Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Voor onze toneelvereniging heb ik een Excel-bestand gemaakt met daarin een drietal tabbladen (NAW-gegevens, voorstellen, reserveringen). Voorafgaand aan het seizoen kunnen onze abonnementshouders zich inschrijven voor meerdere voorstellingen en van deze reserveringen sturen we een brief waarmee we deze bevestigen. Nu is dat altijd een ontzettend gedoe. Is het mogelijk om, in Word, een brief op te stellen, die automatisch de NAW-gegevens leest, de voorstellingen opsomt en weergeeft hoeveel kaarten er voor een voorstelling zijn gereserveerd? Ik weet dat NAW-gegevens gelezen kunnen worden middels de 'VELD'-optie, maar dan kan ik alleen een Outlook-bestand opgeven als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:56
Zet de werkbalk 'afdruk samenvoegen' eens aan in Word en er gaat een wereld voor je open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Doe eens een zoek naar Mailmerge in Google :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Thanx! Daar kom ik al een heel eind mee.. Enige probleem wat ik nu heb, is dat hij standaard alle voorstellingen opneemt in de brief. Dus ook als iemand geen kaarten voor een voorstelling heeft besteld. Is het mogelijk om alleen de regels uit Excel over te nemen in de Word-brief als er een waarde >0 voor het aantal kaarten is ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:56
Buiten het feit of dit via Word kan:
Dan filter je die data binnen Excel en kopieert de juiste resultaten naar een nieuwe Excelsheet. Die koppel je dan weer naar Word.

Kijk eens in de help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 14:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de wizard van samenvoegen krijg je na het selecteren van excel sheet de lijst van geselecteerde records, daaronder een knopje met filter, dan kom je er wel ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1