PC's van buren rebooten door mijn routersignaal !?!

Pagina: 1
Acties:

• joostvd3581
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04-2023
Hallo mensen die meer verstand hebben van draadloze netwerken dan ik,

Sinds afgelopen vrijdag heb ik eem router + usb-ontvangertje van Sitecom aangeschaft om draadloos te kunnen internetten. Na een klein uurtje had ik verbinding en alles werkt perfect.....bij MIJ althans!

Gisteren stond ik buiten een sigaretje te roken, spreekt de buurman mij aan. Hij vroeg of ik sinds vrijdagmiddag omstreeks 15:00 uur draadloos internet heb. "Ja, dat klopt", zeg ik, "en het werkt perfect!" :)

Buurman:"Wil je dat niet meer doen!"
Ik: ?
Buurman:"Sinds vrijdagmiddag blijft mijn PC zich keer op keer rebooten, ik kan niks meer. Ook de andere buurman heeft er last van."
Ik: WTF?????????????

Vandaag de proef op de som genomen en router er weer tussenuit gehaald. Gewoon weer een LAN-kabel over de vloer gelegd. Vervolgens de buurman gesproken, hij had nergens geen last meer van... 8)7

Kortom: het signaal van mijn router zorgt er op de een of andere manier voor dat andere PC's herhaaldelijk blijven rebooten (behalve mijn eigen laptop en desktop trouwens).

Iemand al eens eerder van dit probleem gehoord en nog mooier: iemand die een oplossing weet?

Aufwiederschnitzel!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Dit lijkt me echt complete BS :X

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat kan niet, dus laat je vooral niet be-invloeden.

Oftewel, zorg ervoor dat je het zelf ziet, want deze crap zou ik niet geloven.

[ Voor 44% gewijzigd door Hooglander1 op 11-05-2009 16:55 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Daar heb ik nog nooit van gehoord maar het is wel leuk als het echt zo is :P lijkt me eerder een broodje aap verhaal maar ja....

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klinkt idd als een placebo effect. Zeg eens dat je 'm weer aan hebt (terwijl dat dus niet zo is) en kijk eens hoe hij reageert.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gesproken, maar dus niet zelf gezien. BS zeg ik je.

Zeg voor de grap eens dat hij uit staat voor een middag (gewoon aanlaten) en s'avonds zeggen dat je hem aanzet. Kijken hoe het dan opeens loopt :P

[ Voor 59% gewijzigd door SinergyX op 11-05-2009 16:57 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hann1BaL
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou weer lekker wireless gaan internetten en de buurman komt vanzelf wel weer klagen als het misgaat. Ik gok namelijk dat het een groot broodje aap is.

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 12:55
twiFight schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:56:
Klinkt idd als een placebo effect. Zeg eens dat je 'm weer aan hebt (terwijl dat dus niet zo is) en kijk eens hoe hij reageert.
Ware het niet dat de buurman wel zijn/haar SSID zou kunnen zien en dan weten dat het broodje aap is... ;)

Een standaard GoTter ;)

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:55

tuinïnen

Eventus stultorum magister

/agrees

Zelf even kijken inderdaad. Lijkt me echt de grootste onzin. Zeker dat de andere buurman er ook last van heeft?

Misschien ziet hij jou draadloze signaal en geeft hij dat maar de schuld.

[ Voor 23% gewijzigd door tuinïnen op 11-05-2009 16:58 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

_BladE2k_ schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:57:
[...]

Ware het niet dat de buurman wel zijn/haar SSID zou kunnen zien en dan weten dat het broodje aap is... ;)
hide ssd ;)

Bij rebooten ook alle pc's spontaan als ik me FON aanzet hoor 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-05-2009 16:58 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-03 17:12

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het is heel simpel te testen. Zet je draadloze netwerkje aan, maar laat hem niet broadcasten. Dan zou de buurman niet eens moeten zien dat je een draadloos netwerk heb. Als hij dan niet zeurt, is er niets aan de hand. Als hij dan toch weer komt (maar dat betwijfel ik) dan kun je verder kijken.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 21:47

Matis

Rubber Rocket

Ja, anders je SSID-broadcast uitzetten en toch lekker wifi aan.

Wedden dat ie niet meer klaagt!

Dit is de grootste BS!

/me Zwaait naar Patriot :w ; Spuit 11

[ Voor 15% gewijzigd door Matis op 11-05-2009 16:59 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17
Misschien hele brakke WLAN driver bij je buurman die met je router probeert te connecten en dan BSODed.....

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Grappig om dit te lezen. Het afgelopen jaar heb ik een tijd in een computerwinkel gewerkt en daar had ik een laptop verkocht aan een klant en die kwam aanlopen met ongeveer hetzelfde verhaal. Hij had meerdere laptops en allemaal werkten ze goed. De laptop die hij van mij kocht, werkte overal, behalve bij hem thuis. Elke keer als hij de laptop thuis wilde gebruiken bleef hij rebooten nadat hij zijn wireless had aangeschakeld. Dus ergens werkte dat signaal niet goed. Hmm, ik zou zeggen koop een wireless stick van een ander merk. Kijken hoe die reageert.

Tomorrow is not today!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-03 11:12
Ik zou het eerlijk gezegd wel leuk vinden als het echt zo was (jammer genoeg is het er nog niet), kon ik mijn buren als ze weer eens irritant doen even hun pctje opnieuw laten opstarten.

Maar goed, zoals iedereen zegt, het is een broodje aap verhaal :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Mja, net zoals de rest zegt, gewoon aanzwengelen maar je SSID hiden. Wedden dat ze niet meer klagen? :z

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

1) Wellicht gebruik je nog steeds de default SSID ("Sitecom")?
2) Zonder beveiliging?
3) Staan de buurmannen hun computers ingesteld om automatisch te joinen omdat zij ook Sitecoms hebben?
4) Draaien de buurmannen ongepatchde Windowsen (nog erger: WinME ;))?
5) Heb jij een virus op je PC wat om de zoveel tijd een broadcast doet die dergelijke bakken laat crashen?

De kans hierop benadert wel 0 inderdaad :)

Ik ken ook iemand met een brakke Ethernet driver (Attansic L1), wiens Vista hopeloos crasht nadat ie ca. 10 minuten op een bepaald netwerk zit. Op andere netwerken met thuisroutertjes heeft ie er geen last van 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Erik Jan op 11-05-2009 17:06 ]

This can no longer be ignored.

Verwijderd

kul, lijkt me heel sterk dat een wireless signaal een pc doet rebooten.

ik zou eerst de router aanzetten en de pc van je buurman in de gaten houden, daarna nog een keer met de router uit. (terwijl iedereen natuurlijk uit de beurt van de pc blijft zodat ze niet ongezien ermee kunnen kloten)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-03 13:01
Volgens Spacey komt het wel vaker voor, dus BS lijkt het niet.

Lijkt me dat het aan drivers (oid) van de andere PC ligt. Als die automatisch probeert te connecten naar het nieuwe netwerk en de drivers zijn brak, dan kan die PC crashen. Staat ingesteld dat hij automatisch moet rebooten, dan lijkt het alsof hij 'spontaan' reboot.
Echter, het is dan wel na een crash gebeurd en zou in de event log te zien moeten zijn. Anders in de system settings instellen dat hij niet automatisch moet rebooten, zodat je de error melding kan zien (blauw scherm).
Wie weet vindt je daar dan de oplossing voor (nieuwe drivers installeren ;) ).

Een andere mogelijkheid is om je SSID niet te broadcasten, waardoor die andere PC's niet jouw netwerk zien. Ze proberen dan ook niet ernaar te connecten, waardoor de crash ook niet gebeurd.

let the past be the past.

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 01-03 20:33
Tsja, lijkt mij ook vaag.

Probeer anders ook je SSID te veranderen. Wie weet heb je hetzelfde SSID als zijn netwerk (als hij die al heeft), waardoor i.c.m. brakke drivers de boel crasht.

Verander anders ook eens de channel waarop de AP draait.

prutsert

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 18:29

iMars

Full time prutser

Ik zou zeggen:
* Verander de standaard naam van je router.
* Zet er een encryptie op
* Zet SSID broadcasting uit.
edit:
* Wat --WaaZaa-- zegt, kijk welke channel je buurman(nen) gebruiken, en neem een andere channel...

Kijken of hij dan nog klaagt.

[ Voor 26% gewijzigd door iMars op 11-05-2009 17:12 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 14:55

r0b

even iets totaal anders: is de buurman wellicht type alu-hoedje, slechte straling, etc? En nu ziet hij een draadloos netwerk genaamd "joostvd3581" vlak in de buurt, en wil daar korte metten mee maken :?

Even SSID broadcast uitzetten en nogmaals vragen hoe het nu is dus :)

[ Voor 24% gewijzigd door r0b op 11-05-2009 17:44 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom zou de TS iets moeten veranderen?

Buurman zegt dat zijn PC reboot, reboot is wel een enorm groot woord binnen windows (bsod, netjes opnieuw opstart, totale reboot - resetknop zegmaar), en die 'andere buurman heeft er ook last van'. Maw hij verteld jou iets en jij gaat meteen aan de slag? Als je buurman verteld dat zijn TV 3 kanalen overspringt als jij je auto start, begin je ook bij je motor na te kijken? :P

Zij rebooten, jou probleem toch niet?

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 11-05-2009 17:32 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 18:29

iMars

Full time prutser

SinergyX schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:31:
Waarom zou de TS iets moeten veranderen?

Buurman zegt dat zijn PC reboot, reboot is wel een enorm groot woord binnen windows (bsod, netjes opnieuw opstart, totale reboot - resetknop zegmaar), en die 'andere buurman heeft er ook last van'. Maw hij verteld jou iets en jij gaat meteen aan de slag? Als je buurman verteld dat zijn TV 3 kanalen overspringt als jij je auto start, begin je ook bij je motor na te kijken? :P

Zij rebooten, jou probleem toch niet?
Niks moet natuurlijk ;) Maar als het een kleine moeite is en daarmee van de buur zijn gezeur af bent ...

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

In de buurt waar ik woon, is het inderdaad ook zo: als de buurman zijn probleem bij mij zou leggen, het ook mijn probleem word.

Al was het maar omdat je als 1m60 zijnde niet veel doet tegen 2 kubieke meters :) dat geheel terzijde

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 15:43
Pc van de buurman bij jou neerzetten en wireless aanzetten. Kan je zelf controleren of dat rebooten werkelijk het geval is. Wil hij hier niet aan mee werken, dan heeft hij dikke pech.

Klinkt wel heel onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk heeft hij gezien dat jij een wireless netwerk hebt aangesloten en maakt daarom een grapje. (ID= eigen achternaam oid)
Wel erg bijzonder dat zijn pc reboot, en het eerst dat hij bedenkt is dat zijn buurman die dag misschien heel toevallig een wireless netwerkje op heeft gezet.

Anyway, wonderlijke 1e post op dit forum....

[ Voor 7% gewijzigd door Lumics op 11-05-2009 17:45 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Ha, ha, ha, even heerlijk gelachen! Bedankt!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Of was dat nou met sex??? Ha, ha, ha ...

On-topic: Bijzonder onwaarschijnlijk. Laat je niet voor gek houden.

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 11-05-2009 18:20 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het is hoe dan ook zeer onwaarschijnlijk...Enige scenario wat ik zou kunnen bedenken is dat van een draadloze netwerkkaart van hem die verbinding probeert te maken met jou netwerk. En dat een brakke driver van die draadloze netwerkkaart dan een crash van windows veroorzaakt.

Overigens zou ik me er verder niet druk over maken omdat het simpelweg niet jou probleem is. Je doet niets wat niet mag dus als hij er problemen mee heeft moet hij maar lekker zijn eigen pc een keer goed nakijken. Zeker is namelijk dat daar een probleem ligt, waarschijnlijk een compleet los staand probleem waardoor zijn pc regelmatig reboot. Of zoals ik hierboven zeg problemen met zijn draadloze netwerkkaart of de driver ervan maar in dat geval moet hij dat nog lekker zelf oplossen.

Of optie drie, hij is bang voor alle vormen van straling en probeert op deze manier jou je draaloze netwerk weg te laten halen. In dat geval zou ik hem aanraden zijn huis volledig in een aantal lagen aliminiumfolie te verpakken. Dit gecombineert met een compleet stralingsvrij aliminium pak voor als hij een keer boodschappen moet doen ofzo, straling is namelijk overal :P

[ Voor 23% gewijzigd door ik222 op 11-05-2009 18:28 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Geef 'm een rol folie :)

Afgezien van een compleet brakke driver, icm jouw AP met een standaard SSID, lijkt het me ergggg stug.

Maak je SSID eens anders, SSID broadcast uit, fatsoenlijk beveiligen (WPA2), en dan eens kijken wat er gebeurt . . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• joostvd3581
Thanks voor het mee denken!

Even voorop gesteld:

- Ik geloof mijn buurman als hij zoiets dergelijk zegt, dus ik ga er niet vanuit dat het onzin is. Vanmiddag kwam ik vanmiddag terug van de supermarkt en was mijn vriendin al thuis. Zij had de router weer aangezet. Toen ik bezig was met uitladen van de boodschappen kwam mijn buurman eraan om te melden dat zijn probleem weer terug was (omdat ons signaal weer alles lam legt). Gelukkig staat er geen ziekenhuis met een IC-afdeling in onze buurt, anders was het sterftecijfer in deze regio nu al met 500% gestegen t.o.v. vorig jaar :o

- Sommige onder ons vinden dat het niet mijn probleem is dat de buren problemen hebben met hun PC. Dit is het misschien ook niet, maar het is natuurlijk wel lullig dat mijn router ervoor zorgt dat zij niets meer kunnen. Ik voel me wel verantwoordelijk en daarom wil ik natuurlijk dat dit probleem wordt opgelost O-)

Ik hou jullie op de hoogte... :Y

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

joostvd3581 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:02:

Even voorop gesteld:

- Ik geloof mijn buurman als hij zoiets dergelijk zegt, dus ik ga er niet vanuit dat het onzin is. Vanmiddag kwam ik vanmiddag terug van de supermarkt en was mijn vriendin al thuis. Zij had de router weer aangezet. Toen ik bezig was met uitladen van de boodschappen kwam mijn buurman eraan om te melden dat zijn probleem weer terug was (omdat ons signaal weer alles lam legt). Gelukkig staat er geen ziekenhuis met een IC-afdeling in onze buurt, anders was het sterftecijfer in deze regio nu al met 500% gestegen t.o.v. vorig jaar :o

- Sommige onder ons vinden dat het niet mijn probleem is dat de buren problemen hebben met hun PC. Dit is het misschien ook niet, maar het is natuurlijk wel lullig dat mijn router ervoor zorgt dat zij niets meer kunnen. Ik voel me wel verantwoordelijk en daarom wil ik natuurlijk dat dit probleem wordt opgelost O-)

Lekker je SSID hiden, en het is opgelost. ;)

Of gewoon je netwerk een andere naam geven en zeggen dat het een andere buurman is met een router, jij hebt hem immers de deur uit gedaan? :+

Goedkoop bellen via VoIP

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

joostvd3581 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:02:

Even voorop gesteld:

Dan zal toch echt het probleem bij hem liggen en niet bij jou. Ga desnoods even op een ander kanaal zitten en beveilig alles even goed. Kijk dan wat er gebeurt.

Daarnaast zou ik ook echt even kijken bij de buurman, want het klinkt toch echt als een sterk verhaal.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Zeg gewoon tegen hem dat jij stopt met broadcasten van magic packets zodra hij !@#%# eens stopt met het jatten van je internet. :+

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-03 15:00
Ah wij hebben dit hier ook eens gehad. Ik had een nieuwe router gekocht(D-link DIR-655) en ineens rebootten spontaan de pc's van me ouders die ook D-linkg kaarten hadden. Na die kaarten eruit te halen en ze te vervangen voor linksys was het voorbij. Het kan dus echt wel, maar dan ligt het aan brakke netwerkkaarten.

http://specs.tweak.to/16567

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:08
Ik zou ook gewoon vragen om bij hem op de pc te kijken, wat er nu precies aan de hand is.
De buurman kan niet van jou verwachten dat je geen gebruik meer maakt van draadloos internet.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• joostvd3581
Ladies and gentlemen, we got 'm ...solved the problem!

In eerste instantie hebben wij ons channel veranderd (van 11 naar 3). Dit had geen effect. Vervolgens heeft de buurman ook wat instellingen bij hem veranderd en hebben wij onze ESSID uitgezet. Nu zijn wij wireless en hij heeft geen problemen meer.

Hoe we het hebben opgelost weet ik dus niet precies :? Maar wat telt is het resultaat *O*

Bedankt voor de tips en adviezen!

• Polster
Dus lag het probleem bij je buurman :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Polster schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:15:
Dus lag het probleem bij je buurman :)
Dat was allang duidelijk natuurlijk..

Verwijderd

joostvd3581 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:00:
Ladies and gentlemen, we got 'm ...solved the problem!

In eerste instantie hebben wij ons channel veranderd (van 11 naar 3). Dit had geen effect. Vervolgens heeft de buurman ook wat instellingen bij hem veranderd en hebben wij onze ESSID uitgezet. Nu zijn wij wireless en hij heeft geen problemen meer.

Hoe we het hebben opgelost weet ik dus niet precies :? Maar wat telt is het resultaat *O*

Bedankt voor de tips en adviezen!
Had zijn PC een wireless netwerkkaart? Hoe was die geconfigureerd?

Verwijderd

Heet jou buurman toevallig joop. want ik kreeg vandaag een klant die precies zei wat jij iher bedoeld.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:39:
Heet jou buurman toevallig joop.
En met zijn achternaam van den Ende, want dan is het mijn papa :P

Anyway, ff ontopic: Ik vind dit het meest vreemde topic ooit. Het is dat het geen 1 april meer is, want anders had ik het sws nooit geloofd.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het enige dat ik me kan voorstellen is een volkomen gaar geconfigureerde netwerkkaart met superslechte drivers die denkt dat hij een wake-on-wlan moet doen en dat helemaal verprutst.

Laat je buurman eens kijken of hij dat kan uitzetten, in plaats van dat jij je SSID moet verhullen.

Overigens, waarom kanaal 3? Dan heb je mogelijk last van interferentie van zowel apparaten op 1 als op 6. Ik zou gewoon 1 of 6 kiezen.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Keypunchie schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:16:
Het enige dat ik me kan voorstellen is een volkomen gaar geconfigureerde netwerkkaart met superslechte drivers die denkt dat hij een wake-on-wlan moet doen en dat helemaal verprutst.

Laat je buurman eens kijken of hij dat kan uitzetten, in plaats van dat jij je SSID moet verhullen.
WOL over WiFi 8)7

Hmmm, blijkt dus mss toch te kunnen http://www.depicus.com/wake-on-lan/

De drivers zullen wss wel brak zijn en een pakket verkeerd interpreteren en dus BSOD-en, maar toch vreemd!
Overigens, waarom kanaal 3? Dan heb je mogelijk last van interferentie van zowel apparaten op 1 als op 6. Ik zou gewoon 1 of 6 kiezen.
Daar heb je wel een punt!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hmmm, blijkt dus mss toch te kunnen http://www.depicus.com/wake-on-lan/
Intel noemt het (heel marketing-vriendelijk) WoWLAN.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

toaomatis schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:53:
Anyway, ff ontopic: Ik vind dit het meest vreemde topic ooit. Het is dat het geen 1 april meer is, want anders had ik het sws nooit geloofd.
Laatste bezoek: dinsdag 12 mei 2009 23:09

Wordt nu beetje gis en gok werk, zonder reactie te krijgen denk ik zo.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Keypunchie schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:50:
[...]

Intel noemt het (heel marketing-vriendelijk) WoWLAN.
Zeker, ik wist absoluut niet van het bestaan af. Heb recentelijk nog iemand uit gelachen omdat hij WoL over Wifi wilde :$

Verwijderd

Het heel vreemde verhaal over het rebooten van andere pc's komt mij erg bekend voor!
Gisteren heb ik een nieuwe router Sitecom 300N 3X (type WL 342) via ziggo ontvangen.

Modem is er nog niet, maar toch even geprobeerd of router goed zichtbaar is voor onze pc's. Voor 3 van de 4 lijkt dit geen enkel probleem, echter op mijn acer-notebook komt ca 30 seconden, nadat de stekker van de router in het stopcontact is gestoken, een foutmelding: "....probleem gevonden ... windows wordt afgesloten" ; "driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
Onder aan het blauwe scherm staat:
*** STOP: ox000000D1 (0x6365749A, 0x00000002, 0x00000000, 0xF7ED8A68)
*** w22n51.sys - adress F7ED8A68 at F7EB4000, Datestamp 404c5c4c
Iedere keer als spanning op de router wordt gezet gebeurt dit. Opstarten lukt hierna niet meer; telkens weer foutmelding.
Zonder de nieuwe sitecom router functioneert de laptop weer prima en gaat via de router van de buren probleemloos het internet op.
Dit lijkt toch wel sterk op "het probleem met de buren"; helaas heb ik zelf het probleem.
Wat kan hier aan de hand zijn?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 23:44

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Driver/firmware update van het draadloze op je laptop....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 19:17
Ik heb een paar jaar bij de helpdesk van een ISP gewerkt maar ben dit probleem nog nooit tegengekomen. Het ging dan om Zyxel modems.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maar jij connect naar je eigen router. Dat moet dus een brakke driver zijn van jouw PC.

Het probleem ligt gewoon bij de buurman....
Als buurman een Router heeft gehad, zonder beveiliging, met het standaard SSID staat die op Nr1 in de lijst van verbinding maken.
Nu heeft buurman misschien een andere router, maar de vorige staat dus als eerste, en dat doet ie dus exact als de TS de router aanzet.

Dat de buurman vervolgens brakke drivers heeft, en dus niet overweg kan met de 300n, vet op z'n bek knalt, kan de TS dus niets aan doen.

Mijn broertje had toen die nog bij m'n ouders woonde een 27mc bakkie. Toen de buren het nodig vonden zich voort te planten konden ze m'n broertje horen over de babyfoon, en kwamen ze dus klagen.

Het 27mc bakkie was legaal, en voorzien van het rijkswaterstaat keurmerk. De babyfoon van de buren was een hassie-bassie 1 gulden ding.. De buren eisten onderhand dat m'n broertje niet meer zou gaan zenden. Eenmaal gewoon schijt aan de buren te hebben, hebben ze een goede babyfoon gekocht, met keurmerk, en het probleem was opgelost.

Moraal: Buurman heeft last van signaal TS. Hoeft het probleem niet per definitie bij de TS te liggen. Ik denk dat als buurman de Router van de TS uit z'n systeem haalt, het probleem is opgelost.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Zojuist update van intel wireless driver gedownload. Werkt nu al 15 min zonder problemen..
Bedankt coach4all !

Verwijderd

Heb driver intel wireless geupdate. Nu al 15 min zonder problemen werkend.
Bedankt !!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 06:41
Keypunchie schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:16:
Was 't niet 1 - 5 - 9 - 13 qua kanalen in Europa die elkaar niet overlappen? Het kan natuurlijk ook Amerikaanse hardware zijn die hier gebruikt wordt :+
Anyway, 't is waarschijnlijk beter om even met een appje rond te kijken welke draadloze netwerken er in de buurt zijn om op basis daarvan een kanaal te selecteren, da's altijd beter dan 'random' een kanaal te kiezen.

Ik weet dat er appjes voor zijn, alleen even niet welke of je moet een bepaalde linux distro downloaden waar veel van dit soort spul in zit, ben alleen de naam ervan kwijt

[ Voor 16% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 17-05-2009 17:51 ]

• Polster
Je zal wel Backtrack bedoelen maar om dat aan de gang te slingeren om alleen maar te kijken wat voor een andere AP's er bij je in de buurt staan lijkt me wat overdreven. Windows kan dat prima uit zichzelf en vaak heeft de netwerkkaart fabrikant er ook wel een progje bij gedaan om mee te scannen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Polster schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:04:
Je zal wel Backtrack bedoelen maar om dat aan de gang te slingeren om alleen maar te kijken wat voor een andere AP's er bij je in de buurt staan lijkt me wat overdreven. Windows kan dat prima uit zichzelf en vaak heeft de netwerkkaart fabrikant er ook wel een progje bij gedaan om mee te scannen.
Denk eerder dat hij Netstumbler bedoelt, en niet een heel Linux-based OS als Backtrack :P

In Windows zelf zie je niet welk kanaal de AP's gebruiken, met Netstumbler wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 17-05-2009 22:08 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:56
Goed, zoals jullie trok ik dit ook zeer in twijfel, totdat op werk iemand zei hier ook last van te hebben.

Heb je een Wireless N router toevallig?(een van de 2) Daar had mijn collega problemen mee...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Pagina: 1