Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Archlord] Computer herstart wanneer ik start game klik...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor ik begin zal ik even zeggen dat ik niet zo'n exper ben in computers, dus sorry als ik wat domme vragen stel. Maar mijn probleem is het volgende:

als ik Archlord opstart komt de launcher te voorschijn, dan laad hij de patch en kan ik kiezen uit setup en start game. Als ik start game klik, wordt het beeld zwart en start de pc opnieuw op. ik heb al geprobeerd het spel opnieuw te installeren, maar heeft geen effect. Ik heb ook nog genoeg vrije ruimte op men pc staan dus daar kan het ook niet aan liggen. Herkent iemand dit misschien of kan iemand mij met dit probleem helpen??

alvast bedankt :)
gr

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Hi,

Wat je kan proberen is het spel even opnieuw te installeren.

Tevens horen dergelijke vragen thuis in Spielerij - Problemen & Vragen

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:43

g0tanks

Moderator CSA
SpoTs schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:23:
Hi,

Wat je kan proberen is het spel even opnieuw te installeren.

Tevens horen dergelijke vragen thuis in Spielerij - Problemen & Vragen
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:13:
ik heb al geprobeerd het spel opnieuw te installeren, maar heeft geen effect.
8)7

Misschien even kijken in het logboek (eventvwr uitvoeren) of er een reden is waarom je PC zomaar uit ging.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
okee, zal ik ff doen

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 14:28 ]

• Dakreal
g0tanks schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:26:
[...]

[...]

8)7

Misschien even kijken in het logboek (eventvwr uitvoeren) of er een reden is waarom je PC zomaar uit ging.
Ups dat krijg je er dus van als je te snel wil helpen zonder het hele verhaal te lezen.

start --> run/uitvoeren en typ: Eventvwr

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat het een application error was? dit staat er als ik dit doe : uitvoeren> eventvwr>logboek>toepassing: 11-5-2009 14:49:23 Application error
en dan klik ik daarop en dan komt dit er te staan:

Vastgelopen toepassing: nvsvc32.exe, versie: 6.13.10.4104, vastgelopen module: nvcpl.dll, versie: 6.14.10.9371, vastgelopen op: 0x001d9c58.

ik heb het spel voor de laatste keer inderdaad gister (11mei) opgestart..

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:43

g0tanks

Moderator CSA
nvsvc32.exe is deel van de NVIDIA drivers, het kan dus zijn dat er daar iets mis mee is. Probeer eens je videokaart drivers opnieuw te installeren.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
ik zocht al naar een update.. maar die kan ik niet vinden op de nvidia site (daar stond mijne namelijk niet tussen het rijtje)..

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Welke videokaart heb je? En welk OS? het hoeft niet per se een update te zijn, maar verwijder eens ALLES van de huidige drivers en installeer daarna dezelfde drivers nog eens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
mijn videokaart is: NIVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

misschien een beetje stomme vraag maar wat is OS :P

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Operating System ofwel Besturingssysteem.

Veelal gebruikte OSen:
Windows XP
Windows Vista
Windows 7

Apple OS X
Gnu/Linux

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Ow uhmm ik gebruik windows XP Professional Service Pack 2 (build 2600) x86

processor: Intel Pentium 4 CPU 2.40GHz

Verwijderd

Topicstarter
Vervolgens drivers opnieuw geïnstalleerd, alleen bij de agp driver ofzo zegt ie dat hij niet bestaat :?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Welke melding krijg je precies? Het lijkt erop dat de drivers je videokaart niet meer herkennen; wat staat er bij apparaatbeheer? Draait de fan van je videokaart nog? Kun je alle resoluties etc. nog kiezen in Windows of is dit beperkt? Welke driverversie wordt er nu gebruikt?
Welke driverversie had je en welke heb je geprobeerd te installeren? Hoe ziet de rest van je systeem er uit?

Neem anders de Hangen & Vastlopen Troubleshooter eens door...

Verwijderd

Topicstarter
uhm dat zijn een hoop vragen ^^, maar als de computer opnieuw is opgestart krijg ik alleen de melding dat het systeem is herteld van een ernstige fout. Bij apparatenbeheer staat alleen bij mijn netwerkadapters een kruisje door: 1394-netwerkkaart en Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. verder staat er nog bij overige apparaten een gele vraagteken met een kleine uitroepteken bij: PCI Simple Communications-controller. ik kan nog wel uit alle revoluties kiezen, niet beperkt. Verder heb ik nog mijn pc laten scannen door iXi tools en deze waren allemaal out of date:

- avance ac'97 audio
- IDE ATA/ATAPI-controllers
- plug and play monitor
- Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
- PCI Simple Communications-controller
- SIS Accelerated Graphics Port

ik hoop dat je zo genoeg weet
gr

• Dakreal
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:52:
uhm dat zijn een hoop vragen ^^, maar als de computer opnieuw is opgestart krijg ik alleen de melding dat het systeem is herteld van een ernstige fout. Bij apparatenbeheer staat alleen bij mijn netwerkadapters een kruisje door: 1394-netwerkkaart en Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. verder staat er nog bij overige apparaten een gele vraagteken met een kleine uitroepteken bij: PCI Simple Communications-controller. ik kan nog wel uit alle revoluties kiezen, niet beperkt. Verder heb ik nog mijn pc laten scannen door iXi tools en deze waren allemaal out of date:

- avance ac'97 audio
- IDE ATA/ATAPI-controllers
- plug and play monitor
- Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
- PCI Simple Communications-controller
- SIS Accelerated Graphics Port

ik hoop dat je zo genoeg weet
gr
Wat je even kan proberen is de drivers van je moederbord te updaten, het ziet ernaar uit dat je poort naar je videokaart ook niet lekker zit.

Probleem is echter dat het type moederbord op het moederbord zelf staat, of op het boekje wat je erbij gekregen hebt. vervolgens ga je naar de desbetreffende website van de leverancier en zoek je het moederbord type op. Hier download je de drivers die nodig zijn voor het moederbord.

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Daar zijn ook programmaatjes voor om je moederbord te achterhalen, mocht er geen boekje meer zijn.
Cpu-Z bijvoorbeeld, HwInfo, Everest, Sisoft Sandra, om maar een paar te noemen.
Aantal daarvan staan wel in de meuktracker.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt voor de reactie jongens.. ik gaa morgen even verder met kijken en dan zal ik even mijn moederbord updaten ;)

groetjes

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Tikje richting Spielerij - Problemen & Vragen.

Overigens: gebruik de editknop ipv vaker achter elkaar te posten :).

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1