Mission 732i boxen stuk of nieuwe versterker?

Pagina: 1
Acties:

• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
Ik heb laatst 2 mission 732i boxen gekocht voor 50 euro en aangesloten op mijn ouwe kenwood 2010 versterker met normale kabels van een willekeurige electronica shop. Nu heb ik mijn mp3, iphone, tv aangesloten met een jack tulp kabeltje. Alleen het klinkt voor geen meter, de bas is veel te hoog het kraakt en het geluid is dof. Dus de vraag is nu, ligt het probleem bij de kabel de versterker of zijn de boxen opgeblazen?

Info boxen op de achterkant.

Ohms=8
Output power= 20/100 watt/CH

Versterker= 4-16 ohms
Watts kon ik niet vinden, bij google ook niet.

Hopelijk weten jullie iets:P Alvast bedankt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Speakers even op een andere versterker proberen? (of andere speakers op die versterker)
Lijkt me de snelste optie.

• Mastodon334
dat was mijn plan ook, heb alleen niet nog een versterker of 2 andere boxen hier^^

• Mastodon334
Oke heb nu de versterker op men pc aangesloten, de draadjes opnieuw erin gedraaid en lopen kloten met de jack ingangen en op een of andere manier heb ik nu wel goed geluid:P Moet alleen wel het volume op de pc op minimaal zetten anders klinkt het nog steeds niet. Weet iemand hoe dit komt?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:01
of je overbelast je boxen. of je versterker is te zwak voor je boxen. wat is merk van de versterker, serienummer? moet er vast wel opstaan niet?

Verwijderd

Je hebt toch niet per ongeluk je PC aangesloten op de phono ingang van je versterker? Die heeft een veel hogere gevoeligheid dan de normale lijn-ingangen (CD, tuner, tape, aux) en dan is 't logisch dat je de PC heel zacht moet zetten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 08:27:
Je hebt toch niet per ongeluk je PC aangesloten op de phono ingang van je versterker? Die heeft een veel hogere gevoeligheid dan de normale lijn-ingangen (CD, tuner, tape, aux) en dan is 't logisch dat je de PC heel zacht moet zetten.
en het verklaard de doffe geluiden.. (RIAAA curve), hoge tonen worden verzwakt (en harder opgenomen) zodat je uiteindelijk normaal geluid over houd, en de ruis beperkt. Een niet-'krom' signaal geeft dus hogetonen verlies (demping)

• Mastodon334
Merk versterker is kenwood kr-2010, serienummer is 960260, ik had em dus wel op phono. Heb em nu op tape B, en de pc kan weer normaal staan. Je hoort nu zeker meer hoog. Hiervoor moest ik de treble vol opendraaien en de bass op minimaal zettten. Het klinkt al een stuk beter dus. Heb na een beetje googlen gevonden dat ie maar 2x30 watt heeft. Terwijl die boxen een output hebben van 20-100 watt. Betekent dit dan dat ik een nieuwe versterker nodig heb met 2 x 100 watt?

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Je hoeft geen nieuwe versterker te kopen. De 2X30Watt is het maximale vermogen dat je versterker kan afgeven. De vermelding op de luidsprekers geeft aan dat zij geschikt zijn voor versterkers van 20 Watt tot 100 Watt. Een versterker met meer vermogen zou je kunnen overwegen indien je het idee hebt dat het niet hard genoeg wil gaan.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Pagina: 1