Logitech X-540 aansluiten op X360

Pagina: 1
Acties:

• commandguy
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Nu krijg ik morgen als het goed is mijn Logitech X-540 5.1 set binnen die ik dus aan wilde gaan sluiten op mijn X360 console. Ik maak gebruik van een VGA HD kabel waar dus ook 2 rca connectors (een witte en een rode) aanzitten. Als ik deze twee aansluit op het converterblokje van de set (waar dus ook de 3 kabels aanzitten vanuit de set) krijg ik dan echt 5.1 geluid of niet? Of krijg ik dan gewoon stereogeluid (links en rechts exact hetzelfde) ?
Want ik heb het het internet er al meerdere malen op nageslagen en een duidelijk antwoord kan ik niet vinden, iedereen zegt wat anders.
Dus als iemand mij het uit zou kunnen leggen, stel ik het op prijs.

Verwijderd

Uit 2 tulp stekkers zul je niet meer dan stereo krijgen. Stereo is links een kanaal en rechts een kanaal. Maar niet 5.1.. Om 5.1 op je xbox360 aan te sluiten zul je hem digitaal (optisch) aan moeten sluiten

• commandguy
En dat is niet mogelijk zonder een set te hebben die een optische ingang heeft?
Of zijn hier work-arounds voor?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

In principe kan je met 2 RCA connectoren nooit 5.1 geluid krijgen.
Dit omdat je met twee RCA stekkers maximaal 2.0 (stereo) krijgt.

Er zijn wel adapters om die twee RCA stekkers om te vormen naar drie maar tulp (front, rear en center/sub). Dus dan zou je in principe qua kabels wel 5.1 hebben, maar dat is analoog en dus geen Dolby Digital 5.1 wat de XBox 360 standaard output. Maar je VGA HD kabel stuurt nog steeds maar maximaal 2.0 stereo door.

Je zal dus nooit echt 5.1 geluid krijgen.
Simpelweg omdat je begint met 2.0 stereo en onderweg niets toevoegt waardoor het meer kan worden.

Als je echt 5.1 geluid wilt dan moet je de optische uitgang van de XBox 360 gebruiken, maar dan heb je wel de verkeerde luidsprekerset gekocht :)

Edit:
Te laat....

En er zijn wel work-arounds, maar die gaan veel meer kosten dan je uit wilt geven >:)

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 11-05-2009 20:49 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• commandguy
Dus het komt er op neer dat stel er gebeurt iets achter je in bv een game dat hoor je dat wel achter maar net zo goed voor je?
Aangezien de output via de rca connectors geen onderscheidt maakt tussen voor en achter, maar alleen links en rechts.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja. Met die kabel ga je geen 5.1 geluid krijgen. Daarvoor moet je de xbox met een optische kabel of met een hdmi kabel aansluiten en moet de speakerset een 5.1 decoder hebben.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Het ligt niet aan de RCA connectoren, maar de hoeveelheid.
Er zijn dvd-spelers met 6 RCA connectoren uit: voor elke speaker eentje.
En dan heb je dus wel gewoon echt 5.1 geluid omdat elk kanaal apart wordt aangestuurd.

Maar jouw XBox 360 heeft er dus meer twee en dus maximaal 2.0 stereo.
In andere woorden is alles wat uit de rechter speakers komt hetzelfde, dus zowel voor als achter.

Als je wel dingen wilt horen achter je als er iets ingame achter je gebeurt moet je echt een set halen met optische ingang. Want codecs als DD 5.1 hebben wel de mogelijkheid echt surround te reageren en dus dingen achter je te laten horen als het nodig is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1