Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PDF naar RTF en/of HTML met behoud van formuliervelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het... Ik zoek een tool waarmee ik de omzetting kan realiseren waarbij de pdf niet als plaatjes omgezet wordt, maar waarbij de formuliervelden behouden blijven. Ik heb het geprobeerd met Adobe Acrobat Pro cs4 en diverse shareware tools, maar deze behouden de velden niet en is het resultaat niet bruikbaar voor mijn toepassing... Het betreffende formulier staat hier http://www.uwv.nl/werkgev...rmulieren/AG14003038.aspx

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 09:51 . Reden: toevoegen link ]

Verwijderd

Wat is het uiteindelijke doel als ik vragen mag? Ik kan me niet direct een oplossing bedenken voor je probleem (als je er al niet uitgeraakt met Acrobat Pro) maar misschien zijn er wel alternatieven.

Ik zie bovendien dat er een .doc versie is van het betreffende formulier wat je volgens mij sneller / simpeler kan omzetten naar .RTF in Word dan de PDF versie ...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:24:
Wat is het uiteindelijke doel als ik vragen mag?
Het doel is dat ik een in een website een formulier laat invullen wat er net zo uitziet als de pdf, waarbij ik vooraf al informatie invul vanuit de database. De gebruiker hoeft dan alleen de nog ontbrekende info aan te vullen.
Ik kan me niet direct een oplossing bedenken voor je probleem (als je er al niet uitgeraakt met Acrobat Pro) maar misschien zijn er wel alternatieven.

Ik zie bovendien dat er een .doc versie is van het betreffende formulier wat je volgens mij sneller / simpeler kan omzetten naar .RTF in Word dan de PDF versie ...
Klopt dat heb ik ook al geprobeerd, maar zoals je waarschijnlijk weet maakt Word een chaos van zowel rtf als html. Ik heb namelijk voor de input het liefst een html file en voor de output (als het formulier ingevuld is) een rtf. Voor de output gebruik ik nu wel een rtf die ik met Word geconverteerd heb vanuit het doc bestand. Maar voor het invullen als gezegd werkt het niet echt om een html conversie van Word hiervoor te gebruiken ivm de overvloed aan balast in deze file.
Ik dacht de PDF te gebruiken als beter alternatief, maar probleem is dat ik bij een export naar rtf of html alleen maar het formulier als afbeelding krijg. De enige oplossing lijkt om het formulier helemaal na te bouwen, als is dat natuurlijk een flinke klus (ik heb tientallen formulieren nodig). Daarbij wijzigen de formulieren regelmatig.... :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daar staat ook een Word-versie. Opslaan als -> HTML al geprobeerd? Anders OCR-en eens proberen.

Maar als het werkende forms moeten zijn: gewoon nabouwen. Zal je toch moeten doen als je controles gaat inbouwen (en prefill :+ ), iets dat me wel erg nuttig lijkt als je toch webbased gaat.

Edit: oeh, die reactie stond er net nog niet. Als je regelmatig nieuwe / andere forms nodig hebt: ga niet met html (of zelfs php/asp.net) klooien maar neem een formulierengenerator. Adobe zelf heeft er een (als onderdeel van Lifecycle), maar die zal aan de prijs zijn denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door F_J_K op 12-05-2009 10:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)