Toon posts:

Welk X58 Mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

Verwijderd

Topicstarter
zoals de titel al zegt,

Ik zoek een nieuw mobo want,
wat ik nu heb is een XFX mobo met een q6600,
opzich niks mis mee maar voor mn opleiding wil ik gewoon een leuk servertje erbij draaien,
dan zijn er 2 opties:

een nieuwe server kopen
of
(wat ik wil)
mn Systeem upgraden en mn huidige mobo (en processor gebruiken in mn servertje)

ik wil dus een X58 mobo en volgensmij komen de Gigabyte Mobo's goed voor mij uit de verf en ook deden ze het in mijn ogen het best in de test van Tweakers.net
maar toch wou ik jullie reactie hierop weten.

Eisen:
  • DDR3 @ 2000 Mhz [6 Sloten]
  • 3X Pci-e
Zelf in gedachten:
  • Gigabyte GA-EX58-UD5
  • EVGA 132-BL-E758-A1
Alvast bedankt als je een nuttige reactie geeft! :)

Edit: Budget is geen probleem

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 14:13 . Reden: extra info ]

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 14:48
Op zich maakt het niet erg veel uit welk mobo je koopt. Ze zijn immers allemaal gebaseerd op dezelfde chipset. Zelf had ik tot voor kort 1 van de goedkoopste borden, de gigabyte X58 UD3R. Prima bord wat voor mij perfect voldeed. Overclocken lukte tot 4599MHz, dus dat wil met goedkope borden ook. Wel heeft dat bord 4 geheugen sloten ipv. 6, en 2 pci-express sloten ipv 3. Als je die dingen wel graag wilt zou ik voor de Gigabyte x58 UD4P gaan. Veel luxer heeft in mijn beleving weinig functie meer. Andere merken is trouwens ook niets mis mee, dus als je die mooier vind of goedkoper kan krijgen kan dat ook goed voldoen.
Als je die q6600 als server wil gebruiken die 24 /7 moet draaien gaat dat waarschijnlijk geen zuinige server worden. Je zou het setje ook kunnen verkopen en voor iets energiezuinigers kunnen kiezen.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Verwijderd

Topicstarter
ik zat zelf met de Gigabyte GA-EX58-UD5 in mn achterhoofd,
edit: ik zien nu net de EVGA 132-BL-E758-A1 dit Mobo vind ik mooier maar heeft geen extra functies na
weten
verder denk ik dat ik de 6 geheugensloten wel vol krijg,
en de 2 Netwerkpoorten is in mijn configuratie thuis ook wel makkelijk.

Ik ben bang dat ik voor mn Q6600 niet meer veel geld terug krijg, en daarom vind ik het jammer om die weg te doen, verder is ie ook al geoverclockt. alles werkt wel perfect op dat systeem.

Verder bedankt voor jou mening! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 11:43 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Zelf heb ik onlangs een Asus P6T gekocht. Waarom Asus: omdat ik goede ervaringen met spullen van deze fabrikant heb. Het moederbord uit mijn vorige PC (een Asus P2B) loopt al sinds 1999 zonder problemen en heeft in die tijd heel wat upgrades verdragen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

heb je geen specifieke eisen/wensen?

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:28
heb zelf gigabyte x58-ud4p goed bord voor prijs/prestatie. als je geen gekke wensen hebt kan ik je deze aanraden.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom wil je per se zes latjes geheugen op 2000MHz? Omdat het kan, of heb je het ook echt nodig? De geheugencontroller zit hier immers in de processor, waardoor je de geheugencontroller van de CPU gaat overklokken. Toch zeker bij een Core i7 920.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor vragen als dit zijn reviews uitgevonden. Zoveel X58 borden zijn er niet, dus het is goed te doen om van al die borden reviews te lezen (met je eigen eisen in het achterhoofd) en dan op basis van je eisen zelf te bepalen wat het beste is. Ook kun je dmv de search hier ervaringen van anderen vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.