Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nordschleifemeeting, deze zomer?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:29
Afbeeldingslocatie: http://www.persson.st/nick/ringen/nordschleife.gif

Nadat er al werd gepraat over een mogelijke meeting in Show je Auto topic, nu maar even een volwaardig topic gemaakt :P

Wat ik van meerdere mensen heb begrepen is dat ze graag een meeting bij de Nordschleife willen houden. Nu zag ik ook dat de een doordeweeks wilde gaan aangezien het in het weekend gekkenhuis is (persoonlijk geen ervaring mee, ben nu 3x geweest en eenmaal op zondag was het redelijk druk, nog niet echt).

De volgende mensen zijn geinteresseerd in de meeting:

NicknaamAutoMotor
BeerkeeperToyota MR2 SW20
CasejunkieMazda MX-6 2.2i 12v turbo of 626 station 2.2i 16v
FwnkLancia Delta HF LS 2.0 Turbo
BruceLeeToyota Celica VVTi 1.8 16v 143PK
ChakotaySuzuki GSX650F
MexxTSeat Leon 20VT
Voodoo_manMazda 323F 2.5 V6 Jspec

Mensen die geen auto hebben, maar graag mee willen rijden!
NicknaamLocatie
GoldenSampleEnschede?
chimoDordrecht

* Wil je in de lijst worden gezet? stuur me een PM :)

Als we gaan, lijkt het me handig als we verzamelen op het parkeerplek dat langs het circuit ligt (uit mijn hoofd bij kilometerbord 16).

[ Voor 29% gewijzigd door Beerkeeper op 19-05-2009 07:06 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Kun je niet beter in Nederland (venlo ofzo) verzamelen en dan allemaal gezamelijk die kant op rijden? Dat is toch veel leuker?

• Beerkeeper
Barracuda_82 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 07:32:
Kun je niet beter in Nederland (venlo ofzo) verzamelen en dan allemaal gezamelijk die kant op rijden? Dat is toch veel leuker?
Ja ok, maar ik doel dus op degene die dan vanaf groningen of weetikveel waarvandaan komen, dat zij dan naar dat plekje gaan ipv ver omrijden om een groepje te vormen ;) Maar lijkt me ook een prima idee!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 23:26

djidee

Mr. Slungel

Vanuit Marum (iets ten westen van Groningen) rij ik inderdaad via Duitsland (BAB31 O-) ).. Is volgens de routeplanner 10min langer rijden dan via Zwolle-Arnhem, maar de gem. snelheid ligt iets hoger :P

Zal met dinnetje overleggen en kijken of er meer volk uit het noorden wil komen, het is toch rond de 4 uur rijden... En doordeweeks wordt zowieso vrij vragen, dus daar moet ik even naar kijken (ga zelf toch niet de ring op (leaseauto))

Verzamelpunt zou bv de eerste tankstelle/parkeerplaats na het kreuz BAB31/BAB30 zijn, of na de afslag bij Ahaus kunnen zijn zodat mensen uit Oost-Nederland evt kunnen aanschuiven..

"Mekker, blaat"

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Lijkt me erg leuk. Als ik APK + kenteken op mn raceauto kan krijgen kom ik zeker :)

Ioniq 5 P45

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

scorpie

Supra Addict

2 weken geleden geweest, 4 man in een bmw 118d, was niet echt zo'n succes :')
Porsche GT3's en gt3 rs'en die ons om de oren vlogen :P

Misschien voor de mensen die er nog niet geweest zijn handig om te weten: 1 rondje kost 22 euro.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Beerkeeper schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 07:53:
[...]

Ja ok, maar ik doel dus op degene die dan vanaf groningen of weetikveel waarvandaan komen, dat zij dan naar dat plekje gaan ipv ver omrijden om een groepje te vormen ;) Maar lijkt me ook een prima idee!
Meerdere plekken waar je kan verzamelen. Om het uur sowieso een stop om iedereen weer te verzamelen etc. Als je de stopts van te voren plant met de verwachte aankomst tijd kan iedereen zijn handigste stop bepalen en zodoende heb je na een tijdje de groep compleet. :) Uiteraard lijstjes maken om zeker te weten dat je niemand vergeet.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:24

DropjesLover

Dit dus ->

lijkt me super, alleen is mijn tijdsframe een tikkeltje aan de krappe kant.
4-24 juli niet en 10-21 augustus niet. en ff afhankelijk van mn apk, fixen van mn ABS...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Klinkt goed maar liever zou ik 2 dagen pakken en 1 dag overnachten (in gerolstein zit b.v een zeer goede herberg). (sowieso ben ik eventueel al van plan 29/05 01/06 te gaan gezien dat de meest gunstige data zijn).

[ Voor 30% gewijzigd door _Drake_ op 12-05-2009 09:22 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01
Lijkt me ook wel leuk! Ik weet alleen niet of ik het aan durf om in m'n eigen auto de ring op te gaan, maar als ik met iemand mee zou kunnen rijden zou ik dat erg waarderen :P

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 14:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Klinkt goed, ben van 8 t/m 26 juni vrij, schikt het ergens rond deze tijd? :P

Specs

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:25

Chakotay

Lick here to continue

Ik wil daar op de motor wel eens gaan kijken, mag dat ook of wou je het liever alleen bij auto's houden?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wellicht kom ik ook wel ff kijken, t is toch maar 100km bij mij vandaan :Y)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Beerkeeper
Motoren zijn ook best :) Misschien moet je alleen meer motorrijders regelen als je niet in je eentje wilt rijden op de motor :P

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ok, ik wil ook wel mee..Heb net mijn Astra in raceoutfit klaar..dus komt mooi uit ;-)

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-11 13:03
Als het lukt kom ik ook indien 1 van de 2 auto's klaar is:

NicknaamAuto

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34

4x2

lộn xộn quá

Zou ook meerdere dagen pakken, stuk fijner.
Pak zelf meestal zaterdag-maandag;
Zaterdag om aan te komen
Zondag om wat te rijden (puur voor de foto's als het erg druk is)
Maandag dan lekker rustig rijden.

Het wel/niet in het weekend rijden werkt 2 kanten op trouwens, in het weekend is het vaak wat drukker, maar doordeweeks zijn er ook vaak stukken waar ze aan het werk zijn.
Overigens is er geen peil op te trekken of het druk is of niet, ik ben er begin april nog geweest, het was geweldig weer en toch was het enorm rustig, het hele weekend.
Vaak is het op zondag tussen 5 en 7 ook erg rustig, denk dat iedereen dan aan het eten is :P

Afhankelijk van de datum ben ik dr misschien ook, of ik dan met de auto of de motor kom weet ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 12-05-2009 12:07 ]

leeg

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:34
Huigie schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:52:
Klinkt goed, ben van 8 t/m 26 juni vrij, schikt het ergens rond deze tijd? :P
Ik rij mee, zorg ik voor drinken en ja ik pin van tevoren :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:50
Heb op zich wel interesse (altijd he :D), maar kan nou nog helemaal niet zeggen of ik wel of niet kan komen. Ligt aan m'n bankrekening en de staat van m'n auto, en uiteraard of er niet andere belangrijke dingen op m'n agenda komen.
De ervaring is iig (laatste Autofans weekend van begin mei bevestigd dat) dat een lange kolonne voor geen meter rijdt. Been there, done that. Het is leuk, maar ook moeilijk bij elkaar houden. Ik zou met niet meer dan 3-4 auto's samen rijden, en iedereen meteen bij de als voorbeeld genoemde plek bij de Ring verzamelen (km 15-16 is Pflanzgarten-1). Maar dat moet ieders voor zich weten natuurlijk :)

[ Voor 30% gewijzigd door Knightwolf op 13-05-2009 04:01 ]

• Uberprutser
Ik rij toch liever over Arhem / Oberhausen.
Overigens rijdt ook niet iedereen 130 richting de ring weet ik uit ervaring O-) ...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 14:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Nope, wij rijden het dubbele... :w

Specs

• Capo
  • Niet online
Mix tussen auto's en motoren kan enkel als je daar afspreekt. Anders word het te gevaarlijk op de weg.

Kom misschien wel even kijken op eigen gelegenheid. Als het goed is dan met de evo.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

Sorcerer8472

Mens sana?

*wacht eerste crashbericht af*

Mja, eerste keer NBR wil ik helemaal alleen doen, zodat ook niemand me kan opjagen en er geen prestatiedrang is. Eerst goed leren kennen, dan evt. samen met anderen rijden :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Capo
  • Niet online
Eerste keer is het juist verstandig om met iemand mee te rijden en de 2e keer met iemand te rijden die je vertrouwt zodat je 2 paar ogen hebt. Geeft je stukje rust.

En waarom denk je dat ik op eigen gelegenheid ga en dergelijke ? Haantjes gedrag is ieder zijn eigen ding en zal altijd aanwezig zijn, maar houd ik me verre van ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb zeker wel zin om nog een (paar) keer naar de Ring te gaan. Of dat ook met een tweakers meeting is durf ik nog niet te zeggen, dat zal toch sterk van de datum afhangen. Ik volg het topic wel :)

🖥️ | 🚗

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
ik kom misschien ook wel, kan ik leuk de mx5 uitlaten daar

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
NicknaamAuto
FwnkLancia Delta HF LS 2.0 Turbo

Heeft ook een computer!

• BruceLee
  • Laatst online: 16-11 16:42

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Mooi goed iedee ik ben er ^^ lekker doordeweeks een nachtje blijven Hoppa >:)

weet niet of mijn PM is doorgekomen maar je mag me ook adden.

Nick: BruceLee
Auto: Toyota Celica VVTi 1.8 16v 143PK

[ Voor 44% gewijzigd door BruceLee op 13-05-2009 13:45 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Uberprutser
Ze hebben een goede pizzatent (van horen zeggen) en een prima Doner zaakje (die is echt goed) in Adenau... En vergeet niet de bakker om geweldig brood te kopen _/-\o_

Genoeg redenen dus om naast de ring daarheen te gaan :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Beerkeeper schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:16:
Motoren zijn ook best :) Misschien moet je alleen meer motorrijders regelen als je niet in je eentje wilt rijden op de motor :P
Gooi me maar op de lijst dan, Suzuki GSX650F :) Ik zie tegen die tijd wel hoe ik er kom enzo, ivm Capo z'n punt met in gemengde groepen rijden met haast.

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 13-05-2009 11:31 ]

Verwijderd

Ballebek schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:55:
Ze hebben een goede pizzatent (van horen zeggen) en een prima Doner zaakje (die is echt goed) in Adenau... En vergeet niet de bakker om geweldig brood te kopen _/-\o_

Genoeg redenen dus om naast de ring daarheen te gaan :+
Pizzeria Pinocchio is echt briljant. Niet duur en iets van 18 inch pizza's :P

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 14:39

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Hoe is dit te doen voor een leek op ring gebied ??
Wil al een paar jaar daar eens lekker doorkachelen maar het komt er nooit van

dus intresse? Ja zeker!!

@chakotay, woon jij nog in de buurt (medemblik) of ben je ergens anders gaan wonen?

[ Voor 31% gewijzigd door Barreljan op 13-05-2009 22:42 ]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Beerkeeper
Voodoo_man schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:36:

Nou, mijn ervaring als broekie in een Opel Corsa 1.0 op de ring! :P

1. Rustig aan rijden, houd rechts als er iemand aankomt
2. Rustig aan rijden, niet overmoedig worden
3. Rij eventueel met iemand mee als je voor het eerst de ring wil zien? Er zullen vast wel mensen zijn die dat toelaten (tegen het meebetalen van een rondje o.i.d.).

Een rondje rijden is best fun, maar ga aub niet denken dat je schumacher bent. Er zijn stukken waar zat uitloop is, maar ook stukken waar je een halve meter kan uitwijken eerder de vangrail kusjes geeft :X

En nu ik hier toch post, wat zijn de voorkeurdata? :) ik zelf heb niet echt een voorkeur, ik vraag hopelijk op tijd wel vrij aan. in de week van 22-29 juni? of daar in de buurt?

[ Voor 10% gewijzigd door Beerkeeper op 13-05-2009 22:44 ]

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Voodoo_man schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:36:

je moet eens beginnen he :p

Lijkt mij ook wel wat!
ik houd het in de gaten :p

MexxT Seat Leon 20VT

word mijn 1e keer dan :9

Audi S3

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Beerkeeper schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:42:
[...]

Nou, mijn ervaring als broekie in een Opel Corsa 1.0 op de ring! :P

1. Rustig aan rijden, houd rechts als er iemand aankomt
2. Rustig aan rijden, niet overmoedig worden
3. Rij eventueel met iemand mee als je voor het eerst de ring wil zien? Er zullen vast wel mensen zijn die dat toelaten (tegen het meebetalen van een rondje o.i.d.).

Een rondje rijden is best fun, maar ga aub niet denken dat je schumacher bent. Er zijn stukken waar zat uitloop is, maar ook stukken waar je een halve meter kan uitwijken eerder de vangrail kusjes geeft :X
Gelukkig heb ik nog wel een stuk nuchterheid, als ik de baan niet ken dan rij ik nooit als een wannabe schumi ;)

gelukkig wel plenty ervaring op zandvoort (oa Time Attack 8) )

Maar verder hoop ik dan een beetje achter jullie aan te kunnen hobbelen :P

Dus, net als Mexxt, 1e keer

Mazda 323F 2.5 V6 J-Spec

Ik zal zo een PM sturen dan en als er wat data bekend is ben ik heel erg benieuwd!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Beerkeeper schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:42:
[...]

Zelfs als je niet vol uit gaat en toch reserve over houd kan het toch nog fout gaan:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/300gqbs.jpg

Tegen de blauwe borden rechts getikt

Afbeeldingslocatie: http://autofans.nickroos.nl/32/touristen/img_7369.jpg

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het lijkt me opzich ook wel leuk om een rondje (of meer) rond te kachelen. Maar dan moet ik wel tegen die tijd een auto hebben of mogen lenen.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Sick Nick schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:58:
[...]
Zelfs als je niet vol uit gaat en toch reserve over houd kan het toch nog fout gaan:
Nietus, als je dr af gaat zonder dat dr iets ligt ging je te hard :P
Sorry, ff flauw doen ;)
Je hebt al zat geluk gehad dat je alleen een paar krassen hebt en verder niks op dat punt, dat is een ding wat zeker is :D

leeg

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Klopt, goedkope manier van foutje maken op de ring zo. Krassen en klein deukje, had veeeeeel erger kunnen uitpakken :P Zat iets breed om een achterligger de volgende bocht wat meer ruimte te geven, gewoon eigen fout. Ging uiteraard te hard, in ieder geval wel voor die lijn, anders was er niks aan de hand geweest. Maar ja, kunst en vliegwerk en het kontje tegen het bord ipv de neus erin en daarna rond tollen :P

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Breidscheid, altijd lastig.
Als bijrijder met een maatje hebben we daar een 180 gedaan en op een haar na de vangrail gemist.
Gebeurde tijdens insturen. Overstuur met 130 kmh. Dankzij de kerbs op tijd afgeremd, ik kon de vangrail aanraken door mn raam :X

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ach ja, ik ben een keer in wehrseifen bijna in de wal beland toen 1 van mn voorwielen een paar keer blokkeerde met aanremmen, remde niet eens zo extreem hard.
Ging goed, niet geheel de ideale lijn en de toeschouwers zaten ongetwijfeld heel geinteresseerd te kijken, maar het ging allemaal net goed :P

leeg

• Gisae
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:28:
[...]

Gooi me maar op de lijst dan, Suzuki GSX650F :) Ik zie tegen die tijd wel hoe ik er kom enzo, ivm Capo z'n punt met in gemengde groepen rijden met haast.
Mocht je ergens in twente wonen dan rij ik wel met je mee. Als alles goed gaat heb ik zaterdag een GSX600F

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Uberprutser
Om alvast even in te komen:

http://www.youtube.com/watch?v=h4xQ3bfGP5s

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:11:
[...]

Breidscheid, altijd lastig.
Als bijrijder met een maatje hebben we daar een 180 gedaan en op een haar na de vangrail gemist.
Gebeurde tijdens insturen. Overstuur met 130 kmh. Dankzij de kerbs op tijd afgeremd, ik kon de vangrail aanraken door mn raam :X
Optimaal gebruik maken van de ruimte die je hebt :+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• _Drake_
JT schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:01:
[...]

Optimaal gebruik maken van de ruimte die je hebt :+
Hehe, het is en blijft wel een van de vervelendere bochten, de ax heeft de neiging daar te willen gaan oversturen (wat niet echt prettig/veilig is in een bocht die steeds scherper afloopt :+ ).

• kwiebus
  • Laatst online: 20-11 21:58
BruceLee schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 03:58:
Mooi goed iedee ik ben er ^^ lekker doordeweeks een nachtje blijven Hoppa >:)

weet niet of mijn PM is doorgekomen maar je mag me ook adden.

Nick: BruceLee
Auto: Toyota Celica VVTi 1.8 16v 143PK
Lijkt mij ook wel eens leuk zo'n rondje maar ik weet (nog) niet of ik mijn Celica daar aan durf te wagen.

Jouw rondje ziet er in ieder geval wel goed uit: http://www.youtube.com/watch?v=06HP897xn38

• chim0
  • Laatst online: 18:47
Gaaf man! Ik ben geen autosport liefhebber maar het is mooi om te zien natuurlijk dus ik wil mee als passagier. Ik hoop dat het doorgaat en dat ik met iemand mee kan rijden (heb zelf geen auto). Ik ben er nog nooit geweest maar vind het nu al spannend, zeker na het zien van al die filmpjes! 8)

• DaWaN
  • Laatst online: 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

Klinkt goed, ik wil er écht graag een keer heen.
Zal de eerste keer voor mij worden, auto is een Daihatsu Charade 1.3TX :P
Maar 'meeting' is wel weer een beetje karig, misschien moet iemand even de moeite nemen een goed plan in elkaar te draaien (meerdere dagen oid ??)

[ Voor 16% gewijzigd door DaWaN op 14-05-2009 22:07 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Als ik meerdere dagen ga logeer ik altijd bij www.ringrooms.de
Niet duur, aardige mensen (Sonja & Reinhard Koch), niet ver van de Ring en met ontbijt etc.
Reageren erg snel op mail, momenteel mss iets minder; Sonja is paar dagen geleden bevallen van hun 2de.

Verder is met een groepje naar de Ring rijden veel leuker. Voor mensen met verlaagde auto's: ik rijd altijd via Venlo. Route is nagenoeg zonder afslagen en stuk vlakker dan Arnhem-Oberhausen.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je de route daar al op gaat uitzoeken wordt het nog afzien op de ring :P
Hoe dacht je met je verlaagde auto door karussel te komen als je de A3 al hobbelig vindt?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Dat is ook even afzien :P
Overigens is vanuit Zwolle het verschil tussen Arnhem-Oberhausen en Venlo slechts een minuut of 5.

Ook het feit dat de Venlo-route vele malen rustiger en makkelijker is zorgt er bij mij voor dat ik die route relaxter vind om te rijden.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Bovenlangs :P

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vanuit Vorden (Achterhoek) is Venlo bijna 40km om, maar maakt het qua tijd niet erg veel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 14-05-2009 22:56 ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Mss dat ik na mn motorswap nog wel es bij Intrax ga om het eea te laten aanpassen maar dat zie ik nog wel.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ansich heb ik al langer zin om eens op de ring te kijken en misschien zelfs een opa-rondje te doen. Ik blijf dit topic volgen, mocht de datum goed uitkomen laat ik het tegen die tijd weten.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Verwijderd

Ik ga me niet speciaal voor deze meet opgeven. Als de datum gunstig uitkomt en ik besluit te gaan herkennen jullie de groene Primera vanzelf ;)

• Gisae
  • Niet online
Voor de mensen die de bochten willen leren: http://www.vimeo.com/4607340
Zo moet het.

Let ook op hoe ze sturen en gas geven. Voor de bocht remmen, en bij het insturen direct het gas opbouwen en de bocht uit accelereren en rustig blijven sturen tot het stuur weer recht is.

[ Voor 52% gewijzigd door Gisae op 15-05-2009 00:35 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• chim0
Gisae schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 00:33:
Voor de mensen die de bochten willen leren: http://www.vimeo.com/4607340
Zo moet het.

Let ook op hoe ze sturen en gas geven. Voor de bocht remmen, en bij het insturen direct het gas opbouwen en de bocht uit accelereren en rustig blijven sturen tot het stuur weer recht is.
Vet, lijkt wel Need For Speed de camera in de M3 als ie een beetje hard gaat, dat wazige effect :9~

• Knightwolf
Voor de mensen die mijn Ringfilmpje in het Show je auto topic nog niet gevonden hebben :P
http://www.youtube.com/watch?v=8fL0eMkuQPA&fmt=18

Voor mensen die de bochten willen leren, hier zelfgereden rondje waarbij ik aardig netjes de ideale lijn rij, en zelf gemaakt filmpje met alle bochten namen erin.

Download van Megaupload (358 MB)
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Nurburgringnamen_01_Intro.jpg
Sick Nick schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:10:
Klopt, goedkope manier van foutje maken op de ring zo. Krassen en klein deukje, had veeeeeel erger kunnen uitpakken :P
:Y :+

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Vectra/Ringcrash/IMG_6192_800.jpg
Godver, die gast kan rijden :D _O_ Stalen zenuwen, met 200+ op amper een meter achter die Porsche hangen en gewoon met de bochten meeslingeren d:)b
Wat onboard RingRace-filmpjes betreft wel een van de bruutste die ik tot nu toe gezien heb :D ook alsof het Need for Speed is tussen de andere rijders door slalommen, links rechts inhalen, enz :D

[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 15-05-2009 03:09 ]

Verwijderd

Overigens is dat laatste filmpje met die Porsche en Dodge niet gemaakt tijdens Touristenfahrten.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

Flotter

Pelipper!

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is daar bij de tweede ingang/uitgang toch? Als dat op 3 mei was tussen 2 en 3 uur heb ik je gezien :o 'k Verbaasde me er nog over dat je doorreed (officieel was je betrokken bij een ongeluk en had je dus moeten stoppen). Was sowieso niet onverstandig geweest om de schade even te bekijken.
Mocht jij dat niet zijn geweest heb ik niks gezegd

Een ringmeeting lijkt mij ook wel leuk :) Ik kan nu alleen nog niet zeggen of/wanneer ik zou kunnen... Als ik mee ga zou dat met een tweede generatie Golf 1.6 zijn. Geen snelheidsmonster, maar je kunt er wel toeristisch mee over de ring :P

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Knightwolf
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:25:
Overigens is dat laatste filmpje met die Porsche en Dodge niet gemaakt tijdens Touristenfahrten.
Duh, da's een VLN-race :P

• BruceLee
  • Laatst online: 16-11 16:42

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

vindt dat filmpje met die viper maar een beetje flauw die houd die porsche ook alleen maar bij omdat hij meer vermogen heeft...

update: Ik @ nurburgring (vln) in porsche gt3 cup wagen

http://www.youtube.com/watch?v=MNZMcfQtFnY&fmt=18

UPDATE:!!!!
New ! : http://www.youtube.com/watch?v=4afiT2ljfLc&fmt=18 Nordschleife met een oude Ford GT40

[ Voor 47% gewijzigd door BruceLee op 25-05-2009 14:43 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Knightwolf
Kan iemand een lijstje maken met datums waarop iedereen kan zeggen ja of nee? Bij de vorige GoT Fotoshoot-toertocht had iemand een scriptsite gemaakt waarin je je kan opgeven en voor alle genoemde datums ja/nee kan invullen, weet niet meer wie dat was.

Sinds kort kan er trouwens ook Touristenfahrten op de GP-Strecke gereden worden! Maar dat is maar beperkt open, namelijk alleen op maandagen, dinsdagen en donderdagen (en een enkele woensdag) van 18:15 tot 20:00. Lijkt me overigens ook heel erg gaaf om es een keer te doen.

Touristenfahrten site met openingstijden van zo'n 2 weken
http://www.nuerburgring.de/Touristenfahrten.60.0.html
Voor meer openingstijden kun je op datum zoeken.

[ Voor 46% gewijzigd door Knightwolf op 17-05-2009 02:48 ]

• Beerkeeper
Zondag 14-06 Hele dag
Zondag 21-06 Hele dag
Zondag 28-06 Hele dag

Het lijkt erop dat in die periode geen aaneensluitende volle dagen zijn :/

• Uberprutser
Je kan zelfs met een touringbus over het circuit heen... :')

• TheGhost
  • Laatst online: 02-07 10:04
misschien handig voor degenen die er nog nooit geweest zijn: http://www.ring-world.nl/ en http://www.nurburgring.nl. 2 sites om allerlei info te vinden over het hoe en wat rond de ring.

I'm not weird, I'm a limited edition

• Knightwolf
Ook een erg goeie site is al jaren lang de site van Ben Lovejoy
http://www.nurburgring.org.uk

• Beerkeeper
Naam14-0621-0628-0605-07
Beerkeeper

Even maar een animotabelletje aangemaakt :)

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

@ beerkeeper, nee ga zelf rijden natuurlijk :) Mazda 323F 2.5 V6 Jspec

• chim0
Ik ken vanaf de 21ste dan, ben t/m de 18de op vakantie.

• Knightwolf
Wordt er geen overnachting ingepland?

• Beerkeeper
Knightwolf schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:35:
Wordt er geen overnachting ingepland?
In die periode zie ik niet echt een overnachtingsmogelijkheid? tenzij je van zaterdag -> zondag gaat, maar zondag -> maandag betekent een ochtend + middag wachten...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, ik heb gisteren mijn eerste rondje ring gedaan, helaas wel op een natte baan... Op de parkeerplaats was het al een tijdje droog, en ze hadden de baan ook weer opengegooid voor motoren. Eenmaal op de baan bleek het hele ding echter nat te zijn :(

Sta niet bijzonder interessant op de foto dus, zo te zien ook nog net met knippertje naar rechts aan ruimte aan het maken om iemand langs te laten :+

Afbeeldingslocatie: http://ring-bilder.de/galerien_readyfornet/tf_17052009_I/images/175_4654.jpg

Oh, en over het afspreken, waarom niet gewoon op / bij de parkeerplaats bij de ingang? Daar moeten we uiteindelijk toch heen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 18-05-2009 18:26 ]

Verwijderd

Interesse! Met cordoba cupra.

Als ie tegen die tijd gemaakt is :')

• Knightwolf
Beerkeeper schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:59:
[...]

In die periode zie ik niet echt een overnachtingsmogelijkheid? tenzij je van zaterdag -> zondag gaat, maar zondag -> maandag betekent een ochtend + middag wachten...
Zit ff wat nauwkeuriger naar de openingstijden te kijken, en snap nu wat je bedoelt ja.

Dit is op zich wel een mogelijkheid:
za 13-6 eind vd dag, zo 14-6 hele dag en maandag 15-6 eind vd dag Touristenfahrten Nordschleife + GP-strecke

Maar er zijn wel mooie gelegenheden nog iets later hoor:
vr-za-zo 24-7, 25-7 en 26-7, vrijdag hele middag/avond en za-zo hele dag
za-zo 8-8 en 9-8 bijna hele dagen open
za-zo 15-8 en 16-8 hele dagen open
za-zo 22-8 en 23-8 hele dagen open
Maar dit zullen gezien de data wel drukke weekenden zijn.

za 29-8 eind vd dag, zo 30-8 hele dag en maandag 31-8 eind vd dag Touristenfahrten Nordschleife + GP-strecke

[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 19-05-2009 03:14 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Het lijkt me ook wel super tof om er aan mee te doen, maar weet niet of ik (/mijn auto) dat gaat trekken. (90pk TD). Wellicht later eens als ik wat meer PK heb (>130).

Hoi!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

EWK schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:08:
Het lijkt me ook wel super tof om er aan mee te doen, maar weet niet of ik (/mijn auto) dat gaat trekken. (90pk TD). Wellicht later eens als ik wat meer PK heb (>130).
Auto boeit toch niet man ;)
Ik ga ook gewoon met mijn pauperbak, kwestie van goed in je achteruitkijkspiegel kijken :)

• JT

JT

VETAK y0

Kan makkelijk, mijn eerste keer over de ring was meerijden in een 90pk Ford Mondeo TDI ;) :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Behalve het stuk heuvelop (bergwerk tot klostertal, dat is gewoon plankgas en met 120 omhoog ofzo en niet harder gaan) kan je met een charade anders toch best wel hard rond gaan ;)

• Knightwolf
Wat maakt motorvermogen nou uit om lekker lol te kunnen hebben? Zijn er genoeg die met amper 50-60 PK de baan op gaan hoor :)

• Uberprutser
Knightwolf schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 04:25:
Wat maakt motorvermogen nou uit om lekker lol te kunnen hebben? Zijn er genoeg die met amper 50-60 PK de baan op gaan hoor :)
In een Renault 5 met rolkooi die als een blok op de weg ligt :P

• EWK
  • Niet online

EWK

En hoe zit het met schade/verkering op Nordschleife? Het is toch gewoon openbare weg, en geen circuit?
Uitsluitingen

Van de verzekering is uitgesloten schade ontstaan:
1. tijdens het verblijf op racebanen, circuits e.d. en tijdens
het oefenen voor of deelnemen aan snelheids-,
regelmatigheids- of behendigheidsritten of -
wedstrijden.
Deze uitsluiting geldt niet voor schade
tijdens eenvoudige, geheel binnen Nederland op de
openbare weg gereden betrouwbaarheids-,
gezelligheids-, kaartlees-, puzzelritten e.d. niet langer
dan 250 kilometer en van ten hoogste 24 uur;

Hoi!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Sick Nick schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:32:
Behalve het stuk heuvelop (bergwerk tot klostertal, dat is gewoon plankgas en met 120 omhoog ofzo en niet harder gaan) kan je met een charade anders toch best wel hard rond gaan ;)
Waarom kun je daar niet harder gaan dan ? Puur omdat je vermogen te kort komt ?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

7% :+

leeg

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

EWK schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:30:
En hoe zit het met schade/verkering op Nordschleife? Het is toch gewoon openbare weg, en geen circuit?

[...]
ik denk dat het eerder onder de E.D, in "tijdens het verblijf op racebanen, circuits e.d" gaat vallen.. maar het zal afhangen van je verzekering...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Knightwolf
EWK schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:30:

[...]
Inderdaad, tijdens Touristenfahrten is het circuit officieel "openbare weg" waar altijd en alleen de standaard verkeersregels van de openbare weg van kracht zijn en waar iedereen zich aan dient te houden (niet rechts inhalen bv). Dat het feitelijk een circuit is doet er als het goed is niet toe. Officieel openbare weg is officieel openbare weg.
Voor Zandvoort, Assen, Zolder, Francorchamps ligt dat dus heel anders, want die worden niet als officieel openbare weg vrijgegeven.

Echter zou ik als je het echt belangrijk vind toch even navragen wat er precies met woorden "verblijf op circuit" wordt bedoelt, want die vind ik toch een tikje dubieus.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik kan elk weekend behalve 11, 12, 18 en 19 juli

Zelf heb ik geen auto dus wil graag mee rijden.
Woon zelf in Enschede echter vind ik 't prima om een tijdje (uurtje of 1.5 uur) in de trein te zitten zodat iemand niet te veel hoeft om te rijden om me op te pikken.
Dus bijv. Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn, Arhnem of Nijmegen is ook prima. Vermaak me wel in de trein :+

[ Voor 170% gewijzigd door GoldenSample op 27-05-2009 18:52 ]

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Ik kom ook, tenzij het tussen de 2de en 9de juni is, dan ben ik er niet.

Misschien is het handig om ook het andere nordschleife topic door te lezen, ik zie hier vragen voorbij komen die daar al lang en breed beantwoord zijn.

Ik heb ruimte voor 1 persoon in de auto, wie met mij mee wil rijden kan ik wel ophalen op station beek/elsloo of station sittard.

Het is misschien handig als we als we eenmaal allemaal daar zijn een aantal rondjes te rijden met iemand die er vaker is geweest voorop, zoals knightwolf, damasterpnut of ikzelf bijvoorbeeld. Op die manier kan iedereen die er nog nooit geweest is een beetje feeling krijgen en hoeven ze niet helemaal blind sommige bochten in. Degenen die er vaker zijn geweest weten wel wat ik bedoel.

Ook is het wel handig als degenen die er vaker zijn geweest daarna toch een beetje in de buurt van de rest blijft, zowel om op gekke dingen te letten als om op de parkplatz na de rondjes wat tips te geven.

Verder kan iedereen ook op de ring zelf bij mij instappen, en als de porsche gt3 rijders die ik ken daar zijn kan ik ook wel regelen dat iedereen een rondje bij hun kan meerijden.

[ Voor 66% gewijzigd door MadMan op 27-05-2009 19:58 ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• _Drake_
GoldenSample schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:47:
Ik kan elk weekend behalve 11, 12, 18 en 19 juli

Zelf heb ik geen auto dus wil graag mee rijden.
Woon zelf in Enschede echter vind ik 't prima om een tijdje (uurtje of 1.5 uur) in de trein te zitten zodat iemand niet te veel hoeft om te rijden om me op te pikken.
Dus bijv. Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn, Arhnem of Nijmegen is ook prima. Vermaak me wel in de trein :+
Je kan eventueel met mij meerijden vanaf utrecht ;)

• EWK
  • Niet online

EWK

Maar even voor de duidelijkheid, gaat het nu om een dag, of om een heel weekend?
Zaterdags kan ik op mijn buik schrijven, zondags daarentegen... :)

Edit, en mocht ik besluiten mee te gaan kom ik vanaf Zwolle, en wil gerust iemand (redelijk op de route) oppikken. Enschede/Hardenberg/Arnhem bijvoorbeeld.

[ Voor 36% gewijzigd door EWK op 27-05-2009 20:48 ]

Hoi!

• _Drake_
ongeacht het een dag/weekend/week is kan je b.v beslissen een enkel dagje te komen ;).

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

DaWaN schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:42:
[...]

Waarom kun je daar niet harder gaan dan ? Puur omdat je vermogen te kort komt ?
Zoals 4x2 zegt, het gaat daar nogal stijl omhoog ongemerkt. Je bent aan het trappen wat je wilt maar behalve een diepere brom uit de 1.3 krijg je er weinig extra snelheid uit :P Eerste keer dacht ik ook dat de boel stuk was maar toen bedacht ik me, misschien gaat dit wel heuveltje op. Je hebt daar weinig referentie om het aan te zien dus is nogal verneukeratief, heet niet voor niets vals plat.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik heb mn 1e rondje met mn VFR750 gedaan, reed sowieso vrij rustig, maar die ploegde daar gewoon met 120 omhoog, had het niet echt in de gaten dat het nogal steil omhoog ging, de kadett voor me gaf ws vol gas.
Toen ik dr met mn E30 voor het eerst omhoog ging (zelfde vermogen, 800kg zwaarder) dacht ik idd dat ie kapot was :D
Met mn 02 haal ik daar ook net 130-140 als ik goed uit bergwerk kom en rond de angstkurve zakt ie daar nog wat onder.

[ Voor 20% gewijzigd door 4x2 op 28-05-2009 00:50 ]

leeg

• Knightwolf
Als ik Bergwerk en Kesselchen voorzichtig neem kom ik met m'n Vectra amper aan 140 bij Angstkurve (scherpe bocht net voor Klostertal waar je moet remmen). Als ik Bergwerk goed neem en volgas door Kesselchen vlam kom ik al aan de 170. Maar hoe dan ook is het ook met m'n 170 PK goed te merken dat het daar aardig omhoog gaat :P

@ EWK:
Als iedereen een weekend gaat wil niet zeggen dat jij dat ook moet :) zoals Drake zegt kun je dan zelf bv gewoon een los dagje komen.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Met de clio haal ik daar 190 en dan kwam ik nog niet eens optimaal uit bergwerk :P Flugplatz gaat nog een tikkeltje harder, boven de 210 als er geen verkeer rondom zit. Fuchrohre heb ik de ballen niet voor om met 180+ doorheen te knallen, schijnt wel te kunnen maar dat gaat me net ff te hard voor een high-speed knik heuveltje af met de vangrail op minder dan 2 meter afstand.

• Gisae
  • Niet online
Sick Nick schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 03:19:
Met de clio haal ik daar 190 en dan kwam ik nog niet eens optimaal uit bergwerk :P Flugplatz gaat nog een tikkeltje harder, boven de 210 als er geen verkeer rondom zit. Fuchrohre heb ik de ballen niet voor om met 180+ doorheen te knallen, schijnt wel te kunnen maar dat gaat me net ff te hard voor een high-speed knik heuveltje af met de vangrail op minder dan 2 meter afstand.
Die is gaaf, daar ging ik plankgas door :P

• Knightwolf
Flugplatz, geen idee hoe hard ik daar haalde (aandurfde), maar lang geen 180 iig.
Daarentegen Fuchsrohre haalde ik met een lichte aarzeling halverwege zonder al teveel moeite nog 195 onderaan, maar leip is dat zeker ja...

[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 28-05-2009 04:23 ]

Verwijderd

Fuchsrohre doe ik zelf op dit moment nog niet harder dan 170. Vind ik snel zat.
Remmen NA de dip, terugschakelen, gas erop naar rechts en dan zo soepel mogelijk door Adenau.

Erg mooi stukje. Erg link ook.

• JT

JT

VETAK y0

Flugplatz heb ik de 200 wel gehaald, Fuchsrohre weet ik niet :P

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 2 Laatste