juiste koeler voor processor

Pagina: 1
Acties:

• MD90
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
beste tweakers,

Ik heb laatst een nieuw systeem gebouwd in een oude kast van mij namelijk de CasEdge Diabolic Minotaur Gamer Case

http://www.bigbruin.com/assets/images/diabolic-promo.jpg

alleen de airflow is niet echt optimaal te noemen in deze kast mede doordat er aan de voorkant geen fan geplaatst kan worden en nu vraag ik me af welke koeler ik het beste kan gebruiken voor mijn processor.

zelf zat ik aan een van deze twee te denken :

http://azerty.nl/producte...um-met-koperen-basis.html

http://azerty.nl/8-976-20...e-maxorb-ex-koeler-v.html

nou is het opzich niet een hele grote kast dus vraag me af of de v8 wel een goede keus is.

zijn er mischien nog andere betere alternatieven of hebben jullie nog wat tips om toch de airflow te kunnen verbeteren ?

er zit een am2+ moederbordje in met een Amd Phenom II X3 720 Black edition op en een Sapphire HD4870 512MB dus het word nu aardig warm in de kast

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kijk eens op www.silentpcreview.com; daar worden veel CPU-coolers met elkaar vergeleken o.b.v. koeling en geluid.

Verder; de afmetingen staan vaak wel op de site van de fabrikant dus dat kun je nameten.

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wil je er mee overklokken? Wordt de kast al erg heet (temperaturen..!).
Ik wil ook graag een iets koelere kast en langere levensduur van mijn apparatuur, maar ga van me levensdagen nooit overclocken. Maaar.. dan kun je ook wel toe met een koelertje van zo'n 30 euro! Of een cpu nou 30 graden is of 25 graden zonder dat je overclockt maakt verder niet zoveel uit, daar heb je niet een monsterkoeler voor nodig.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, ik zou persoonlijk eens kijken welke plekken wel gevuld kunnen worden om de airflow te maximaliseren. Desnoods zet je de zaag in je kast.

Verder ben ik zelf erg te spreken over de producten van Scythe. Zelf heb ik een Ninja II in een Antec Three Hundred.
De Ninja II werkt daarin passief en word slechts gekoeld door de outtakes boven en achter de CPU.

Van die Phenom II X3 verwacht ik dattie wat meer warmte genereert dan mijn Athlon 64 X2 EE, dus sja, passief zal wel niet lukken.
Maargoed, een groot deel van de koeling wordt bepaald door de aanwezigheid van verse, koele lucht om de componenten te koelen. Dus misschien is het wel raadzamer om een andere systeemkast te kopen ipv een andere CPU koeler.
Als de warme lucht niet weg kan schiet je nogsteeds niks op ;)
Een Antec Three Hundred of Nine Hundred is dan wel een praktische kast, veel aan en afvoer van lucht mogelijk, en niet zo gek duur.

edit:
Anyway, je moet natuurlijk even kijken wat je budget is en wat je wil doen.
Als grondbeginsel voor zowel koeling bij overclocken als stilte is een kast met veel airflow belangrijk.
Zorg dat je dat als eerste op orde hebt. Een of twee 120mm's voor in en achter in is echt een ideale situatie. Dan heb je fatsoenlijke doorstroming.
Daar na kan je mijns inziens gaan kijken naar andere dingen zoals alternatieve CPU koelers en GPU koelers.

Hell, als je je airflow echt goed doet en het gaat verder om stilte, dan zou je zelfs die Phenom wel passief moeten kunnen laten draaien.

[ Voor 72% gewijzigd door McKaamos op 12-05-2009 14:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?