• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 15:33
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem ik heb nu een mediacenter pc ( amd s939 3700+ / 2gb ram / )
Met daarin 2 tuners een pvr150mce en een pvr500mce ik gebruik deze beide met 2 digitenne kastjes van KPN aangesloten op de 3 kleuren tulpen van beide kaarten. Nu stond er voorheen een 60 cm tv en was het beeld "redelijk" nu staat er een 107cm tv en is het beeld qua kleuren heel erg vaal? tijdens deze omschakeling ben ik ook veranderd van xp mce naar vista mce. Ik vermoed dat de kleuren verandering vooral komt door de grootte van het beeld... klopt dit? Ik heb al met de instellingen gespeeld van de tv en de pc zelf maar dit wil niets opleveren.
Als ik namelijk gewoon via de scart aansluitingen kijk is het wel "goed" voor zover het beeld van digitenne nou eenmaal is. Ik had altijd begrepen dat de PVR150mce 500mce etc Goede tv-kaarten waren/zijn van Hauppauge.
of ligt hier het probleem ? en zou ik eens moeten kijken voor een andere.
( de 2 tv-kaarten zijn voor opnemen en afspelen tegelijk "dit werkt!" )

Ohja en er is geen kabel aansluiting op de boerderij :P dus geen digitale tv???!!!??? ;(

Iemand tips? anders gaan we de 60 cm maar weer opzoeken...

mvg, Tony

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
b4bol4t schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:51:
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem ik heb nu een mediacenter pc ( amd s939 3700+ / 2gb ram / )
Met daarin 2 tuners een pvr150mce en een pvr500mce ik gebruik deze beide met 2 digitenne kastjes van KPN aangesloten op de 3 kleuren tulpen van beide kaarten. Nu stond er voorheen een 60 cm tv en was het beeld "redelijk" nu staat er een 107cm tv en is het beeld qua kleuren heel erg vaal? tijdens deze omschakeling ben ik ook veranderd van xp mce naar vista mce. Ik vermoed dat de kleuren verandering vooral komt door de grootte van het beeld... klopt dit? Ik heb al met de instellingen gespeeld van de tv en de pc zelf maar dit wil niets opleveren.
Als ik namelijk gewoon via de scart aansluitingen kijk is het wel "goed" voor zover het beeld van digitenne nou eenmaal is. Ik had altijd begrepen dat de PVR150mce 500mce etc Goede tv-kaarten waren/zijn van Hauppauge.
of ligt hier het probleem ? en zou ik eens moeten kijken voor een andere.
( de 2 tv-kaarten zijn voor opnemen en afspelen tegelijk "dit werkt!" )

Ohja en er is geen kabel aansluiting op de boerderij :P dus geen digitale tv???!!!??? ;(

Iemand tips? anders gaan we de 60 cm maar weer opzoeken...

mvg, Tony
floppydtv gaan gebruiken ipv de hauppauge kaarten, dat scheelt je het eea aan conversieslagen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 15:33
Oftewel als ik wil opnemen en tv kijken tegelijk ben ik +- 300 euro kwijt :? 8)7

2* floppydtv en 2 * een cam module

Het zit hem dus echt in die Hauppauge kaarten :'( ?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
b4bol4t schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:06:
Oftewel als ik wil opnemen en tv kijken tegelijk ben ik +- 300 euro kwijt :? 8)7

2* floppydtv en 2 * een cam module

Het zit hem dus echt in die Hauppauge kaarten :'( ?
Ik denk niet dat het alleen in die kaarten zit, het zit erin dat je een digitaal signaal twee keer heen en weer converteer tussen analoog en digitaal (digitaal uit de ether -> analoog -> digitaal (MPEG) in je PVR kaart -> analoge weergave.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 07:50
StevenK schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 07:10:
[...]

Ik denk niet dat het alleen in die kaarten zit, het zit erin dat je een digitaal signaal twee keer heen en weer converteer tussen analoog en digitaal (digitaal uit de ether -> analoog -> digitaal (MPEG) in je PVR kaart -> analoge weergave.
Hij geeft aan dat het wel altijd gewerkt heeft, dus het is een beetje onzin om nu ineens die oude kaarten weg te doen..

Je kan in Windows als het goed is kleurprofielen laden en dus ook aanpassen, het kan inderdaad zo zijn dat je Windows Vista een ander kleurenprofiel gebruikt dan dat jij gewent bent..

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Neo_TGP schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 07:24:
[...]
Hij geeft aan dat het wel altijd gewerkt heeft, dus het is een beetje onzin om nu ineens die oude kaarten weg te doen..
Echter moet je het zo zien, een postzegel ziet er mooi uit op een envelop, echter als ik het op a4 formaat ga uitprinten zie je ook dat de kwaliteit afneemt. Dus op een 60cm tv ziet het er nog redelijk uit, maar nu verdubbeld hij ruim qua formaat met dezelfde kwaliteit. Dus zal de kwaliteit van het signaal omhoog moeten om zodoende tot een zelfde kwaliteit op een grotere monitor te halen ;)

Carpe Diem

Pagina: 1