[Vista/XP] Delen HP printer - Extern downlevel-document

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:56
Na een paar avonden knoeien met alles wat ik op internet kan vinden open ik toch maar een topic:

Mijn HP printer op mijn XP machine kan ik niet gebruiken vanaf mijn Vista laptop.

Het betreft een HP Deskjet 960C. De printer zelf werkt perfect vanaf de XP machine waar hij aan vast zit.

Nu het probleem:

Vanaf mijn Vista laptop kan ik deze printer niet toevoegen. Hij blijft (ondanks tips als gelijke werkgroepen, gelijke username, openzetten van alle mogelijke firewalls) komen met de melding 'toegang geweigerd'.

Nu ben ik natuurlijk niet voor één gat te vangen, dus Google om hulp gevraagd. Blijkt een veel voorkomend probleem te zijn: Je kunt het omzeilen door een Local Port aan te maken als \\server\hp, en dan de printer lokaal te installeren op deze poort.

Prima. De printer is geïnstalleerd en ik verstuur een testpagina. Deze gaat ook keurig het netwerk op, dwz hij verdwijnt weer uit de wachtrij van de Vista machine. Hij komt ook aan in de wachtrij van de XP server. Hier komt hij echter aan als "Extern downlevel-document". Ik zie hem dan ong. een halve seconde, en ook hier verdwijnt ie. De printer blijft zwijgen als het graf.

Ik heb de nieuwste driver van HP gedownload, en weet nu echt niet meer waar ik dit moet zoeken.

Iemand een idee of tips??

Oja, filesharing werkt wel perfect tussen beide machines.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
De engelse term is "Remote downlevel document" en slaat op een verouderde manier van printen (o.a. vanuit DOS-applicaties). Hier meer: Print Jobs to Windows NT Servers Named "Remote Downlevel Doc." maar helaas geen oplossing voor TS. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 11:44
Voor de zekerheid: je hebt de printer wel gedeeld via configuratiescherm --> printers en faxaparaten?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
Rupie schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:26:
Voor de zekerheid: je hebt de printer wel gedeeld via configuratiescherm --> printers en faxaparaten?
Zekers, hij doet het ook wel vanaf een andere (tijdelijk aangesloten) laptop. Het probleem doet zich echt alleen voor als ik vanaf Vista naar de XP bak probeer te printen.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik kwam dit tegen:
had the same problem and here's what I did to fix it:

Go to Control Panel. Choose printer. Then choose Add Printer.

Choose Add a local printer. Click on Create a new port. The default in the drop down box is Local Port. Do not change that. Click Next.

A dialogue box will appear asking for you to enter a port name. Type in the \\computer name\printer name ie. My computer's name is basement and the printer name is EpsonSty so I typed in \\basement\epsonsty

Yahoo! It worked. Go figure! I guess Microsoft thinks printers on a intranet are local.

I hope this helps, I scoured many forums b4 finding this fix. Microsoft's support docs and HP's tech support were no help.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
Helaas, zoals ik in de TS al aangaf, heb ik deze truc al toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
sorry, had ik gemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
Verder niemand ervaring met het delen van een Deskjet 960 tussen Xp en Vista??

Dit moet toch mogelijk zijn?

Pagina: 1