Dat had je kunnen weten, maar het is vervelend dat je daar nu pas achter komt.
Geen enkele Panasonic plasma doet 1080p via componenten of vga, alleen via hdmi. Daarom moet je je pc ook via hdmi aansluiten, want dan pakt die wel 1080p.
Samsung is één van de weinige merken die 1080p ook over vga en componenten kan, sommige Sony's kunnen het ook.
Er is zo goed als geen enkele game die op 1080p wordt gerendered, ze worden eigenlijk allemaal op 720p gerendered. Als je de xbox op 1080p hebt staan, wordt het beeld door de xbox geupscaled.
Aangezien een xbox met hdmi nogal goedkoop geworden zijn, (€240 incl 60GB en 2 games) zou ik die aanschaffen.
Je kunt m dan met hdmi aansluiten en je hebt een grotere harde schijf waar je games kunt opslaan en dus lekker stil kunt gamen. Bovendien is de koeling sowieso verbeterd van de nieuwere xbox.
Hoe heb jij je instellingen staan dan?
De Pana moet sowieso op Cinema en zeker niet op dynamisch.
Bij het kijken of gamen op HD, moet scherpte zo laag mogelijk. 0-10% van het balkje. HD is immers al scherp.
Bij SD moet dit weer hoger. De Pana onthoudt de verschillende instellingen voor verschillende sources, dus je hoeft dit maar 1 keer in te voeren.
Contrast moet ongeveer op 50-70, kleur op 60-70%, net als helderheid.
Warm is de meest gebruikte kleurinstelling.
http://www.hdtvtest.co.uk...x-p42g10b-20090415146.htm
test, helaas zonder vermelding van instellingen
Hier heb je een link met een test van de G10, maar ook met uitleg van beeldinstellingen. Je wilt niet weten hoe belangrijk instellingen zijn! Mensen laten vaak de tv staan zoals ze m aanzetten en dat moet zeker niet!
Een kennis van me heeft een 40 inch hdready Samsung lcd en het beeld was gewoon beroerd! En hij was nog wel zo trots op zn beeld icm een hd decoder en hd zenders.
Ik ging s ff helpen, wat blijkt: ook hij had niets veranderd en dus stond de tv op dynamisch.
Binnen 2 minuten had ik het beeld zo veranderd, dat het leek alsof er een nieuwe tv stond. Zn vriendin die van boven kwam en niet wist dat we iets hadden veranderd, zei het meteen: ohh wat een mooi beeld! Hoe kan dat nou??
http://www.avforums.com/f...our-tv-find-out-here.html
Hier zie je bijvoorbeeld dat de zwartweergave en een goede instelling daarin (details in het zwart dus) zorgt voor een 3d achtig beeld. Mensen die roepen dat een calibratie onzin is, hebben nog nooit een gecalibreerd toestel gezien.
Ik durf rustig te zeggen dat een gecalibreerd wat ouder toestel, een nieuw ongecalibreerd toestel compleet verslaat in beeldkwaliteit. Ik spreek uit ervaring.
Let ook op het prachtige daadwerkelijke contrast van de plasma. Doordat bij een plasma iedere cel apart kan worden aan/uitgezet, krijg je een bijzonder hoog contrast.
Dat is heel wat anders dan het beroerde dynamische contrast van lcd's, waarbij bij donkere scènes het backlight wordt gedimd. Aangezien een conventionele backlight niet in delen kan worden gedimd, wordt het zwart wel donkerder maar je mag 1 keer raden wat er met de rest van het beeld en de kleuren gebeurt.
Daarom zijn led lcd's een grote stap voorwaarts. Helaas heeft Samsung nu een hele serie led lcd's uitgebracht die niet afzonderlijk in groepen kunnen worden gedimd en dus is het hele led voordeel bij deze toestellen verdwenen. Dit zijn de zogenaamde edge lit leds lcd's die je kan herkenne aan de extreem dunne toestellen. Sony heeft dit ook in enkele modellen zitten.
http://www.avforums.com/r....php?reviewid=49&pageid=1 (test G10 )
[
Voor 69% gewijzigd door
Ferry34 op 13-05-2009 10:51
]