Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows XP opnieuw geinstalleerd maar om de 1 of andere reden pakt windows mijn ingebouwde video kaart ( ATI RADEON XPRESS 200 ) en mijn DVD speler en DVD writer en diverse niet.

Heb een nieuwe Windows XP Pro geinstalleerd maar zelfde verhaal.

Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen want heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik kan.

Met vriendelijke groet,

Joeri Saes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Drivers geinstalleerd? Dat is namelijk wel de bedoeling.

Als je dat gedaan hebt, zeg dat dan, en specificeer welke. Vaak zijn ook de chipsetdrivers etc nodig, en die moeten als eerste worden geinstalleerd.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 11-05-2009 18:57 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

We willen je heel graag helpen als je er zelf niet uit kunt komen, maar dan moet jij ons ook helpen door heel duidelijk aan te geven wat je daar hebt aan hardware (welk moederbord), wat je probleem is ("pakt [ze] niet" zegt niet zoveel - wat probeer je te doen en welke melding krijg je als je het probeert?) en exact wat je zelf allemaal opgezocht en geprobeerd hebt. Zoals gambieter aangeeft is de eerste vraag of je wel (de juiste) drivers geinstalleerd hebt.

Als je nu denkt "drivers?", dan moet je daar dus mee beginnen :P

Denk je wel de juiste drivers geinstalleerd te hebben, geef even exact aan welke drivers en waar je ze vandaan hebt. Geef ook even aan of het een 32 of 64b versie van Windows XP is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die Radeon lijkt mij een kwestie van de geschikte drivers installeren. Windows XP zal die vast niet uit zichzelf herkennen.

Over de rest valt zo enorm weinig te zeggen. Dat je opticals niet werken kan te maken hebben met niet geïnstalleerde ondersteuning voor je chipset of eventuele ATA controller (PATA? SATA? wat heb je en waar hangen ze aan??).

Post eens specificaties van je systeem, hoe de boel aan elkaar hangt en of je XP geupdate hebt met Service Pack 2 of hoger.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:23
Ik denk dat je even beter een printscreen van je Apparaat beheer kan maken.
Zo kunnen wij echt zien of alle drivers goed/we; geinstalleerd zijn.

Zo kunnen we andere mogelijke uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Topics kapen is niet netjes.

[ Voor 74% gewijzigd door NMe op 12-05-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Video kaart is dus een Ati Radeon Xpress 200.

Drivers geen idee want die zaten allen ingebouwd in mijn computer.

Heb wel even zoals gevraagd een screenshot gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/my.php?image=50873293.png

Monitor zelf is een Compaq FP 1706x

Maar hij ziet ze wel maar geen drivers.. terwijl ik voorheen nooit niks heb hoeven te installeren want als ik windows opnieuw installeerde was het al in orde..

Verder is het Windows XP Pro SP 3 maar x64 of wat anders weet ik niet waar ik het kan vinden.

Met vriendelijke groet,

Joeri S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Zoals gezegd hebben we toch écht meer info nodig, zoals een screenshot van apparaatbeheer blind... :| .
Verder weet ik ook niet precies wat je bedoelt met 'hij ziet ze wel maar geen drivers'; je zult vooral onder XP nog altijd zelf drivers moeten installeren als je windows er opnieuw op zet. Bedoel je misschien dat je in het verleden een cd'tje van je (laptop?)-fabrikant zelf gebruikte en nu misschien een 'los' exemplaar van Windows?

GoT is géén helpdesk; er wordt wel van je verwacht dat je zelf wat zaken probeert. Tot nu toe heb je niet aangegeven wat je zelf hebt gevonden of gedaan en wat dit voor gevolgen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Probleem is dus dat de display adapter niet getoond wordt in de de device manager.

[google=display adpater missing device manager]
(mag je zelf doen, suggesties van safe mode en andere chipset drivers komen vaak langs)

XP x64? niet de 32 bit versie?(!)

drivers vind je uiteraard eerst hier:

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Maar wat is je probleem nu? te traag? geen 3d grpahics?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je hebt zo te zien geen chipset drivers geïnstalleerd en je videokaart zal vast en zeker ook niet herkent zijn.
Ik zie dat je de Radeon Xpress 200 icm een Intel processor noemt, dat kan je chipset zijn met geïntegreerde video oplossing. Dan denk ik aan dit product: http://ati.amd.com/products/radeonxpress200intel/index.html

Wat voor PC heb je? Ook een HP/Compaq? Zoek dan eens een model nummer op en kijk op de website van ze voor de geschikte drivers. Of heb je een zelfbouw PC (lijkt er niet op maargoed) ?

Ook is het toch echt van belang dat je weet welke Windows je hebt geïnstalleerd. XP x86 of x64. In dit geval kan ik het wel onderscheiden, daar er voor de x64 versie geen Service Pack 3 bestaat en voor de x86 versie wel.

ATi/AMD Graphics Drivers vind je hier: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx (XP Prof/Home -> Integrated -> Xpress 200). Directe link naar drivers die mogelijk voor je werken: link.
De AMD site is vreemd genoeg nogal traag nu. Generieke chipset drivers zou je ook op hun website kunnen vinden.

Niet om het een of ander, maar dit zijn dingen die je best zelf had kunnen vinden denk ik.
Het is hier namelijk geen helpdesk.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1