USB stick, verschil tussen 64bit en 32bit

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
Ik heb een 16gb usb stick van transcend. Hij doet het prima, geen bad sectors oid en goede schrijf/lees snelheden.

Echter heb ik er wel een probleem mee. Als ik videobestanden (*.avi) kopieer vanaf een windows xp 64bit computer naar de USB stick. Daarna dezelfde bestanden kopieer vanaf de usb stick op een windows xp 32bit computer, krijg ik leesfouten en zijn alle video bestanden kapot.

Ga ik vervolgens naar een xp 64bit computer, dan kan ik de bestanden van de usb stick weer prima kopieeren zonder dat er problemen zijn.

Hoe komt dit, en hoe kom ik er vanaf?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Welk bestandssysteem gebruik je? Kan je het op andere besturingssystemen proberen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Is het alleen met videobestanden of ook met andere bestanden? Is het niet een probleem met een codecs die op het ene systeem wel aanwezig is en op het andere systeem niet?

Met welk programma probeer je ze te openen? heb je VLC geprobeerd?

Desktop | Server | Laptop

• Opperhoof
De stick is geformateerd in FAT32.
Met andere grote bestanden is het me ook wel eens opgevallen, maar toen dacht ik dat het een schrijffoutje was en heb ik het verder niet uitgezocht. Toen ging het om een PDF van 200MB.

Codecs is geen probleem. Het gaat gewoon om een downloade aflevering van een serie. Dus zo'n video bestand van 349MB. Ik kopieer die naar de usb stick vanaf mijn xp 64bit systeem. En als ik het dan wil kopieren naar de desktop van mijn windows xp32bit systeem krijg ik een lees error.
Wil ik het daarna kopieren naar mijn xp 64bit systeem, is er niets aan de hand en staat het er met 30 seconden.

Openen in bijv. BSplayer zonder het eerst naar de desktop te kopieren gaat wel aardig. Maar dan krijg je heel veel stukken beeld waar de kleuren niet goed zijn en waar je blokjes ziet en stukjes van ~5seconden die hij overslaat. Af en toe loopt BSplayer ook vast halverwege de aflevering.

Met een andere USB stick heb ik nergens last van.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat voor leeserrors krijg je? Kun je van andere USB sticks wel dergelijke grote bestanden kopieren? En krijg je de leeserrors ook als je een andere USB poort (bv direct op het moederbord) probeert?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Opperhoof
Mijn analyse was toch niet helemaal juist. Het ligt aan mijn laptop in combinatie met mijn USB stick.
Als ik video bestanden van een willekeurige computer naar mijn stick kopieer gaat kan ik die op alle willekeurige computers openen, behalve op mn laptop. Daar krijg ik de error:

Error copying file or folder
cannot copy videofilename: the parameter is incorrect

Raaaar

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Heb je al geprobeerd om al je usb devices te verwijderen vanuit apparaatbeheer? Probeer ook de drivers voor je USB eens opnieuw te installeren.

Desktop | Server | Laptop

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Je kopieert waarschijnlijk vanuit de Windows Verkenner? Probeer het volgende:
- Stop USB stick in laptop
- Als autorun menuutje komt, géén actie kiezen
- CMD starten (Start -> Uitvoeren -> 'cmd' -> OK
- daar naar station gaan en *.avi kopiëren

Lukt dat wel, dan is de AVI handler niet goed, zie Windows FAQ

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14

Robtimus

me Robtimus no like you

Rupie schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:27:
Heb je al geprobeerd om al je usb devices te verwijderen vanuit apparaatbeheer? Probeer ook de drivers voor je USB eens opnieuw te installeren.
Zoek ook eens naar USBDeview, dat kan mss ook helpen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De stick is geformateerd in FAT32.
Probeer eens of je het nog hebt met NTFS ipv FAT32.

• Opperhoof
Lekkere Kwal schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:28:
Je kopieert waarschijnlijk vanuit de Windows Verkenner? Probeer het volgende:
- Stop USB stick in laptop
- Als autorun menuutje komt, géén actie kiezen
- CMD starten (Start -> Uitvoeren -> 'cmd' -> OK
- daar naar station gaan en *.avi kopiëren

Lukt dat wel, dan is de AVI handler niet goed, zie Windows FAQ
dan zegt hij precies hetzelfde:

C:\>copy f:\film d:\
f:\film\Rob Bell - Everything Is Spiritual (2007).avi
The parameter is incorrect.
0 file(s) copied.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik kom het bij wat zoekwerk vaker tegen, vooral bij bestanden > 2 GB, wat natuurlijk bij FAT32 hoort. Kan je eens chkdsk draaien op de stick? En als je eens van een Linux LiveCD opstart (Ubuntu of Knoppic bijvoorbeeld), geeft hij dan ook problemen?
Pagina: 1