[iCal] Je eigen Caldav account hosten

Pagina: 1
Acties:

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Op dit moment gebruik ik op m'n mac iCal als agenda. Vanaf september (als ik weer naar school ga) komt er een laptop bij. Uiteraard is het natuurlijk heel makkelijk als beide agenda's worden gesynchroniseerd met elkaar.

Nu zal ik voor mijn opleiding sowieso ergens een website moeten laten hosten, dus ik dacht zou ik daar dan niet meteen iets op de achtergrond kunnen zetten waardoor mijn agenda's via internet gesynct worden? (Daarnaast is het ook handig dat er een imap email account aan je site vastzit).

Nu zou ik mijn agenda en mail functies via Google kunnen laten lopen, maar ik ben liever onafhankelijk wat dat betreft (ook al heb ik Gmail nu als hoofdaccount).

Ik ben al wat gaan zoeken, en ben er achter gekomen dat je hosting Python moet ondersteunen (http://trac.calendarserver.org/wiki/Portability).

Waar komt het allemaal kortgezegd op neer: kan dit en waar kan dit het beste? (http://www.helderhosting.nl/??)

EDIT: zoals jullie begrijpen ben ik een leek op dit gebied, daarom ga ik ook weer lekker studeren ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 11-05-2009 19:33 ]

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-12 20:59
1. .me-account, kost geld maarja voldoet wel aan je wens
2. Je houdt een google agenda bij en je sync die met je iCal. Je kan deze agenda dus wijzigen op verschillende systemen. Programma om hem te syncen is Google' Calobration.
3. Je maakt van één mac een WebDav server.

• Ronwiel
  • Niet online
1. Me account is te beperkt. Ik zou graag willen weten f het mogelijk is om dit bij een webhoster onder te brengen aangezien ik toch een eigen site moet hebben.

2. Ik ben liever onafhankelijk van Google. En imap ondersteuning is verre van perfect.

3. Ik heb geen zin om hele de dag een mac te laten draaien voor een agenda :).

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-12 20:59
Dan zou je voor de hosting moeten gaan en die iCal-ready maken.
(of naar de HEMA gaan voor een papieren agenda ;) )

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-12 18:14
ik heb hier op een debian thuisserver davical staan.. was wel een beetje hel om te configureren af en toe.
Dat draait op een enerziezuinig epia bordje. Misschien is dat een optie voor je?

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 15:26
Als ik zo vrij mag zijn zou ik je graag het installeren van CalendarServer op je (non-Mac) hosting willen afraden, helemaal als je niet zo ervaren bent op dit gebied. Ik heb hiertoe namelijk een keer een poging ondernomen en die is heimelijk gestrand door vage foutmeldingen en dergelijke. Tenzij je een goede HowTo kan vinden natuurlijk, dan houd ik mij ook van harte aanbevolen.

Persoonlijk gebruik ik op het moment iCal Exchange, een gratis CalDav host. Simpel en werkt prima voor het doel waarvoor ik het nodig heb, maar een stuk minder uitgebreid dan de state of the art oplossingen.

• Ronwiel
  • Niet online
Ok, dan ben ik bang dat ik het waarschijnlijk wel kan vergeten. Ik heb als laatste poging nog even de hosting gemailed met de vraag wat hun voor mij kunnen betekenen, aangezien ze op aanvraag sommige software installeren. In ieder geval bedankt voor de reacties.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12 19:30

Nitai

Live the life you love.

Ik doe het zelf gewoon met Plaxo.com

Deze syncht m'n Google Calenar, iCal, en Exchange agenda op het werk. Werkt vlekkeloos, ik gebruik de gratis versie, de extra opties heb ik niet nodig.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Ronwiel
  • Niet online
Mac_Cain13 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:52: Tenzij je een goede HowTo kan vinden natuurlijk, dan houd ik mij ook van harte aanbevolen.
Zou dit wat zijn: http://blog.royhooper.ca/...ndar-server-on-freebsd???

• Ronwiel
  • Niet online
Als ik de requirements zo lees dan moet het verder geen probleem opleveren, echter moet dit dan wel worden geinstalleerd op de SSH omgeving maar daar moet ik morgen even overleg over plegen want er zijn wel een aantal specifieke vereisten aan het script maar dat hoort u morgen van ons.
Dit kreeg ik als antwoord op mijn vraag bij de hosting provider. Nette oplossing lijkt mij.

• PyromateNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-12 02:54
hmm ja eigen iCal server opzette is geen pretje. ik heb zelf maar gewoon een sync met iphone gedaan en die gaat dan weer aan me laptop MB , en zo zet ik het telkens over :P

heb niet altijd de luxe van internet om daar mee te syncen.

maar dat plaxo.com is zeker wel de moeite waard om het te proberen

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12 09:05
ik zelf gebruik ook plaxo.com om mijn ical - google calander en mijn iphone gelijk te houden en dat gaat echt supper. voor mijn google calander naar iphone gebruik ik nog een andere site kan er zo niet op komen. is een site die googlecalander een exchange acount van maakt zech maar.
Pagina: 1