Ik wil graag bij het opstarten dat de lokale profielen die niet gebruikt worden (dus alle behalve die ingelogt is) gewist worden. Hoe doe ik dit? Ik vermoed een script in een bat bestandje. Kan iemand mij helpen.
Wat wil je verwijderen?
Profielen van lokale gebruikers, of roaming profiles die gecached zijn. Dat laatste kun je nl. standaard met group policy's regelen. Gaat het om lokale profielen, dan kun je even kijken naar "delprof". Maak een batch aan met delprof erin met de juiste parameters en plaats deze in de startup folder van de "All Users".
How To Delete User Profiles by Using the User Profile Deletion Utility (Delprof.exe) in Windows 2000
Profielen van lokale gebruikers, of roaming profiles die gecached zijn. Dat laatste kun je nl. standaard met group policy's regelen. Gaat het om lokale profielen, dan kun je even kijken naar "delprof". Maak een batch aan met delprof erin met de juiste parameters en plaats deze in de startup folder van de "All Users".
How To Delete User Profiles by Using the User Profile Deletion Utility (Delprof.exe) in Windows 2000
Die zorgt er alleen voor dat bepaalde handles naar het Current_User gedeelte van het userprofile in in de registry "losgelaten" worden, zodat de Current_User op een nette manier afgesloten kan worden.Newjersey schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:43:
UPH clean?
[ Voor 24% gewijzigd door Question Mark op 12-05-2009 09:47 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Nee, UPHclean veegt geen profielen uit, maar zorgt ervoor dat een profiel ontladen kan worden, mocht een process de registry geblokkeerd hebben.
Je zou onderstaande batch file kunnen gebruiken:
@echo off
for /f "tokens=*" %%a in ('dir c:\docume~1 /b /ad') do call :process "%%a"
goto :eof
:process
if [%1]==["Administrator"] goto :eof
if [%1]==["All Users"] goto :eof
if [%1]==["Default User"] goto :eof
if [%1]==["LocalService"] goto :eof
if [%1]==["NetworkService"] goto :eof
cd\docume~1
echo. About to remove profile %1
pause
rmdir %1 /s /q
[ Voor 60% gewijzigd door Microkid op 12-05-2009 09:48 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
die code werkt alleen moet je steeds op een toets drukken om de volgende te wissen hoe zorg ik dat he tautomatisch gebeurt/Microkid schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:45:
Nee, UPHclean veegt geen profielen uit, maar zorgt ervoor dat een profiel ontladen kan worden, mocht een process de registry geblokkeerd hebben.
[...]
Die pause er uit slopen?Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:58:
[...]
die code werkt alleen moet je steeds op een toets drukken om de volgende te wissen hoe zorg ik dat he tautomatisch gebeurt/
[ Voor 71% gewijzigd door RobIII op 12-05-2009 10:01 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Pagina: 1