Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
Ik heb het volgende systeem:

Gigabyte EX58-DS4, BIOS versie F6c (nieuwste volgens de site)
Intel Core i7 920
Sapphire Radeon 4850

Okey, het werkt allemaal prima. Ik zit alleen met het volgende:

Ik zet de pc meestal op stanby (S3). Wanneer ik terug kom uit standby, dan gaan eerst een paar fans flink draaien (ongeveer 10 seconden). Daarna draaien de fans weer normaal en dan pas begint het systeem met het laden van het OS (In dit geval Vista of W7-RC).

Mijn vorige systeem kwam gewoon meteen terug uit standby, nu moet ik even wachten. Het probleem ligt volgens mij niet bij het OS, maar bij het mobo.

Bij S1 standby (instelbaar in het BIOS) is er niks aan de hand en komt het systeem meteen terug uit standby. Het enige nadeel van S1 is dat de cpu-fan tijdens standby blijft draaien, dus niet wenselijk.

Weet iemand raad? Moet ik het maar accepteren? Of is er een oplossing/BIOS-instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet heb je wat aan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Had het zelf ook bij me Ga-X48-DQ6, dan duurde het 4/5 sec. maar met me DFI lanparty P45 heb ik het ook rond de 4/5 seconden. Heb je alles in het bios al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Ik heb in de BIOS al alles gedaan, waarvan ik denk dat ze invloed zouden kunnen hebben.
Het enige is dat ik de Vcore nog iets hoger kan zetten (nu staat die op 1 V, stabiel).

De troubleshooter helpt me niet veel verder, behalve dat ik vanavond eens naar de 5V en 12V kabels zal kijken. Aangezien ik een 850W voeding heb denk ik overigens niet dat daar het probleem zit.

Ik zal vanavond er ook eens een andere videokaart inzetten. Mss. heeft het met mijn Sapphire 4850 te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Molybdenum op 12-05-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:22:
Aangezien ik een 850W voeding heb denk ik overigens niet dat daar het probleem zit.
hoeft niets te zeggen. misschien is hij wel harstikke instabiel. Maar ondanks dat verwacht ik ook niet dat het in je voeding zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Dat is waar, trouwens, deze 850 watter zit er sinds een paar maanden in. Daarvoor zat er een wat oudere voeding van 500 W in en had ik hetzelfde probleem.
Pagina: 1