Gnome-menu aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb wat hulp nodig bij het aanpassen van het gnome-menu. Ik probeer een eenvoudig menu te maken, zodat gebruikers snel hun weg kunnen vinden. De applicaties aanpassen was makkelijk want dat kan met Alacarte. Maar "Systeem" krijg ik niet weg en "Locaties" wil ik graag opschonen. Kan iemand me vertellen in welk bestand ik moet ik kijken? Ik gebruik Ubuntu Hardy.

Afbeeldingslocatie: http://www.aikedejongste.nl/got/sc2.png

---

Afbeeldingslocatie: http://www.aikedejongste.nl/got/sc1.png

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Misschien heb je hier wat aan.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01 12:48
Wat misschien ook handig is, is om de applet "drawer" aan je panel toe te voegen (rechtermuisknop > add to panel) en daar ikonen toevoegen.

• Aike
  • Niet online
Ja en nee, dat is inderdaad de uitleg hoe je menu's moet bewerken maar "Locaties" en "Systeem" lijken daar niet bij te staan.
freyk schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 07:39:
Wat misschien ook handig is, is om de applet "drawer" aan je panel toe te voegen (rechtermuisknop > add to panel) en daar ikonen toevoegen.
Bedoel je het "ladenkastje"?

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Met pessulus of Sabayon kun je System geloof ik weghalen en misschien ook locaties bijwerken.

Ik heb er alweer een tijd geleden mee gewerkt dus kan je niet precies zeggen hoe en wat maar er staat me zoiets bij....

• Aike
  • Niet online
Keeper of the Keys schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:01:
Met pessulus of Sabayon kun je System geloof ik weghalen en misschien ook locaties bijwerken.

Ik heb er alweer een tijd geleden mee gewerkt dus kan je niet precies zeggen hoe en wat maar er staat me zoiets bij....
Met pessulus kan het niet maar Sabayon ga ik dan proberen. Thanks!

De oplossing was niet het menu aan te passen maar een ander menu te nemen. Namelijk Gnome Main Menu. Deze is wel makkelijk aan te passen en zit gewoon in de Ubuntu repository.

Pagina: 1