: http://computers.pricegra...pgrade-Kit/m37675211.html

Deze heb ik een keer bij een klant aangesloten op een HP printer.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Dat kan via de netwerkpoort en een accesspoint in bridge-modus.
Dus printer->kabel->accesspoint->draadloos->router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat zal via de netwerkpoort moeten, vrees ik. Je hebt daarvoor een wireless accesspoint nodig die je in bridgemode kunt zetten. Dat gedraagt hij zich min of meer als transparante bedraad/draadloos adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips!

Was de optie van accesspoint ook tegengekomen, alleen een USB-stickje was strakker geweest als het had gekund :)

Ik ga voor de Linksys WET610N bridge: http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WET610N ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Lisadr schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:32:
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik vraag het omdat wij op het werk nu dubble SDSL hebben (4.6 down en 4.6 up) echter tijdens kantooruren is het vaakr 1mbit down en 4.5mbit up. Om 4x SDSL te nemen is te duur. Maar ik dacht dat er mischien een relatief betaalbare oplossing zou zijn om voor 30-40 euro per maand een ADSL2 lijn erbij te nemen waardoor we een extra 10Mbit download zouden hebben.

ik ga http://www.google.com/search?q=pairing+ADSL+connections verder bekijken. Bedankt
Ook nog een optie is even zoeken op Dual WAN router (bijv Zyxel en Draytek) :o
Edit; *Kuch 2009 zal er nu wel niet meer zijn*

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 21-02-2010 19:13 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1