uitgaand verkeer blokkeren op 2003 terminal server

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik ben op zoek naar een manier om uitgaand verkeer te blokkeren voor gebruikers op een windows 2003 terminal server.
In de standaard firewall kan ik alleen inbound verkeer blokkeren naar bepaalde poorten.
Ik wil echter outbound verkeer blokkeren naar bepaalde servers en poorten op het interne lan.

Iemand een goed idee?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
Installeer een andere firewall?

[ Voor 12% gewijzigd door Nielson op 11-05-2009 23:09 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Creëer een IP-sec policy, voorbeeld:

Block Web Browsing but Allow Intranet Traffic with IPSec

Bovenstaand voorbeeld legt uit hoe een policy aangemaakt moet worden wat outbound poort 80 en 443 blokkeert naar alle ip-adressen, behalve een intranet server. Pas dit voorbeeld aan naar je eigen behoeften en klaar.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
Je kan dit natuurlijk doen met VLAN's en daarop toegang geven of als je het specifiek wil doen op de Terminal Server heeft RES PowerFuse met IP Connections de mogelijk IP verkeer te blokkeren op zowel ip adressen/reeksen, poortnummers en gebruikersgroepen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie het antwoord van Question Mark, dat lijkt me de beste manier.. Verder verwachten we binnen PNS (en heel GoT) wel wat meer eigen inzet. We zijn natuurlijk geen helpdesk :)

Dit topic is gesloten.