Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer print blauw niet optimaal meer

Pagina: 1
Acties:

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een brother DCP-115C inktjet printer. Deze printer gebruik ik voornamelijk om foto's uit te printen op fotopapier. Nu heb ik het probleem dat de foto's ineens erg rood/paars waren. Na inspectie van de printer bleek dat de blauwe inkt cartridge helemaal leeg was. Deze heb ik vervangen, maar nu zijn mijn foto's nog steeds erg rood/paars van kleur.

Nu heb ik een testpagina uitgeprint waarbij alle cartridgekleuren uitgeprint worden als horizontale balken, en niet verbaasd vertoont blauw lelijke horizontale strepen. Het ligt dus echt aan het blauwe gebied van de printer. Ik vermoed dat er nu ergens lucht zit in de leidingen van de printer zit. Of kan het ook zijn dat als je een tijdje zonder inkt print dat de printerkop stuk gaat? Ik heb zo'n 25 foto's uitgeprint en alle 25 zijn ze rood van kleur waar het blauw had moeten zijn.

Ik heb in mijn handleiding gekeken en daar stond in dat als een print horizontale strepen vertoont de printer 5x gereinigd moet worden. Indien dit geen succes heeft moet ik hem opsturen naar Brother. Daar heb ik eigenlijk geen zin in, want mijn garantie is al jaren geleden verlopen en dit printertje kostte mij destijds 42 euro.

Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit op kan lossen? Kan een printerkop stuk gaan als hij geen inkt krijgt? Alvast bedankt. :)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:38
Heb je hem al geprobeerd 5x te reinigen? Dat begrijp ik niet helemaal uit je verhaal.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Jup, dat heb ik al gedaan. Heb hem zelfs 10x achter elkaar laten reinigen maar mocht niet baten.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Verwijderd

ik had dat ook ooit met me printer. Dat kwam doordat ik de cardridge bij heb laten vullen. Toen ik een nieuwe had gekocht, een orginele, werkte het weer perfect.