Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Online Fax versturen, mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:52

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Wij willen vanuit onze software faxen gaan versturen en ik ben de gelukkige die het even uit mag zoeken. Nu kan het zover ik weet op twee manieren, namelijk via een fax/modem en een e-mail2fax service.

De eerste keuze valt eigenlijk al een beetje af. Het is in eerste instantie lastig om een linux compatible fax-modem te vinden en ik denk niet dat de hoster er op gebrand is om er 1 in onze co-located server te duwen (en dus te supporten) en dan moet er ook een telefoon lijn getrokken worden. Ik heb hier nog niet heel veel tijd in gestoken, dus misschien is het wel mogelijk.

De tweede keuze is om een e-mail to fax service / fax over internet te gebruiken. Hiervan heb ik er een aantal gevonden zoals www.efax.com en www.faxservice.nl. Ik vroeg me af of mensen ervaringen hebben met 1 van deze twee services. Aangezien het gebruikt gaat worden in een zakelijke omgeving, is stabiliteit wel een pré.

De kosten liggen bij alle services vrijwel gelijk. Ongeveer 8-15 euro per maand en 9-10ct per fax.

Heeft iemand misschien nog andere / betere ideeen om een fax de wereld in te schieten?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

http://www.faxservice.nl/cases/19/14

Zijn toch geen kleine jongens ;)

Verwijderd

ik gebruik al een tijdje http://www.xoip.com/ wel duurder 088 nummer maar dat boeit zakelijk mensen niet en sturen wel duurder dan 9 cent 15 cent namelijk

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb jaren XOIP gebruikt voor de enkele zakelijke fax die binnen kwam. Eigenlijk ideaal. Fax komt binnen per mail als .pdf en voor elk ontvangen fax krijg je 1 credit om zelf iets te versturen.
Ik had het echt heel sporadisch nodig maar het werkt prima (en kost bijna niks).

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:03:
ik gebruik al een tijdje http://www.xoip.com/ wel duurder 088 nummer maar dat boeit zakelijk mensen niet en sturen wel duurder dan 9 cent 15 cent namelijk
Dat gaat wel boeien hogere volume's. Daar is nu nog geen sprake van, maar we hopen in de toekomst heel veel klanten te gaan krigen natuurlijk! :)

Prospects liggen nu rond de 100 faxen per dag.
IceStorm schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:46:
Ik heb jaren XOIP gebruikt voor de enkele zakelijke fax die binnen kwam. Eigenlijk ideaal. Fax komt binnen per mail als .pdf en voor elk ontvangen fax krijg je 1 credit om zelf iets te versturen.
Ik had het echt heel sporadisch nodig maar het werkt prima (en kost bijna niks).
Faxen ontvangen boeit ons eigenlijk niet. We willen voornamelijk faxen versturen en fout rapportages verwerken via onze software.

Verwijderd

Als je er ook een hele informatieflow omheen wil kunnen bouwen en de presentatie van informatie uit de software wil aanpassen / acties op wil laten volgen, dan kan je een trial downloaden van de software in m'n sig :)
Moet er wel bijzeggen dat het nogal wat meer biedt dan faxen, en niet een pakketje is van een paarhonderd euro... (En natuurlijk moet je wel iets van een faxmodem hebben)

Whoops, moet onder linux draaien :X Dit vereist een losse windows server sowieso. Of je moet het niet op de hostinglocatie draaien maar lokaal...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 09:23 ]

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:19:
Als je er ook een hele informatieflow omheen wil kunnen bouwen en de presentatie van informatie uit de software wil aanpassen / acties op wil laten volgen, dan kan je een trial downloaden van de software in m'n sig :)
Moet er wel bijzeggen dat het nogal wat meer biedt dan faxen, en niet een pakketje is van een paarhonderd euro... (En natuurlijk moet je wel iets van een faxmodem hebben)

Whoops, moet onder linux draaien :X Dit vereist een losse windows server sowieso. Of je moet het niet op de hostinglocatie draaien maar lokaal...
Ah, ik denk dat dat iets te ver gaat voor ons :) Onze productie infrastructuur is linux only. Ik vermoed niet dat ze er op zitten te wachten dat ik met een windows bak aankom. Niet alleen omdat we geen verstand hebben van het beheren van windows servers.

Qua workflow blijft het ook vrij simpel. Indien een fax fout gaat, moet iemand genotificeerd worden die dan gaat kijken in de software en het probleem verhelpt (bijv. een verkeerd faxnummer). Ik denk dat de software in je sig aardig overkill is.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:57
Standeman schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:32:
[...]

Ah, ik denk dat dat iets te ver gaat voor ons :) Onze productie infrastructuur is linux only. Ik vermoed niet dat ze er op zitten te wachten dat ik met een windows bak aankom. Niet alleen omdat we geen verstand hebben van het beheren van windows servers.

Qua workflow blijft het ook vrij simpel. Indien een fax fout gaat, moet iemand genotificeerd worden die dan gaat kijken in de software en het probleem verhelpt (bijv. een verkeerd faxnummer). Ik denk dat de software in je sig aardig overkill is.
Dit kan heel simpel met Elastix (http://elastix.org/).
Hier zit Hylafax in verwerkt. Enige wat je moet doen is zorgen dat je een telefoonlijn hebt, of via VOIP gaan faxen (wel juiste codec gebruiken dan). Elastix is wel meer dan een faxapparaat (hele PBX), maar je kunt 'm ook gewoon als virtuele fax gebruiken. Faxen sturen en ontvangen werkt perfect. Het leuke is dat je op je PC's een Hylafax-printerdriver kan instaleren zodat je direct vanaf je PC kan faxen.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
*kick*

We maken nu gebruik van e-fax. Werkt op zich prima, alleen doen ze er een eeuwigheid over om een fax af te leveren.
Zo heb ik getest met 1 simpel mailtje waarin 1 plaatje en wat tekst staat en efax had er naar eigen zeggen 350 seconden voor nodig om 'm af te leveren naar een 084* nummer. Ik heb geen flauw idee hoe ze dat voor elkaar krijgen (alhoewel ik ook niet zo veel verstand van faxen heb), heeft iemand een idee?

Als we dan in de kleine lettertjes duiken kost het versturen van een fax 0,9 ct per pagina per minuut. Dat laatste zetten ze vrijwel nergens erbij natuurlijk.

dus 350 / 60 = 5.83 * 9 ct = toch al 52ct voor een enkele fax van 1 pagina. :/

En weet iemand of een 084* nummer duurder is dan een standaard NL nummer?

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 26-06-2009 16:16 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een fax is niet meer dan analoog een plaatje oversturen :+ Jou plaatje gaat naar een virtuele fax, ding draait het fax nummer en stuurt het over. Maar zelfs naar het buitenland is het nagenoeg dezelfde snelheid als nederland (mits die Gnogwat ondersteund wordt).

e-fax is een service neem ik aan? Kan best zijn dat ze daar nog een berg faxen in que hadden staan, dat het allemaal wat lang duurde.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:21:
Een fax is niet meer dan analoog een plaatje oversturen :+ Jou plaatje gaat naar een virtuele fax, ding draait het fax nummer en stuurt het over. Maar zelfs naar het buitenland is het nagenoeg dezelfde snelheid als nederland (mits die Gnogwat ondersteund wordt).

e-fax is een service neem ik aan? Kan best zijn dat ze daar nog een berg faxen in que hadden staan, dat het allemaal wat lang duurde.
e-fax is idd een bedrijf dat mail2fax service levert.

Het is grappig, ze adverteren met 9 cent per pagina, maar als je een fax van 1 pagina verstuurt kan de prijs makkelijk oplopen tot € 2,10 :| Dat slaat natuurlijk nergens meer op.

Voor dat geld kan ik het bijna net zo goed zelf uitprinten en in de auto springen. (zeker bij meerdere pagina's).

Pagina: 1