Toon posts:

Dual Celeron met ABIT Bp6 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil een nieuw systeem (moederbord/cpu) gaan kopen, want ik vind mijn PII 300 toch wel een beetje langzaam worden. Ik game en internet heel veel, meer doe ik eigenlijk niet, ja een beetje websites en graphics ontwikkelen.

Nu stuitte ik op dat moederbord van ABIT, waar twee celerons in kunnen. Als ik hier nou eens twee 466 celerons in flikker, dan blaas ik gewoon op 932 Mhz. Maar is dit dan ook een beetje een krachtige comp????? Behaal ik hier
dan een flinke vooruitgang mee ten opzichte van mijn PII 300?????

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:42

Marc H

- - Is wakker - -

Het is een krachtige computer, maar alleen voor bepaalde toepassingen. Maar waarvoor wat jij doet heb je er (bijna) niets aan.

Aan een dual heb je alleen iets als je veel met heavy paketten als 3d studio max aan de gang gaat, of software tegelijk draait, bijv. database updaten op de achtergrond en daarnaast nog een website editen op de voorgrond. dus niet alleen meerdere paketten tegelijk open, want dat vreet alleen maar geheugen.

Voor spelletjes kan je beter een leuke pentium of athlon kopen, heb je veel meer aan.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

Topicstarter
maar het kan dus wel met een dual celeron, krachtige spellen spelen zoals quake3 en ut????? of moet ik daarvoor echt een gewone PII of PIII voor kopen

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Je kan beter een goeie processor kopen (athlon),
voor een dual celeron moet je een os draaien dat daar mee om kan gaan (win2000, linux,...). Als je veel spelletjes speelt zal je win98 hebben. En dan maak je geen gebruik van de tweede processor.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Verwijderd

Volgens mij is dit niet helemaal correct. Ik heb zelf een duial celeron 466 met BP-6 maar het loopt lekker en de nieuwe spellen(Quake3 en Unreal T) op win2000 lopen met twee CPU's. En de CPU's zijn 3x zo goedkoop als een athlon of pentium3 van dezelfde snelheid. Ongeveer 700 a 750 Mhz

Ralph B.