Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 20:46
Beste mensen,

Even een vraagje zo op de maandagavond over Vue en Maya. Met de Vue plugin kan ik in Maya prima landschappen met bijbehorende luchten maken en renderen.

Maar als ik vanuit Maya zelf wat geometrie toevoeg, (bijvoorbeeld een brug ofzo) dan werkt het licht niet op deze objecten en blijft alles zwart. Vanuit maya een directional licht toevoegen maakt de Maya objecten wél zichtbaar, maar daarmee wordt het landschap ook weer overbelicht!?

De Vue plugin heeft ook een optie om primitieven te maken die wél gewoon goed werken, maar die kan ik weer niet goed bewerken met de Maya tools. (Ik kan bijvoorbeeld wel een cube platter schalen, maar een extrude zie ik in de render opeens weer niet terug!)

Dus wie weet wat hier de 'recommended workflow' is?

/edit
Never mind... het lijkt er vooralsnog op dat de volgorde van belang is. M.a.w woorden, Maya geometrie die ná het aanmaken van de "Vue Sky en Terrain" wordt geplaatst, reageert niet op het reeds bestaande licht.

[ Voor 12% gewijzigd door Undertaker2 op 11-05-2009 22:21 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec