• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 07:28
Ik hoop dat ik in het juiste gedeelte zit van het forum.

Ik heb al heel wat gegoogled maar het is voor mij nog niet heel duidelijk allemaal en hoop dat iemand mij hier meer duidelijkheid kan geven.

Ik gebruik nu exp voor mijn exports in oracle.
Aangezien de databases groeien wil ik gebruik maken van het snellere expdp (datapump)
Mijn situatie wordt nu als volgd:

[linux redhat entp. 5 met oracle10g]

[windows 2003 Server]
----

om de toegankelijkheid van de exports te vergroten wil ik dat de windows 2003 server de exports gaat maken van de databases via een eigen listener. Alleen als ik dan expdp draai gaat oracle waarschijnlijk de export dumps in een directory op de database server zetten. (je moet in de database een directory "set"ten)

is het mogelijk om in oracle zo in te stellen dat hij de directory op de windows 2003 server pakt?
Er zit wel een network_link in het expdp commando maar dan pompt hij de data naar een database op een andere server.

Alvast Bedankt

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Configuratie van servers en server software hoort in WSS
PRG -> WSS

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Welke server draait er nu de exp?
Als het de windows machine is en je hebt problemen met de performance dan kun je beter exporteren op de linux dan overgaan op datapump.
Waarschijnlijk is je netwerk het beperkende voor de export.

Als je dan toch het bestand op de windows wilt hebben dan kun je een (s)ftp achter de export aan doen of een mapping onder linux maken naar een directory op de windows machine.

Who is John Galt?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Listener? expdb is server based die heeft toch geen listener nodig?

Maar je zou de directory uiteraard remote kunnen zetten via een vorm van file-sharing. (samba/nfs)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
de network_link gebruik je in het algemeen in combinatie met een oracle instantie op je W2003 server. Je initieert dan vanaf je W2003 server de datapump, die via TNS doorlinkt naar je 'echte' database instantie.

Toevoeging: dit is de enige manier om je doel te bereiken, tenzij je een directory mapping gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door KabouterSuper op 12-05-2009 10:40 . Reden: Toevoeging ]

When life gives you lemons, start a battery factory

• Speedfightserv
@justmental

de windows 2003 draait nu de exp.
Alles hangt aan gigabit op de zelfde switch.
ik praat alleen over 11 databases van 40 gb stuk. vandaar. nu red hij het niet meer in 1 nacht.

@leuk_he

voor het gemak installeer ik op de windows 2003 server de listener. Je voeg dan een database in je tnsnames.ora toe en je kan dat werken alsof het de database machine zelf is.

Samba is inderdaad ook een goed idee. hoop alleen dat het makkelijker kan.

@KabouterSuper
Dus ik kan alleen via network_link data overzetten naar een andere database en niet naar een bestand ookal gebruik ik de DIRECTORY optie in het commando?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Speedfightserv schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:57:
@justmental

de windows 2003 draait nu de exp.
Alles hangt aan gigabit op de zelfde switch.
ik praat alleen over 11 databases van 40 gb stuk. vandaar. nu red hij het niet meer in 1 nacht.
Doe voor de gein is een exp op de linux en vergelijk de doorlooptijd met een exp op de windows.
Het is niet alleen het export bestand wat je over je netwerk gooit, maar alle sql*net communicatie om je db leeg te lezen.

Who is John Galt?

• Speedfightserv
dat gaat al sneller maar nog niet snel genoeg.

inclusief zippen is hij 14 uur bezig. En zippen doet hij tussen door.
Hoor ik jullie denken... dan laat je het zippen toch op het einde lopen? Dat kan maar dan kom ik niet uit met m'n schijfruimte.

Aangezien expdp dubbel zo snel is zal mij dat een behoorlijk eind schelen. En er zullen meer databases bij komen.

Alvast Bedankt

Pagina: 1