Grondwaarde berekenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor men werk heb ik al het eea geprobeerd maar kom er niet uit. 8)7

Ik wil op basis van onderstaande gegevens (sterk vereenvoudigd) de grondwaarde berekenen.

Voorbeeld:
Regel 1: inkomsten verkoop 10 miljoen
Regel 2: grond aankoop ?????
Regel 3: bouwkosten 4 miljoen
Regel 4: Planontwikkeling € 900.000
Regel 5: Verkoopkosten € 100.000

Regel 6: Opbrengsten 5 miljoen
Regel 7: Opbrengsten in % 50 % (= 5 miljoen / 10 miljoen)

Nu wil ik in regel 7 bijvoorbeeld 10 % invullen waardoor de grondwaarde automatisch wordt berekend. Dit is mogelijk middels doelzoeken waarbij je dan regel 7 op 10 % stelt door wijzigen regel 2. Maar toch zoek ik naar de mogelijkheid om dus willekeurig een percentage in te vullen waarna de prijs voor de grond wordt bepaald.

Wie weet hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Als je het voor jezelf in een formule opschrijft dan kan je dat toch zo in excel stoppen? Wat heb je al geprobeerd?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad niet vermeld dat deze uit excel komt. Alles staat hier op deze manier ingevoerd. Alleen dan vele malen uitgebreider. Wat ik wil is eigenlijk de formule waarmee ik dus een percentage intik waarna de grondwaarde automatisch wordt uitgerekend.

Zoals gezegd is het mogelijk om middels doelzoeken het percentage op 10 % te zetten. Maar we willen eenvoudig weg het percentage invoeren waarna de grondwaarde wordt berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:23:
ik heb inderdaad niet vermeld dat deze uit excel komt. Alles staat hier op deze manier ingevoerd. Alleen dan vele malen uitgebreider. Wat ik wil is eigenlijk de formule waarmee ik dus een percentage intik waarna de grondwaarde automatisch wordt uitgerekend.

Zoals gezegd is het mogelijk om middels doelzoeken het percentage op 10 % te zetten. Maar we willen eenvoudig weg het percentage invoeren waarna de grondwaarde wordt berekend.
Vertel eens hoe je de grondwaarde berekend dan? Schrijf het eens op.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 22:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Zet in jouw regel systeem eens de grondaankoop onderaan, en je opbrengst in % op regel 2 en daaronder dus de opbrengsten, bouwkosten etc. Tussen de regels even de nodige plussen en minnen zetten en klaar is je huiswerk :P

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ga eens even precies bekijken wat je wilt optellen, aftrekken, delen en percentueel wilt bewerken. Je hebt een halve formule (zij het gebaseerd op sterk vereenvoudigde gegevens). Die moet je toch kunnen aanpassen naar iets dat werkt?
Ik zie dat je wilt dat regel 7 een variable wordt die bepaalt wat de opbrengst in regel 1 moet worden, met in achtneming van de data in regel 3 tot 5.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga hem proberen om te bouwen op de manier zoals aangegeven door Lolhozer. Ik denk dat dit mogelijk is.

@ Jester, jou bewering klopt niet helemaal, kijk nog maar even naar men eerste posting. Regel 7 is idd een variabele maar bepaalt niet de opbrengst in regel 1. De opbrengst is de som van opbrengsten per woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

My bad.. ik zie het

[ Voor 77% gewijzigd door Jester-NL op 12-05-2009 14:55 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:14:
A = inkomsten verkoop 10 miljoen
B = grond aankoop ?????
C = bouwkosten 4 miljoen
D = Planontwikkeling € 900.000
E = Verkoopkosten € 100.000
F = Opbrengsten 5 miljoen
G = Opbrengsten in % 50 % (= 5 miljoen / 10 miljoen)
Als ik het goed begrijp is A je opbrengst
B, C, D & E Kosten
F je winst (A-Kosten)

Je gebruik nl inkomsten op opbrengsten door elkaar. Wat is het nou?

Pagina: 1