IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
The devil is in the details.
[ Voor 2% gewijzigd door -elw00d op 11-05-2009 22:28 . Reden: Hahn was sneller! ]
De hoogleraar die Calculus gaf vond de formule van Euler, de mooiste formule die er bestaat. Oordeel zelf: ei π + 1 = 0
[ Voor 55% gewijzigd door Cadezo op 11-05-2009 22:41 ]
Met ^^eamelink schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:28:
Het wordt meestal al gebruikt als imaginaire eenheid.
1
| i² = -1 |
Dat is wat i me nog levendig herinner van de leessen wiskunde
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Wat een simpel antwoord ook weer.. Maar toch bedankt.
[ Voor 33% gewijzigd door link0007 op 11-05-2009 22:56 ]
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Daarvoor is het militair alfabet. Dat zou iedereen moet leren op school.Borromini schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 02:56:
offtopic:
Wacht maar tot je in panne valt en je chassisnummer aan de bijstand moet doorgevenDan zal je vloeken op je garagehouder
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
B.v. de notatie Z = j3 + 4 voor X = 3 Ω en R = 4 Ω.
De Griekse letters staan daar weer een beetje buiten. Maar natuurlijk kunnen alle letters worden gebruikt als je veel functienamen nodig hebt of een specifieke (bekende) functie wilt omschrijven (natuurlijk gebruik je bijvoorbeeld de zeta voor de Riemann zetafcuntie).Confusion schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:07:
Ik heb letterlijk het hele Griekse alfabet als functienaam of variabele langs zien komen tijdens mijn studie.
Maar als je zomaar een functie maakt, bijvoorbeeld voor in een oefenopgave, dan zul je deze toch snel f(x) noemen.
Bij veel vakken niet. Ook in een oefenopgave is een golffunctie PhiA(x)Andamanen schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:32:
Maar als je zomaar een functie maakt, bijvoorbeeld voor in een oefenopgave, dan zul je deze toch snel f(x) noemen.
Welke studie heb jij gedaan dan? want ik kan zo snel niks bedenken bij San en Sho, of OmikronConfusion schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:07:
Ik heb letterlijk het hele Griekse alfabet als functienaam of variabele langs zien komen tijdens mijn studie.
Wat zijn san en sho?.3V3RT schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:41:
Welke studie heb jij gedaan dan? want ik kan zo snel niks bedenken bij San en Sho, of Omikron
edit: al gevonden.. apart.. toch wel grieks gehad vroeger maar die oude letters heb ik nooit gehad.
Zo te zien ook niet echt veel gebruikt.
[ Voor 29% gewijzigd door job op 16-05-2009 22:49 ]
het zal wel een combinatie zijn van conventies en verwarring met de imaginaire eenheid zijn; ook in mijn bachelorstudie natuurkundeben ik nooit een i als functienaam tegengekomen. Na f,g,h worden trouwens al snel indices aan functies gehangen: f1 en daarbij inderdaad ook fi, met i een lopende index. Soms wordt een functienaam na een transformatie vervangen door zijn Griekse variant; de x wordt een xi/ksi en die is verdomd lastig om te schrijven. Ik maak er altijd een èta van
Golffuncties krijgen meestal een griekse letter, net als dingen die met hoeken en rotatie te maken hebben.
Er is trouwens ook een enkele (voor zover ik weet) hebreeuwse letter in gebruik, de aleph (lijkt op alpha) voor een bepaalde klasse van getallen, aleph 0 is er eentje van in elk geval.
Letterverwarring met i,I en l, L lijkt me niet logisch, omdat meestal cursieve letters of handschriftletters worden gebruikt voor functienamen, zeker in drukwerk.
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
Bij elektrotechniek gebruiken we ook j ipv i, en gebruiken we wel i voor functies (de stroom om precies te zijn
Natuurkunde. Ik was van deze tabel uitgegaan: Wikipedia: Greek alphabet. Omikron en Upsilon zijn de zeldzaamste; ik weet zo snel niet meer waar die weleens voor gebruikt werden. Overigens zit er natuurlijk ook veel wiskunde in zo'n opleiding.3V3RT schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:41:
Welke studie heb jij gedaan dan? want ik kan zo snel niks bedenken bij San en Sho, of Omikron
Gamen op een laptop is best ok .... echt