Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Midi tobo

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig op een idee aan het broeden qua midi dj-ing. (ik weet dat jullie daarover een paar geweldige topics hebben)
Nu heb ik de vraag of het mogelijk is om een extra toetsenbord (usb of PS/2) te laten zien als Midi controller en niet als toetsenbord?
Ik heb al verschillende programma's gevonden die beweren een toetsenbord te kunnen omzetten naar midi maar meestal zijn dit zelfgeschreven programmaatjes zonder veel uitleg.
Ik zou graag mijn gewoon toetsenbord nog kunnen gebruiken maar het 'externe' niet (want dit zou een midi device moeten worden).

Iemand die meer raad weet? :)

Als het zou nodig zijn, ik kan programmeren in VB.net en java.

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
niemand?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48

SA007

Moderator Tweaking
Als je kan programmeren is het heel simpel.

Midi == erg traag serieel, je maakt een tabel van knoppen met midi sequences en gewoon een bepaalde sequence over de verbinding mikken en je bent klaar.

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
je hebt dan natuurlijk alleen geen aanslaggevoeligheid. Een simpel midi keyboardje (marktplaats) kost trouwens echt geen drol.

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
ik ben even aan het brainstormen gegaan.

Als ik de volledige in en output van een keyboard zou kunnen aanspreken heb ik zo'n 3 outputs (de 3 leds bovenaan) en veeel inputs (elke toets).

Nu zou ik dus willen 2 drivers schrijven. Een voor de virtuele midi controller, en 1 voor de oude drivers van het toetsenbord te veranderen.

De tobo driver is dezelfde als de gewone driver maar het stuk dat hij effectief de data verzend naar windows moet weg. In de plaats slaat hij het ergens tijdenlijk op.
De midi driver haalt deze op en simuleert zo een inkomend midi signaal.

OK, nu mijn probleem, hoe maak je drivers >:) .
Wat denken jullie van dit plan? Haalbaar?

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 16:59
Drivers schrijven is compleet niet haalbaar (tenzij je een enorm goede c programmeur bent).

Wat mij het handigst lijkt, is het PS/2 signaal uitpluizen (staat vast wel ergens op internet) en dan met een MidiBox/MidiIO (www.ucapps.de) achtige oplossing aan de gang, hoef je een stuk minder goed te hoeven programmeren. Of zelfs helemaal via een MidiIO wat doen. Alles is te koop op internet, dus wat solderen en je bent er.

[ Voor 14% gewijzigd door Xiphalon op 20-05-2009 15:55 ]

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Je, het ucapps project ben ik al veel tegengekomen op mijn zoektocht. Grote nadeel is dat je nergens effectief staat hoe je het moet doen.. Ik ken niet veel van chips programmeren enz.

Toch denk ik dat de oplossing in zicht is :9 . Het kan zijn dat ik de bal heel mis sla maar toch.

Ik heb hier nog een Toetsenbord liggen (al jaren oud) met een Din connector.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/DIN_Keyboard_Connector.jpg

Nu weet ik dat de de midi poort er zo uitziet:
http://www.mtecmusic.com/catalog/images/midi22.jpg

Mmm, zelfde aantal pinnen, zelfde plaats en zelf het haakje vanboven klopt exact.
Toeval of zijn deze oude toetsenbord eigenlijk midi controllers? Ik zoek nog eventjes verder op deze vraag ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter7 op 24-05-2009 13:54 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wouter7 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:53:
[..]
Mmm, zelfde aantal pinnen, zelfde plaats en zelf het haakje vanboven klopt exact.
Toeval of zijn deze oude toetsenbord eigenlijk midi controllers? Ik zoek nog eventjes verder op deze vraag ;)
Haha...:)

Dat je diesel in je bezine-auto kann mikken, en andersom, wil niet zeggen dat het gaat werken.

Din was vroeger een veel voorkomende manier van aansluiten.. Draaitafels, Tapedecks, en zelfs speakers. Misschien moet je eens proberen een speaker aan te sluiten, en misschien kan je er dan tegen praten in MIDI :P

Zo kan je ook niet met een PS2 toetsenbord muizen....

Jouw idee gaat nie werken nie..

Ey!! Macarena \o/

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:58:
[...]

Haha...:)

Dat je diesel in je bezine-auto kann mikken, en andersom, wil niet zeggen dat het gaat werken.

Din was vroeger een veel voorkomende manier van aansluiten.. Draaitafels, Tapedecks, en zelfs speakers. Misschien moet je eens proberen een speaker aan te sluiten, en misschien kan je er dan tegen praten in MIDI :P

Zo kan je ook niet met een PS2 toetsenbord muizen....

Jouw idee gaat nie werken nie..
Was maar een idee. :P
Toen DIN gebruikt werd was ik nog niet bezig met IT dus normaal dat ik er niets van weet.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 16:59
Wouter7 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:53:
Je, het ucapps project ben ik al veel tegengekomen op mijn zoektocht. Grote nadeel is dat je nergens effectief staat hoe je het moet doen.. Ik ken niet veel van chips programmeren enz.
Je kan complete setjes (met geprogrammeerde chip en printplaat en onderdelen) bestellen, hoef je alleen nog maar te solderen.

volgens mij is het zelfs mogelijk om de Midibox onderdelen (DIN, DOUT printjes, enz) compleet gebouwd te bestellen, hoef je alleen nog maar een berg knopjes aan te sluiten.
Pagina: 1