Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mogelijk om een scherm op een accu te laten draaien ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
opsteller heeft bericht verplaatst naar Electronica

Beste mede-klussers,

Een vraag: is het mogelijk om een TFT scherm 17"op een accu of batterijen te laten draaien ?
heeft iemand al ooit zoiets geknutseld ?

Even simpel geredeneerd:

Het is volgens mij niet zo dat er in het scherm 230V gebruikt wordt, dat moet dus met een trafotje worden
omgezet naar 6 of 12 V ofzo... zou het dan niet mogelijk zijn om de trafo eruit te halen en een scherm op 6 of 12V te laten werken ??

Knutelsvrienden wie weet er meer ?!

Thanx

R.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 08:36 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als het scherm geen externe trafo heeft, lijkt het me erg lastig. Dan is een goede 12V-230V omvormer een makkelijkere oplossing. Neem dan wel een omvormer die een zuivere sinus afgeeft, dan doen de goedkopere niet (volgens een artikel in de consumentengids).

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Op zich kun je ook een TFT met interne voeding aansluiten op een accu. Je zult dan alleen wel de boel open moeten maken en uit moeten op welk voltage de boel intern werkt. (Vrijwel zeker een mengelmoes met een apart voltage voor de aansturing en een apart voltage voor het scherm).

Een TFT met externe adapter is zeker makkelijker en zal ook efficienter zijn dan een TFT met interne adapter via een 12 volt -> 230 volt omvormer om enkele centimeters verder dat weer om te vormen van 230 volt naar het gebruikte voltage.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je laatste post kalizec... heb ik zeker wat aan !