Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 hdd 3.5" in een 5.25" bay

Pagina: 1
Acties:

• mattjeu
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
zoals de titel zegt wil ik graag 2 sata hdd's in een interne 5,25" enclosure proppen.

de afmetingen van de 5.25" standaard:

5,75 x 8 x 1,63 inch

de afmetingen van de 3,5" standaard:

4 x 5,75 x 1 inch

de enige 2 manieren binnen de maten zijn de (sata) hd's achter elkaar en horizontaal te plaatsen maar het uitsteken naar binnen toe en het verwerken van de kabels van de voorste schijf wordt dan wel lastig.
(het geheel word dan minimaal (2x5,75 plus kabel=) 12 inch lang)

of het dwars horizontaal plaatsen, waarbij het probleem is dat er geen plaats is voor de aansluiting van de kabels.
de afmeting is immers precies 5,75.

ik zit te denken aan het gebruik van sata en molex ffc flatcables die misschien al bestaan, maar ik tot op heden niet heb kunnen vinden.

iemand die dit al eens heeft geprobeerd of een link heeft?

mvg

mattjeu

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb dit ooit geprobeerd, maar het ging erg lastig omdat de schijven sowieso strak tegen elkaar aanzitten en je geen ruimte hebt voor de kabels zoals je zelf al aangeeft.
Ik denk toch dat je op een of andere manier het anders moet gaan plaatsen, of een stuk uit de zijkant van de 5.25" bay halen om ruimte te maken voor de kabels.

Of je zou dat connectoren op de print van de hdd een kwartslag moeten kantelen, maar dat lijkt me redelijk wat riskant soldeerewrk met zich meebrengen.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Je zit hier in het modding forum, dus bij deze een gewaagde oplossing:
• Je zou eventueel (mits garantie toch al verlopen is) de stekker terminals los kunnen solderen en er onder een hoek van 90 graden naar beneden er weer op zetten. Dan kunnen de harddeschijven dwars in je kast.
• Een andere manier is doorvoeren slijpen in de moederbord-kant van de drivebays, waar de kabels gewoon doorheen lopen. Je zit dan even met de ophanging van de schijven, maar ik denk dat je daar wel een oplossing voor kunt bedenken. Je hebt immers 0,63" over om een plaatje te maken waar de drives dan op kunnen liggen.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• mattjeu
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
mmm, case-modding, niet hdd-modding ;)

voor mijn nieuwe schijven is het omsolderen toch te extreem, ik ben een goede soldeerder, maar garantie kun je vergeten, en hd's gaan vaak kapot waardoor ik gebruik wil maken van de garantie.

casing gaat niet kapot, dus daar kan ik wel wat in slijpen.
toch zit ik te denken aan die fcc kabels, er zijn er zoveel, en worden zo vaak toegepast, zelfs al in oude 4 speed 3-disk cdrom spelers.

er moeten er toch ergens te krijgen zijn, dan hoef ik niks te slijpen of solderen...

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Tja, als je het perse wil dan kun je ze denk ik toch het beste dwars naast elkaar zetten en dan bijvoorbeeld http://www.pcmodshop.nl/c...products_id=180]dit soort kabels gebruiken om ze aan te sluiten, dat neemt zo min mogelijk ruimte in. Dan moet je er alleen voor zorgen dat je de aansluitingen vrij weet te maken.

Voedingskabels (in ieder geval SATA) is alleen vrij lastig vinden met 90 graden aansluiting, de SATA datakabels lukt wel, die zijn niet moeilijk te vinden.