[Windows 7] Probleem met dual screen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ls,

Na enige weken geleden SP2 voor mijn Business-N te hebben geïnstalleerd heb ik vandaag even een complete clean-up gedaan. PC helemaal geformateerd, was het zat. Heb momenteel een Lenovo pc welke gewoonweg niet (en ja ik had eerst een VLK maar ook niet met MAK-license) kan activeren.

Nu heb ik Windows 7 geïnstalleerd welke ik thuis ook al had/heb draaien, maar op kantoor geeft Windows 7 enige problemen met mijn Lenovo (desktop-pc). Ik kan me herinneren dat door een update van Windows Vista SP1 dit ook al ooit eens is gebeurd, maar dat werd verholpen door een eenvoudige terugdraai van een KB.

Goed, mijn pc op het werk heeft deze specificaties:
ThinkCentre A55 9641-71G

Original description:

Intel® Pentium® D Processor 915, 512MB, 80GB 7200RPM S-ATA HDD, no diskette drive, PCIe Small Form Factor (2x3), Intel Graphics Media Accelerator 3000, DVI connection adapter, 48x32x48x16x CD-RW/DVD combo, Intel Gigabit Ethernet
Met Vista heb ik altijd gewoon 2 schermen kunnen gebruiken, dus een extended display, nu alleen helaas niet meer. Ik heb al de laatste driver geïnstalleerd van de LENOVO-site maar dit mocht niet baten.

Als ik naar de display-settings ga zie ik netjes mijn 2 schermen worden herkend. Zoals ook hieronder te zien is. Echter kan ik het niet als extended aanklikken, het werkt gewoonweg niet. Elke keer als ik op extended klik spring het automatisch weer terug op 'only show desktop on monitor 1'. Zwaar irritant dus. Heeft hier iemand een soort van oplossing voor? (nee gelieve geen suggesties zoals ultramon ed geven).

->

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/295/probleem.png

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/2858/probleem2s.png

Help help ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Heb je al andere drivers geporbeert. Zo nee wat zegt de fabrikant van de videokaart over ondersteuning van win7?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:22:
Heb je al andere drivers geporbeert.
Ik heb reeds andere drivers geprobeerd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Voor mijn beeldvorming, je klikt op scherm 2, probeert het dropdown menutje naar de goede setting te zetten en die springt vervolgens terug? Wat doet het 2e scherm? helemaal zwart of een clone van scherm 1?

Wat gebeurd er als je met alleen scherm 1 opstart en na het opstarten scherm 2 aansluit en de setting probeert te veranderen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jooo

Inderdaad, precies zoals je zegt. Wat ik dus heb is mijn eerste scherm, de AL2223W, is dat dit de MAIN MONITOR IS. De AL2216W is mijn tweede. Nu wil ik dus de instellingen aanpassen van het 2de scherm, want deze moet EXTENDED zijn. Maar daar kan ik dan dus kiezen voor EXTENDED, alleen: als ik dat doe dan zet hij 'm óf automatisch op SHOW DISPLAY ONLY ON 1 óf op SHOW DISPLAY ONLY ON 2. Dat ligt eraan. Bovendien werkt de duplicate wel goed, maar dat hoef ik niet te hebben zoals je begrijpt.

Dat met het alleen opstarten met 1 scherm check ik nu ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
gebeurd er nog wat als je monitor 2 seleceteerd en je klikt op detect / identify?

als je beide monitoren hebt aangesloten, klik dan eens met je rechtermuisknop op monitor 2. in vista heb ik dan een aantal opties 'gekoppeld', 'primair' et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan gebeurd er niks, kan 'm niet eens selecteren, overigens werkt hetgeen jij straks noemde met het aansluiten van het tweede scherm ONDER WIndows 7 ook niet. Ik kan helemaal geen rechtermuisklik usen bij die 2 schermen. Enige wat je hebt is dat drop-down-menuutje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
ik ga ff vista afsluiten en windows 7 starten, misschien dat ik daar nog wat nuttigs kan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
ik kom net dit tegen:
Step1: Open Device Manager (Start > run > devmgmt.msc)
Step2: Right click adapter shown under Display Adapters (Must be something starting with ATIxxx) and click disable.
Step3: Enable graphics adapter.

[ Voor 83% gewijzigd door Rupie op 12-05-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:42:
ik kom net dit tegen:
Step1: Open Device Manager (Start > run > devmgmt.msc)
Step2: Right click adapter shown under Display Adapters (Must be something starting with ATIxxx) and click disable.
Step3: Enable graphics adapter.
Geprobeerd, werkt ook niet, althans, je moet m dus disablen daarna weer enablen?
Als ik het zo begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
had eerst ook met mijn laptop en de tv, moest eerst op 'detect' drukken, daarna werkte het ineens wel.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Maar in dit geval helpt dat niet gaf de TS aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:19:
Maar in dit geval helpt dat niet gaf de TS aan ;)
My words..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Heb je trouwens iets van een programma geinstalleerd dat hoort bij je videokaart drivers? Ik zag dat CCC zich namelijk ook met zulke instellingen kan bemoeien, wellicht dat daar nog iets te vinden is?

iets van nVidia Control Panel ofzo

[ Voor 8% gewijzigd door Rupie op 13-05-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rupie schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:00:
Heb je trouwens iets van een programma geinstalleerd dat hoort bij je videokaart drivers? Ik zag dat CCC zich namelijk ook met zulke instellingen kan bemoeien, wellicht dat daar nog iets te vinden is?

nVidea Control Panel ownt. Dan kan je dat allemaal ook doen, maar dan handiger. Dus als je dat nou is installeert ;) (Door middel van je nVidea drivers, waar al win 7 beta drivers van zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:00
nvidia en Intel Graphics Media Accelerator 3000 uit de TS. Lijkt me niet te werken.

Kun je wel de laatste graphics drivers van intel zelf installeren? Misschien heeft de lenove drivers nog geen Win7 ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:00:

Jo man, dat is het 'm juist! ;(
Had een zelfde soort software op mijn Windows Vista geïnstalleerd, maar ik ben gewoon door een korte termijn geheugen de naam vergeten van de software, had het namelijk nog nb opgeschreven VOORDAT ik Windows 7 heb geïnstalleerd, maar het briefje is weg.

Weet niet of iemand anders weet hoe het ook alweer heet, want dit is namelijk worth trying!! Was altijd zo'n blauw blokje / vierkantje, maar weet niet meer of het bij mijn monitor zat? Bij mijn pc dacht ik namelijk niet. Met dat kleine stukje software kon ik altijd via dat icoontje de screenresolutie aanpassen, kleuren etc etc etc

Weet het gewoon écht niet meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:00
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:00:
[...]

Jo man, dat is het 'm juist! ;(
Had een zelfde soort software op mijn Windows Vista geïnstalleerd, maar ik ben gewoon door een korte termijn geheugen de naam vergeten van de software, had het namelijk nog nb opgeschreven VOORDAT ik Windows 7 heb geïnstalleerd, maar het briefje is weg.

Weet niet of iemand anders weet hoe het ook alweer heet, want dit is namelijk worth trying!! Was altijd zo'n blauw blokje / vierkantje, maar weet niet meer of het bij mijn monitor zat? Bij mijn pc dacht ik namelijk niet. Met dat kleine stukje software kon ik altijd via dat icoontje de screenresolutie aanpassen, kleuren etc etc etc

Weet het gewoon écht niet meer |:(
Programma heet: "Intel graphics media accelerator driver"

wordt met intel drivers geinstalleerd (gelloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WoKo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:03:
[...]

Programma heet: "Intel graphics media accelerator driver"

wordt met intel drivers geinstalleerd (gelloof ik).
Had ik inderdaad ook al op gezocht dacht ik, maar om de juiste versie te kunnen achterhalen kom je geloof ik altijd op de site van Intel zelf uit, waar je een check kunt doen ->

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/4342/intelgma.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zekerheid deze dus nogmaals geïnstalleerd om te kijken of het dus werkt met die Intel GMA driver ->

http://downloadcenter.int...OSs=&OSFullName=&lang=eng

Maar ik krijg bij installatie deze melding ;( :

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/6780/probleem3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:16:
Voor de zekerheid deze dus nogmaals geïnstalleerd om te kijken of het dus werkt met die Intel GMA driver ->

http://downloadcenter.int...OSs=&OSFullName=&lang=eng

Maar ik krijg bij installatie deze melding ;( :

[afbeelding]
Dat betekend dat je nog even moet wachten op de final zodat intel nieuwe update maakt die wel op windows 7 kan..
Dat is niet anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:20:
[...]

Dat betekend dat je nog even moet wachten op de final zodat intel nieuwe update maakt die wel op windows 7 kan..
Dat is niet anders..
Wat ik overigens zéér vreemd vind want de drivers / programma's onder Vista zouden toch moeten werken onder Windows 7, althans dat dacht ik ooit eens begrepen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1jht
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-07-2024
Al geprobeerd een driver via de windows updates te laten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, nog niet, ga ik NU proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je bent een held ouwe!!!!!! Het werkt, beide schermen nu, vreemde is dat ik het al een keer geprobeerd had en hij nog niks kan / kon vinden, nu weer wel. Nu een één of andere vage pre-release driver te pakken ofzo wat ik zo zie aan de description _/-\o_ :9.

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/8583/probleem5.png

Werkt goed nu, meteen Intel site gechecked welke versie ik dan nu WEL heb ->

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/9150/probleem4.png

nehehheheheenneeneneneneee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

JB

Cédric roelt!

Ik had het zelfde probleem met de Nvidia drivers, ik had het mooi werken met de standaard drivers na de setup van Windhoos 7 maar na het installeren van de drivers van Nvidia werkte het extenden niet meer. Die er weer afgebrast en hoppa werkte weer.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1